Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dubbele gordijnrails

Wij moeten op een aantal plaatsen vitrage (blegh, maar partner stond erop) en overgordijnen ophangen, dus dat worden twee gordijnrails. Nu schijnen er ook dubbele gordijnrails te zijn, en dat lijkt me wel zo mooi en praktisch.

Bij Praxis en Gamma (en Hema) heb ik alleen maar de gewone gordijnrails gezien, weet iemand waar die dubbele te koop zijn? En dan nog het liefst met bevestiging aan de wand, want daarin is het veel makkelijker boren dan in het plafond.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

07-08-2009 om 22:08

Ken het wel inderdaad....

maar zou dat niet bij de betere gordijnzaak zijn?

Chantelle

Chantelle

07-08-2009 om 22:28

Maar...

Maar waarom hang je niet twee gordijnrails achter elkaar op? Dat staat toch niet lelijk. Bovendien kun je de tussenafstand zo goed bepalen.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 23:18

Jaaaaaaaaa

Dan kun je tussen vitrage en gordijn nog eens spannende dingen doen ofzo. Wij hebben rolgordijn "in" het raam en daarvoor vitrage tot op de grond. Als compromis. Jouw man=mijn man

Tirza

Hanny61

Hanny61

08-08-2009 om 18:52

Ikea

Ik heb onlangs per ongeluk dubbele gordijnrails bij IKEA gekocht en weet daardoor dat ze daar te koop zijn. Je kunt ze zowel aan het plafond als aan de wand bevestigen.

Temet

Temet

08-08-2009 om 20:55 Topicstarter

Dank

Dank, Hanny! Ikea dus! Ik zal eens kijken, ik ga daar van de week toch heen.
Die marktplaatsadvertentie had ik ook gezien, maar daar staat bij dat ze weggaan omdat de gordijnen te zwaar zijn. Nou weet ik niet hoeveel die dingen precies kunnen hebben, maar ik wil het risico niet lopen dat de boel weer naar beneden komt als de gordijnen eraan hangen.

Ik wil de rails aan de wand bevestigen omdat ik opzie tegen het boren in het zware betonnen plafond. Daar heb ik slechte ervaringen mee. Boren in de wanden gaat in dit geval een stuk makkelijker. Twee gordijnrails ophangen met een wandbevestiging betekent gepriegel met twee verschillende soorten afstandssteunen. Ik zie er niet naar uit, maar dat is wat het wordt als er geen dubbele rails te vinden zijn. Maar ik zal eens bij onze Zweedse vrienden kijken, misschien heb ik geluk.

Groeten,

Temet

Temet

Temet

08-08-2009 om 21:11 Topicstarter

Even gekeken

Even gekeken op de Ikea-site, en jawel, een driedubbele rail. Helaas de verkeerde maat, maar op éen verdieping kan er met die rails wel gewerkt worden. In de woonkamer zal dat niet gaan, maar daar is het plafond dan weer niet van beton, dus daar is de oplossing van twee rails weer beter haalbaar.
Ik kan alleen niet zien of er bij die Ikea-rail ook runnertjes zitten, maar ik mag toch aannemen van wel. Ze hebben ook veel gordijnroedes, maar dat wil ik weer niet...
Maar er gloort hoop, hieperdepiep. Nogmaals dank, ik had er nooit aan gedacht dat de Zweden ook gordijnrails hebben.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

08-08-2009 om 23:31

Verkeerde maat?

wat bedoel je daarmee? Je kan ze toch op maat maken?

Oh, en ik had in die link iets over Hornbach gelezen, vandaar dat ik hem had geplaatst, misschien zijn er meerdere types?

Hanny61

Hanny61

09-08-2009 om 09:49

Maat en runners

De rails kunnen makkelijk op maat gemaakt worden (afzagen) of gekoppeld met een koppelstukje. Ik heb zelf geen driedubbele rails gezien, maar er zijn in elk geval ook dubbele rails.

IKEA heeft ook runners, maar die zitten in een idioot doosje met verschillende soorten gordijnhaken (5 Euro).
Ik had daar genoeg aan (24 stuks), maar ik wil wel even kijken of er ook 'gewone', niet-IKEA runners op passen.
Dat lijkt me wat economischer als je er veel nodig hebt.

Temet

Temet

09-08-2009 om 11:12 Topicstarter

Hanny en nasha

Ik neem wel even een standaardrunnertje mee naar Ikea, dan kan ik ter plekke vergelijken. Bij standaard gordijnrail worden ze gewoonlijk ook bij de rail geleverd, maar hier dus niet kennelijk.

Nasha, je hebt gelijk. Ik had die site in eerste instantie niet goed bekeken en dacht dat die dingen alleen maar ingekort konden worden. Maar ik heb juist een lange nodig. Later zag ik dat ze ook gekoppeld kunnen worden.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

09-08-2009 om 17:10

Lol temet

ik dacht ook al....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.