Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Droogmolen/was buiten ophangen

Ik verbaas mij er echt over, hoe weinig mensen gebruik maken van een droogmolen in onze buurt. Of nog beter gezegd, zo weinig mensen die hun was buiten ophangen.

Je was wordt gratis droog, als je je was goed uitslaat voordat je het ophangt, komt het kreukvrij van de waslijn. Zelfs zonder zon hangen wij de was hier buiten neer, de wind blaast het vanzelf droog! Oké het duurt iets langer, maar dan nog. Sterker, de droger die wij hebben staan, staat nog geeneens aangesloten sinds de verhuizing.

*goh zo klinkt het net als een reclamespotje voor een beter milieu*

Hoe doen jullie het?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onder afdak, droogmolen of op zolder

Hier gaat bij een beetje redelijk weer de was onder een afdak in de achtertuin. Bij veel was en prachtig weer (lees:zeker weten dat het op tijd droog van de lijn af kan) komt daar nog een droogmolen bij in de achtertuin. 's Winters gaat er hier veel op 2 staande rekken op de voorzolder met een veluxraam en wat echt niet gaat lukken komt in de droger terecht.

Brianna F

Brianna F

29-05-2009 om 08:48

Droger

Omdat zowat alles kreukvrij eruit komt en dat kan ik van de droogmolen niet zeggen. En geloof me, ik heb alle tips uitgeprobeerd, maar ik sta dan ook opeens spijkerbroeken en t-shirts te strijken. Nou dat dacht ik niet he?
En omdat met 3 hooikoortsklanten en vrij veel pollen in de lucht, buiten drogen geen goed idee is.
En ja, het wasgoed wordt stukken zachter, vooral de handdoeken, daar kan geen wasverzachter tegenop. (dat gebruik ik dus ook niet)
Het gaat stukken sneller, je hoeft niet telkens naar de lucht te kijken als je weg gaat of het voor alle zekerheid toch maar binnen te halen als het er dreigend uitziet.
Kortom, veel redenen om het niet buiten te drogen.

mirreke

mirreke

29-05-2009 om 09:02

Ook droger

met in dezelfde ruimte ook nog eens ruim waslijn om dingen die niet in de droger gaan te kunnen ophangen. Gemiddeld gaat de helft in de droger en wordt de helft opgehangen, en profiteer ik daardoor ook nog eens van de warme lucht die de droger uitstoot.
Ik zou wel buiten willen drogen omdat het daarna zo lekker fris ruikt, maar het wordt idd zo hard. En ik kom er ook meestal pas achter dat het regent als het al een poos regent; ik vind het veel te vermoeiend om ook nog eens de weersomstandigheden de hele tijd in de gaten te moeten houden.
Kortom, toch maar die droger. En geen wasverzachter.

Julia64

Julia64

29-05-2009 om 09:13

Alleen bij mooi weer

De laatste tijd was het bijna aldoor prachtig weer, dus de afgelopen weken heb ik de was alleen maar buiten opgehangen, boven op het balkon op een droogrek.
Maar bij bewolkt weer en kans op regen neem ik de gok niet, zeker niet op dagen dat ik de hele dag niet thuis ben.
Wat mij betreft gaat er niets boven buiten gedroogde was. Het ruikt zo lekker fris, en dat de was hard wordt van buiten drogen vind ik juist lekker (zal wel een afwijking zijn). Heerlijk, van die harde plankhanddoeken die ook nog eens veel meer vocht opnemen!

groet
Julia

Millenia

Millenia

29-05-2009 om 09:48

Hier

Een inklapdroogmolen aan de muur die wordt gebruikt bij mooi weer (Brabantia wall fix). En een superzuinige droger (A plus plus) die duur was in aanschaf, maar werkt met een pomp in plaats van hete lucht blazen en daardoor veel zuiniger is (Blomberg). Die droger zetten we aan tijdens nachtstroomuren als het regent.

reina

reina

29-05-2009 om 09:49

Helaas vooral binnen

Mijn wasmachine staat bovenin de badkamer en het sjouwen met de natte was de trap af is eigenlijk te zwaar voor me. Daarom gaan we een soort bijkeuken aan bouwen waar de wasmachine komt te staan, dan kan ik de was vaker buiten te drogen hangen, want dat vind ik wel zo milieuvriendelijk (nu gaat er veel de droogtrommel in omdat ik niet alles boven op kan hangen qua ruimte).

Vera*

Vera*

29-05-2009 om 09:56

Reina

Als je alleen voor de wasmachine gaat aanbouwen lijkt het me voor je portemonnee toch veel goedkoper om de droger te blijven gebruiken.

