Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juline

Juline

21-07-2020 om 11:55

Dweilsysteem

Ik ben toe aan een nieuw dweilsysteem. Het is voor een tegelvloer. Welke dweil of welk merk bevalt jou het beste? Ik ben een onwijs luie huisvrouw, dus hoe makkelijker hoe beter. En we hebben sinds kort een stofzuigrobot, die is nog lang niet aan vervanging toe, dus een dweilrobot wordt 'm niet
Hoor graag ervaringen!

Catootje

Catootje

21-07-2020 om 13:45

Eehh

Stoomreiniger

Waard

Waard

21-07-2020 om 22:57

Eehh2

Stoomreiniger

Trekker

Ik ben die systemen goed zat. Op verzoek van dochter hebben we wat geprobeerd. Maar ik heb onlangs weer een trekker aangeschaft en dat doe ik met een emmer sop en wat oude doeken die ik in het sop doe en om de trekker heen drapeer. Helaas heb ik geen luierdoekjes meer, die waren er heel geschikt voor.

Tine Winkel

Tine Winkel

22-07-2020 om 07:51

Vragen

Aan degenen die n stoomreiniger adviseren, gebruiken jullie die echt wekelijks in gang, keuken, bijkeuken?
En Annej, babydoekjes noem je, bedoel je dan van die Zwitsal billendoekjes? Vast niet, want die zijn nog gewoon te koop. Dus wat bedoel je dan?

Biebel

Biebel

22-07-2020 om 08:05

Hydrofiel luier denk ik en stoomreiniger

Met baby doekjes bedoelt annej waarschijnlijk hydrofielluiers. In elk geval, die vond ik vroeger heel fijn.

Maar nu gebruik ik inderdaad, de stoomreiniger. Minimaal een keer per week op de keuken-, wc- en badkamer vloer. Vullen, aanzetten, doekje eronder en de vloer doen alsof je hem stofzuigt. Scheelt echt zoveel tijd en energie, dat de ergotherapeut hem aanraadde. En natuurlijk, sommige grote Vlekken (met name die in de voeg), moeten zo nu en een een keer geschrobd worden. Dan ga ik zitten met een borstel om dat voor elkaar te krijgen.
Opruimen is net zoveel werk als een dweilsysteem, (stekker eruit, doek in de wasmachine, apparaat terug in de meterkast). Dus ik ben fan en puberdochter ook. En dat zij de vloer doet, is volgens de ergotherapeut nóg beter.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-07-2020 om 08:26

Ook stoomreiniger

Ik heb niet zo’n dure. Een dirt devil
Ik heb een tegelvloer wat op houten planken lijkt, daar zie je niet zoveel op. Erg handig😃
Zichtbare vlekken doe ik tussendoor met een doekje en zo eens in de twee weken gebruik ik de stoomreiniger. De vloer blijft zo mooi mat.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-07-2020 om 08:28

Billendoekjes

Ik heb allang geen kleine kinderen meer, maar wel billendoekjes. Die zijn reuze handig voor van alles😅

ElenaH

ElenaH

22-07-2020 om 08:42

Billendoekjes

Ideaal om je paardrijlaarzen mee schoon te maken ☺

Veer

Veer

22-07-2020 om 09:41

Oke, een stomstoomreiniger

Wat raden jullie aan? Qua functionaliteiten en merk?

Triva

Triva

22-07-2020 om 09:45

hydrofielluiers

heerlijke dingen om bijv de randjes van de ramen mee te doen. Heb een paar jaar geleden nog gewoon een nieuw setje gekocht bij de Hema. Helaas doen ze nu moeilijk en heb je die dingen daar alleen nog maar in groen en roze en blauw ofzo.

Ik heb een marmoleumvloer en koop wel eens wat nieuws, ach ze beloven van alles maar ze maken het nooit waar geloof ik. Nu heb ik zo'n blauwe emmer, een stok met dweil met van die dreadlocks en die emmer centrifugeert de dweil enigszins droog. Maar elk ander systeem werkt net iets beter of net iets slechter. Geen huisdieren en geen schoenen in huis door onszelf dus de vloer blijft redelijk schoon. Dus ook geen stoomreiniger .

specht

specht

22-07-2020 om 10:22

vraag

Is een stoomreiniger niet slecht voor je vloer?
Je “dweilt” je vloer er toch behoorlijk nat mee naar mijn idee.
Ik snap dat dit voor plavuizen en badkamer geen probleem is, maar ik lees ook dat iemand er zijn marmoleum mee dweilt.
En hoe maken jullie dan de vloer in je woonkamer schoon?
Dweilen jullie die nooit?
Ik dweil een keer per week ongeveer al ons novilon met een zo droog mogelijk gemaakt dweilsysteem, en spuit eerst op de ergste vlekken wat allesreiniger.

Laminaat en stoom?

Kan zo'n stoomreiniger ook op laminaat? Hoef je dan niet eerst te stofzuigen? Zand hond kleinkinderen...

Waard

Waard

22-07-2020 om 22:37

Alles

Ik dweil er alles mee , het is droger dan een mop of dweil op stok of met losse doeken. Voordeel is ook: door de hitte verdampt het zo en is je vloer al droog eer je de kamer uitbent.
Ik heb nu model stofzuiger, hiervoor alles op 1 stang.
Ik gebruik af en toe ook de extra spuitstukken voor het fornuis of de badkamer/toilet. Ideaal als je ziet wat er af komt.
Ik heb een middenprijs genomen, ik woon alleen met een hond op een flat met laminaatvloer en heb de helft van de week mijn 7 mnd oude kleinzoon over de vloer.

Heb getest wat schoner werkt met witte doeken op gewone dweil en stoomreiniger. Als je ziet wat er na gewoon dweilen nog afkomt met de stoomreiniger...

Juline

Juline

22-07-2020 om 22:59

Aha

Een stoomreiniger, daar had ik nog niet aan gedacht, ken het hele fenomeen eigenlijk niet. Tijd voor een verdiepend onderzoek!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.