Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

een gegeven (zelfgemaakt :) ) paard

Op een site over kraamcadeaus las ik het dringende advies niets zelfgemaakts cadeau te geven. jaja, de tijden zijn veranderd, overgrootoma's kunnen geen zelfgebreide sokjes meer kwijt aan de jonge ouders.  Niet voor niets verschijnt 'Ariadne voor Baby en Peuter' niet meer...(Toch herinner ik me een paar erg mooi gelukte zelfgemaakte dingetjes. Een katoenen truitje, heel mooi ingebreid. Een feestelijk katoenen jurkje met oprijgjes. En een dekentje voor in de wieg.)

 Krijg je alleen lelijke dingen, als mensen zelf aan het knutselen zijn geslagen?

Het hangt af van de kringen waar je in verkeert. Mijn dochter heeft juist veel succes met haar zelfgemaakte cadeaus. Nou is ze ook heel precies en creatief, maar het is gewoon leuker en authentieker en dat wordt gewaardeerd.

Er is juist ook een sterke beweging van hergebruik, vintage en zelf doen. Natuurlijk niet bij de fabrikanten van kraamspullen.

Ik maak nog steeds voor familie en vrienden die een kleine verwachten een omslagdoek/deken. Reacties zijn altijd positief en ik zie ze ook geregeld voorbij komen op foto's.

Mijn nichtjes verblijden mij wel eens met wat zelfgemaakt, een cake, bloemstukje oid.

Ik heb ik zeker wel eens lelijks gekregen, maar dat was niet altijd zelfgemaakt 😉

Een nichtje maakte voor mijn dochter destijds een gebreid pakje en toen ze zelf kinderen kreeg erfde ze van ons een deel van de kinderboekenkast. Mijn kinderen waren inmiddels groter en ik wilde alleen wat gebundelde boeken bewaren. Bovendien had ik zelf ook diverse boeken doorgegeven gekregen als kraamcadeau. Mijn moeder maakte ook prachtige dingen die ook weer hergebruikt werden of doorgegeven.

Het kan allebei. Je kan iets zelfgemaakts krijgen dat je heel mooi vindt en iets gekochts dat je lelijk vindt en andersom. Mijn moeder was/is ook van dingen zelf maken. Zo heeft ze destijds voor dochter wat kleertjes gemaakt die echt leuk waren. En van die lakentjes met zo'n randje erlangs, ook heel leuk. Ze zal ook weleens iets gemaakt hebben dat iets minder in de smaak viel. Maar ik weet eigenlijk niet meer wat. Van vrienden, zonder kinderen, kreeg ik eens een boxpakje voor zoon dat aan de achterkant sloot. Een duur merk ook nog, maar vond dat zoooo onhandig, dus zoon trok ik het niet aan. En zo zal iedereen haar eigen ervaringen hebben. Maar heel vreemd om het op een site te zetten eigenlijk....

Ik geef soms (door mij) handgebreide sokken cadeau, meestal in de vorm van n bon. Mag de ontvanger zelf n leuke wol uitkiezen in n bepaalde winkel en dan brei ik daar sokken van. Of iets anders, bv n muts. Laatst n babytruitje gebreid. Moeder had duidelijke eisen aan het patroon. Jammer, want t was n slecht patroon (het soort steek was niet vormvast genoeg), waardoor t truitje na 1x wassen er niet mooi meer uit zag... 

Wilgenkatje- schreef op 24-05-2021 om 20:50:

Op een site over kraamcadeaus las ik het dringende advies niets zelfgemaakts cadeau te geven. 

dat is toch logisch dat zij dat zeggen, dan koop je namelijk niks van de spullen die zij aanbieden. 

Ik vind het leuk!

Vandaag een zelfgemaakte kandelaar gekregen voor m'n verjaardag, en ik ben er heel blij mee. Maar de geefster verkoopt haar spullen ook, en weet dat ik ze erg mooi vind. 

Bij geboortes heb ik vaak zelfgemaakte knuffels cadeau gedaan, veel daarvan zijn nog eens terug gekomen om gerepareerd te worden na veelvuldig gebruik. 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

25-05-2021 om 15:43 Topicstarter

"dat is toch logisch dat zij dat zeggen, dan koop je namelijk niks van de spullen die zij aanbieden."

Ah ja, natuurlijk! Wat dom dat ik de belangen van de sponsor niet doorzien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.