Ik heb geen droger

Dus droog zo veel mogelijk buiten. Bij vochtig weer gaat het in het halletje/bijkeuken op een rek.

Vera*

Vera*

29-05-2009 om 10:00

Hier

Ik heb een droger gekregen en gebruik deze ongeveer 1 keer in de week voor de onderbroekenwas, dat scheelt heel veel tijd met ophangen. Soms gebruik ik hem vaker maar bijna niet. Droogrekjes staan op zolder en de ramen kunnen open. Ook hebben we vaste waslijnen aan het balkon en die gebruik ik als ik zeker weet dat het droog wordt, ik kan zo beddegoed gaan ophangen (ik hoor dat de was klaar is).
Het nadeel van buiten ophangen is dat je het die dag ook weer MOET afhalen terwijl ik het op zolder rustig een paar dagen kan laten hangen als dat beter uitkomt.

Als het mogelijk is, hangt het buiten

Als het weer er naar is, gaat de was buiten aan de droogmolen. Ruikt gewoon het allerlekkerste!

Okee, handdoeken zijn van karton, maar we besparen er stroom mee (droger gebruik kost toch 1 euro per keer?) en de heerlijke geur kan nergens tegenop.

Onze wasmachine staat boven, dat sjouwen is wat minder... maar goed.

Groot fan van de droogmolen en buiten drogen,
Linda

Lekker buiten hangen

Zo gauw het weer het toelaat (dus droog met een lekker windje of als het zonnetje schijnt) gaat hier de was buiten! Ik heb geen droogmolen, daar is mijn tuin niet groot genoeg voor, maar we hebben achterin de tuin zo'n uitschuifbare waslijn van leifheit hangen. Ik heb wel een droger want binnen ophangen heb ik geen plek voor en 's winters droogt het binnen ook niet snel genoeg.

amk

amk

29-05-2009 om 12:12

Het moet binnen

volgens ons huishoudelijkreglement. Maar daar houd ik me dus niet aan. Mijn was wappert meestal gezellig aan het balkon. Nu heb ik ook niet zo veel was met een 1.5 persoons huishouden natuurlijk.
En strijken doe ik ook al niet.
Soms in de winter gebruik ik de droger nog wel eens.

Minet

Minet

29-05-2009 om 12:35

Droger of binnen hangen

En dan om de simpele reden dat ik mij met 2 handen moet vasthouden als ik de trap op/afga (knie-ellende), en dat gaat niet als je ook een mand natte was mee moet sjouwen. Hier gaat dus zoveel mogelijk in de droger, daarnaast heb ik over het traphek op zolder een rek hangen waar het een en ander aan bonte was opgehangen wordt. Zolderraam staat altijd open bij droog weer, er wordt niet gerookt in huis, dus altijd heerlijk frisse was.

Bastet

Bastet

29-05-2009 om 13:19

Als het maar even kan....

Als het maar even kan,hangt mijn was buiten.Alles,behalve handdoeken,die worden zo keihard,bah,die mogen de droger in.Soms is de was buiten nog sneller droog dan de looptijd van de droger.
Groetjes,Bastet

Brianna F

Brianna F

29-05-2009 om 13:24

Vraagje

waarom heeft toch iedereen een (dure) droger aangeschaft om er vervolgens een sport van te maken dat ding zo weinig mogelijk te gebruiken?

Merel78

Merel78

29-05-2009 om 13:33

Hier

geen droger, en als het mooi weer is hangt de was die ik op vrijdag doe (mijn vrije dag) lekker buiten. Mijn man wil ook nog wel eens een was buiten hangen (maar meestal op zolder) als het mooi weer is op zijn vrije dagen, en de andere was hangt op zolder. Ik heb (nog) geen droogmolen, wel 2 droogrekken, een op zolder en 1 in de schuur voor buiten zodat ik niet hoef te sjouwen. Ik sjouw dus alleen met de wasmand en de knijperzak

Merel

Vera*

Vera*

29-05-2009 om 14:06

Brianna

Ik heb de droger gekregen en niet zelf gekocht. Ik moet wel zeggen dat die voor manlief wel heel fijn was toen ik voor drie zwangerschappen extreem misselijk was en het bed hield thuis en in het ziekenhuis (en toen ik mij weer goed voelde ging het drie keer mis). Manlief gooide wel eigenlijk alles in de droger (vier personen)

reina

reina

29-05-2009 om 14:13

Vera

Het is dan ook niet voor mijn portemonnee Ik vind het veel milieuvriendelijker. We willen de badkamer verbouwen, dus nu eerst de bijkeuken aanbouwen, daarna de badkamer verbouwen.

reina

reina

29-05-2009 om 14:15

Op zolder

Op zolder? Is een optie ( al moet ik dan nog steeds een trap op), maar dan slaap ik voortaan tussen de handdoeken en natte onderbroeken

Nely

Nely

29-05-2009 om 15:55

Meestal buiten

aan de droogmolen maar als ik eraan twijfel of het droog zal blijven gooi ik het wel in de droger hoor.

