Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zebra

zebra

09-02-2013 om 15:00

Een klusjesman of aannemer alleen in huis laten?

bij ons wordt dit jaar een nieuwe keuken geplaatst. Er moeten ook leidingen verlegd worden en stopcontacten verplaatst. Is het dan gebruikelijk om degene die dat komt doen, klusjesbedrijf of aannemer, alleen in huis te laten? Of juist dat er ook iemand thuis is die eventueel voor een kopje koffie kan zorgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lies

Lies

09-02-2013 om 15:23

Eerste uren thuis blijven

Ik heb in de loop der jaren heel wat laten klussen en verbouwen in mijn huis. Het lukt lang niet altijd om in de buurt te blijven / thuis te zijn.

Ik zorg er dan voor dat ik de eerste dag het eerste uur oid thuis ben, zodat ik koffie kan zetten, kan wijzen waar alles ligt etc. Daarna zorg ik ervoor dat er koffie gezet kan worden (laat even zien hoe de nespresso werkt), frisdrank in de koelkast etc.

Verder zorg ik dat de klusjesman een sleutel heeft (mocht hij even iets moeten halen oid) en mijn mobiele telefoonnummer.

Is altijd goed gegaan op deze manier.

Guinevere

Guinevere

09-02-2013 om 15:31

Niet lang

Ik zou het liever niet te lang doen. Niet omdat ik de persoon niet vertrouw, maar omdat je dan bv. thuiskomt en het stopcontact op de verkeerde plek is neergezet. Of de lampen zijn in de kast gemonteerd ipv boven de afzuigkap. En dat valt dan nog mee, ik het hier ook een stuk tegelvloer liggen dat op een idiote manier is gelegd. Hoewel goedbedoeld. Of ze hebben tegels lopen slijpen op zolder, in plaats van buiten, ondanks de afspraak. Of in de garage. Ik vind nu nog het stof.

zebra

zebra

09-02-2013 om 15:56

Niet raar dus

om ervoor te zorgen dat een van ons beiden thuis/vrij is als er geklust wordt. Begon namelijk te twijfelen doordat een kennis een aantal weken na ons een klus laat uitvoeren en de klusjesman dan een sleutel gaat geven zodat ie aan de slag kan terwijl ze zelf gaan werken. Kennis is echter al rond de middag klaar met werken zodat de klusjesman alleen 's ochtends een aantal uur alleen in huis aan de slag is.

Mamvantwee

Mamvantwee

09-02-2013 om 17:28

Zelf niet thuis

Wij hebben dit jaar de badkamer en het toilet laten vernieuwen. De klusjesman is drie weken lang, lange dagen aan de slag geweest. We waren echt niet al die tijd thuis. Hij had een sleutel en dronk/at alleen van ons als we dat zelf aanboden.
Het is prima gegaan. Natuurlijk moet je afspraken maken, maar een goede vakman met een beetje klantgericht benul gaat toch niet op zolder tegels slijpen...! Die van ons deed dat buiten, en spoelde veel stof dagelijks nog weg. Als wij thuis kwamen, was hij vaak nog een rondje aan het dweilen in de gang en op de trap. Natuurlijk kon ik daar zelf ook nog twee keer overheen, maar het scheelde veel!

Succes met de keuken.

groet, Mamvantwee

Brianna F

Brianna F

09-02-2013 om 17:37

Niet altijd mogelijk

Hier gaf een klusjesman aan dat hij liever niet had dat er niemand thuis was. Daar hebben we nog veel over moeten soebatten, omdat we op die dag echt niet thuis konden zijn.
Hij had nare ervaringen met onterechte beschuldigingen van diefstal.

Guinevere

Familie dacht slim te zijn en 2 weken op vakantie te gaan toen hun nieuwe keuken geplaatst werd: "lekker weg van de rommel en thuiskomen in een nieuwe keuken". Ze hebben na jaren nog steeds spijt van die vakantie :o)

zebra

zebra

10-02-2013 om 10:40

Wel mogelijk

om thuis te zijn hier, genoeg vrije dagen namelijk. Zelf werk ik parttime en ben 's middags altijd thuis. Mijn partner kent degene die komt klussen (niet zwart klussen overigens) vrij aardig. Misschien kan hij zelf een paar dagen vrij nemen en ik de rest van de week. De keuken wordt geplaatst door de "keukenboer", waar we onze keuken gekocht hebben.

