Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

een boek opnieuw laten inbinden - waar en hoe duur?

Onze "Grote Kleine Kapitein" is bezig in stukken uit elkaar te vallen. Het lijkt een gebonden boek, maar het is gewoon een gelijmd boek met een harde (deels stoffen) kaft eromheen, en het bestaat inmiddels uit 4 delen. Ik heb trouwens nog wel een paar boeken waar de kaft af is, of beschadigd, of die uit elkaar vallen.

Wat zou het kosten om zoiets opnieuw te laten binden, iemand een idee? En hoe pak je dat aan, gewoon 'boekbinder' googlen? Iemand ervaring? Of anders tips om zelf een boek te repareren?

Groeten,

Temet

Temet

Woon je toevallig in Amsterdam? Er is in de derde schinkelstraat een boekbinderij waar ze dit soort dingen op ambachtelijke wijze doen. Kost niet veel, het is een sociale firma. Ze leveren heel goed werk!

Temet

Temet

16-09-2017 om 09:17 Topicstarter

dank

Jazeker woon ik in Amsterdam. Ik zal eens kijken of ik die club kan vinden en dan vragen wat zoiets kost. Hopelijk niet net zoveel als een nieuw exemplaar...

Groeten,

Temet

Kaplablokje

Kaplablokje

16-09-2017 om 09:53

mijn man

laat dit wel eens doen, maar het is goedkoper om een ander exemplaar te kopen. Dit is wel bij een professioneel bedrijf, met een harde omslag en goud opdruk op de rug.

kaplablokje

kaplablokje

16-09-2017 om 09:59

Hobby

Misschien zijn er wel forumgenoten die dit als hobby hebben en het willen doen tegen kostprijs?

Off topic: het is ook wel een boek om stuk te lezen.

Kaplablomje

Kaplablomje

16-09-2017 om 10:20

Dat waren

tien boeken voor 330 euro, excl BTW.

Off topic: ook een boek om weer mooi te laten maken trouwens.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2017 om 15:01

Ooit geleerd

Ik heb ooit geleerd om boeken in te binden, dus ook met lijmrug. Ik zou inderdaad de al genoemde zaak proberen, maar of je onder de gemiddelde nieuwprijs uitkomt vraag ik me af.

mijn tip

Ga naar een bib en vraag met welke boekbinder zij samenwerken.

Ga naar de boekbinder en vraag of er een paar boeken van u mogen "meelopen" in de stapel van de bib en aan dezelfde voorwaarden.

Voor de boekbinder maakt het weinig uit, maar voor u is het zo wel een stuk goedkoper. Ik heb zo een reeks boeken opnieuw laten inbinden, o.m. enkele uitgaven daterend 1920 - 1930.

De kwaliteit van het geleverde werk was uitmuntend en de prijs minimaal (ca. €5/boek). Dat het wat langer duurde eer ik mijn boeken terug had (ca. een maand) nam ik er graag bij.

Ik heb ook ooit...

... stapels papier leren lijmen. "Inbinden" kan je dat niet noemen: dat ging vb. over cursussen bestaande uit individuele velletjes A4, het zgn. "Lumbacken".
Dat is in niks te vergelijken met het herinbinden van een "echt" boek, bestaande uit katernen, gevormd door geplooide vellen papier, die samen in een rug genaaid worden.
Ik wou dat ik dat laatste kon! Misschien dat ik daar ooit nog eens een cursus voor volg, als ik in pensioen ben...

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2017 om 11:02

Yvan

Gelukkig gaat een hoop van het 'echte werk' wel machinaal. Juist dat heb ik geleerd. Meer dan 30 jaar geleden inmiddels, dus ik zou het nu weer opnieuw met de huidige mogelijkheden moeten leren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-09-2017 om 11:57

Oh help, cultuurbarbaar hier....

Ik plak zo'n boek altijd met plakband aan elkaar. Nooit bedacht dat je het ook opnieuw kunt laten inbinden.....

Temet

Kost vast niet meer dan een nieuwe. Ze hoeven het daar niet te hebben van de inkomsten. Het kost wel vaak wat tijd. Derde schinkelstraat 9 zitten ze.

Dymo

Dymo

17-09-2017 om 20:53

hier in de buurt

Hier in de buurt zit ook zo'n mannetje. Misschien kun je 'm eens bellen wat het kost? Hij doet ook enkele stuks.

http://www.dezwarthandboekbinderij.nl/

Temet

Temet

18-09-2017 om 17:40 Topicstarter

Ginny

Ik gebruik ook wel eens plakband, maar dat gaat met dit boek niet lukken, althans, ik kan het wel proberen maar grote kans dat het meer beschadigt dan het oplost.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.