Tirza G.

Tirza G.

29-05-2009 om 16:19

De echte

buitendrogert kén niet zonder buienradar.

Tirza

Wilma

Wilma

29-05-2009 om 16:22

Veelal binnen vanwege de pollen

Ik droog bijna alles binnen vanwege de pollen. Soms een wasje waar niks van mezelf bij is, dat naar buiten gaat bij erg mooi weer. Verder droger of wasrekje binnen.

Groetjes,
Wilma

Annet

Annet

29-05-2009 om 16:29

Gestopt ivm allergieën

Wel jammer want vooral lakens die buiten gehangen hebben, ruiken zo lekker.
Handdoeken vind ik buiten veel te hard worden. Toen ik nog wel buiten de was droogde, gingen ze daarna nog 15 minuten in de droger om weer zacht te worden.

Vic

Vic

29-05-2009 om 17:29

Nooit buiten

Ik heb vorig jaar drie keer de was buiten gehangen. Twee keer was hij 's avonds nog niet droog en moest ik het rekje door de keuken naar binnen frummelen, en de derde keer kwam er een gigantische spin uit mijn was kruipen. Ik vind dat dus geen succes. Mijn droger wordt regelmatig gebruikt (ondergoed, handdoeken, beddengoed) en de rest hang ik aan een rekje dat in de logeerkamer staat. Werkt prima zo.

Bastet

Bastet

29-05-2009 om 18:46

Brianna

Omdat het s'winters zelden goed weer is,om was te drogen buiten?
Groetjes,bastet

Verwend geloof ik...

Ik durf het bijna niet te zeggen...maar ik heb de wasmachine én de droger én de ruimte om te drogen en dit alles valkbij de achteruitgang en op de begane grond.
Ik kan dus kiezen....'t hing vandaag buiten dus. (man vrij én mooi weer) Ik heb een molen en een plek buiten waar ie in kan en een voet binnen. als het niet té zwaar is (is met spijkerbroeken b.v. wel eens) dan pak ik 'm bij regen zo op en naar binnen. Zelfs bij twijfelweer gaat het dus meestal naar buiten, míts er iemand thuis is (man, oudste of ik). Niemand thuis dan wacht het maar met drogen en als het te laat wordt, is de droger er dus...Man en oudste zijn goed genoeg 'geprogrammeerd' om erop te letten...die doen dat vanzelf en ik ook. Onze buitendeur staat altijd open met enigzins redelijk weer dat scheelt ook denk ik, dan heb je eerder door dat het regent.
Als ik al dat gesleep zo hoor...pff ik wordt er al moe van. En dat nog met mooi weer....
groeten albana

Brianna F

Brianna F

29-05-2009 om 19:26

Bastet

Tja, daar zit wat in

Rafelkap

Rafelkap

29-05-2009 om 20:13

Met dit weer

Hier ook geen droger. Ook geen plek voor maar eerlijk gezegd vind ik zo'n ding ook overbodig (al zweren anderen erbij) en een energievreter. Ik zet een klein rekje buiten met dit weer, wordt lekker snel droog. En anders op zolder.

Rafelkap

Rafelkap

29-05-2009 om 20:16

Volgens mij

gaat je kleding ook sneller slijten als je het in een droger gooit?
In ieder geval, ik vind het ook net zoiets als altijd de auto pakken en dan naar de sportschool gaan om op zo'n fietsje te zitten

emmonis

emmonis

29-05-2009 om 20:34

Hangt er vanaf

Als ik een aantal uren thuis ben en het is lekker weer dan gaat de was naar buiten, maar niet het ondergoed. Dat hang ik altijd op zolder te drogen. Ik vind niet dat de halve buurt mijn oude versleten onderbroeken hoeft te zien .

Als het regent hang ik alles op zolder aan de lijn. Alleen in "noodgevallen" gebruik ik de droger.

De droger heb ik gekocht, toen wij nog in ons oude huis woonden. Hier had ik veel minder ruimte om de was te drogen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.