Guinevere

Guinevere

10-02-2013 om 11:33

Er zit echt heel veel verschil in

Zo'n dweilende werkman, geweldig lijkt me dat! Maar er blijkt dus gewoon heel veel verschil in te zitten. Ook de afspraken die je vooraf maakt worden lang niet altijd nagekomen. Het kán dus wel!
Hier ook nog meegemaakt dat we hadden afgesproken dat alle binnendeuren in de garage geschilderd zouden worden. Kwam ik aan het einde van de dag thuis, hadden ze alle deuren ingehangen en ter plekke geschilderd. Reuze fijn, het hele huis stonk, alle deuren waren nat en daar liep ik dan tussendoor met een 3-jarige. Het kwaad was al geschied, gelukkig mochten wij bij de buren in huis gaan zitten die avond. Handjesafdrukken op de net (wel keurig) geschilderde deuren leek mij niet zo'n goed idee.. :-p
In elk geval, maak hele goede afspraken vooraf en check regelmatig of die worden nageleefd. Je kunt heus wel even een paar uur weg als er wederzijds duidelijkheid is.
Maar in verband met alle idiote ervaringen gaan wij bij de komende verbouwing dus in zee met een aannemer die op dit gebied een hele goede naam heeft. En ik probeer er zoveel mogelijk bij te zijn (behalve op de dag dat ze de vloer gaan uithakken, brrrr).

Guinevere

Guinevere

10-02-2013 om 11:34

Shonagh

Ik ben heel benieuwd, wat was er gebeurd met die keuken??? In de badkamer gemonteerd, de electriciteit op de waterleiding aangesloten etc.?

cath

cath

10-02-2013 om 14:00

Mijn vader

is electricien. En werkt best in huizen waar mensen niet thuis kunnen zijn (hun werk gaat ook door).
Voor hem is het heel normaal en zal nergens in kasten "snuffelen". Hij geeft ook altijd van te voren aan, in welke kasten hij moet wezen, zodat ze van te voren zelf persoonlijke en/of dure dingen daaruit weg kunnen halen.
Maar hij ken ook werklui, die dus wel overal zitten te snuffelen.
Maar ja....dat kun je ook met de schoonmaakster hebben....

zelf zou ik proberen om zoveel mogelijk thuis te zijn omdat ik het zelf niet fijn/prettig vind als een vreemde in m'n huis is als er verder niemand is.

Guinevere

Nou zo dramatisch was het niet :o) Iets met de vloer en veel kleine dingetjes, die niet tot hun tevredenheid opgelost waren. Het is al meer dan 10 jaar geleden en het was een oud huis. Ik wist uit ervaring dat er gedurende een verbouwing in een oud huis situaties komen waar stante pede een oplossing voor gezocht moet worden, of dat je bedenkt dat je daar en daar nog wel een extra stopcontact wilt of zoiets( en ik had ze dus "gewaarschuwd")
Bij hun volgende verbouwing (ander huis) pas geleden, vertelden ze me dat ze nu wel in de buurt bleven, haha.

zebra

zebra

10-02-2013 om 16:17

Geen oud maar wel "raar "huis

hier. Met lichtschakelaars die op rare plekken zitten bijvoorbeeld. Het lijkt me dan makkelijk als je gelijk kunt overleggen over hoe en wat bij eventueel onverwachte problemen. Partner is niet altijd even makkelijk telefonisch bereikbaar als hij aan het werk is en dat is bij mij ook zo. Zoonlief is dan wel thuis maar om de verantwoording in zulke situaties nu bij hem te leggen, nou nee!

De klusjesman heeft een goede reputatie, bang dat hij in allerlei kasten zal snuffelen ben ik dan ook zeker niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.