Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een nieuw bed

Als je het hebt over een nieuw bed en je wilt naar een winkel waar je echt goed advies krijgt, aan welke zaak denk je dan?
Mijn man denkt aan Auping, maar ik zie online niet echt bedden die ik mooi vind. Het is erg belangrijk dat er deskundig advies gegeven wordt.
Iemand een idee?

NB voor mijn man valt de Ikea al bij voorbaat af, ondanks de garantie en uitprobeer periode

beter bed? Beddenreus? Of misschien heb je in je omgeving een slaap speciaalzaak. Even kijken op google

Ik ben vrouw, licht, zijslaper en heb last van mijn schouders. Ik heb dus een heel soepel matras nodig waarin mijn heupen en schouders goed wegzakken, zonder dat mijn rug pijn gaat doen. Ik ben na jaren zoeken en ondanks "deskundig advies" enkele dure miskopen, toch bij Auping terechtgekomen. 
Om het bed te kopen, heb ik wel gewacht op een aanbieding. 
Nu slaap ik alweer ruim een jaar veel beter. Het is niet het allermooiste bed, maar zeker oké, met frame en hoofdbord in nachtblauw. Ik kijk er niet de hele dag tegenaan en als ik slaap, zie ik het toch niet.

Fourtyfour schreef op 03-10-2023 om 20:14:

beter bed? Beddenreus? Of misschien heb je in je omgeving een slaap speciaalzaak. Even kijken op google

Geen aanrader! Bij Beter bed ooit voor een flinke smak geld een bed met matras gekocht. Dat was echt het slechtste matras ooit. 

Ik slaap zelf overigens al jaren prima op een IKEA matras. 


Auping en Swiss Sense zijn volgens mij de zaken waar je man vindt wat hij zoekt.



Jesse_1

Jesse_1

03-10-2023 om 20:30 Topicstarter

Marianne76 schreef op 03-10-2023 om 20:18:

Ik ben vrouw, licht, zijslaper en heb last van mijn schouders. Ik heb dus een heel soepel matras nodig waarin mijn heupen en schouders goed wegzakken, zonder dat mijn rug pijn gaat doen. Ik ben na jaren zoeken en ondanks "deskundig advies" enkele dure miskopen, toch bij Auping terechtgekomen.
Om het bed te kopen, heb ik wel gewacht op een aanbieding.
Nu slaap ik alweer ruim een jaar veel beter. Het is niet het allermooiste bed, maar zeker oké, met frame en hoofdbord in nachtblauw. Ik kijk er niet de hele dag tegenaan en als ik slaap, zie ik het toch niet.

Het punt is dat ze ook nogal duur zijn. Dus ik wil liever niet veel geld uitgeven aan iets dat ik ook nog eens niet mooi vind. Bij de meesten ligt de matras ook er 'op', en ik wil eigenlijk dat de matras er in ligt.

Een prijzig matras waar je dan echt goed op slaapt, daar zie ik dan wel het nut van in.

Jesse_1 schreef op 03-10-2023 om 20:30:

[..]

Het punt is dat ze ook nogal duur zijn. Dus ik wil liever niet veel geld uitgeven aan iets dat ik ook nog eens niet mooi vind. Bij de meesten ligt de matras ook er 'op', en ik wil eigenlijk dat de matras er in ligt.

Een prijzig matras waar je dan echt goed op slaapt, daar zie ik dan wel het nut van in.

Goede nachtrust is onbetaalbaar, kan ik je zeggen.

Ik had hiervoor een nog duurder bed. Maar toch een miskoop, helaas.

Jesse_1

Jesse_1

03-10-2023 om 20:51 Topicstarter

De frames van Swiss Sense staan mij meer aan. En zijn nog iets goedkoper ook. Misschien daar maar eens heen dan.

Je kunt toch elke willekeurige ombouw nemen en daar Auping spiralen en/of matrassen in leggen?

En als geld een (grote) rol speelt kun je die spiralen en ombouw via Marktplaats kopen.

Volgens mij gaat het toch vooral om het matras dat goed is? 
Volgens mij is prijs/kwaliteit van Matt Sleeps erg goed. Bleek ook uit de Consumentengids-test (daar let ik altijd op). Je kunt daar ook zelf dingen wijzigen in het matras, en je kunt het uitproberen.
Ik heb er zelf een kussen van gekocht. Hoewel te groot (lees: breed) slaapt het wel echt heerlijk.

Egel. schreef op 03-10-2023 om 21:22:

Volgens mij gaat het toch vooral om het matras dat goed is?

Nee, het gaat om de juiste combinatie van bedbodem en matras.

Jesse_1

Jesse_1

03-10-2023 om 23:12 Topicstarter

Dank voor jullie adviezen. Het doet me ook beseffen dat ik mijn man goed ken en dat hij in dit soort situaties vrij snel voor iets duurs kiest want 'het is mooi en ik heb het nodig'. Dus misschien vooraf al even doorspreken wat er echt nodig is.
De ombouw zouden we inderdaad apart kunnen kopen, dat is wel een goed idee. Het hoeft niet persé goedkoop, maar ik vind dit niet iets dat echt heel mooi moet zijn. Goed kunnen slapen is wel heel belangrijk en daar heeft hij een goed matras/bedbodem voor nodig en daar moet je niet op bezuinigen (maar dat hoeft dan ook niet per definitie de duurste te zijn).

Het spiraal van een auping is rondom gespannen; geen last van planken in je rug of kuilen zoals bedden met alleen bevestiging aan de kopse kanten. Je ervaart dus ondersteuning over hele deel.
Ons aupingspiraal hebben we al 30 jaar en geen enkel gebrek te bekennen. De ombouw hebben we wel een keer vervangen in een meer moderne variantie. Maar de spiralen staan op eigen pootjes, uit zicht door de ombouw. Zo heb je ook geen bedgeluiden omdat spiraal los van  het frame staat.
Natuurlijk wel paar keer matras vervangen, maar dat hoeven geen dure matrassen te zijn; die van de Ikea voldoen prima door de wijze waarop het spiraal gespannen is en doorzakken voorkomt.

De kinderen hebben beide een boxspring, loeizware matrassen, stoffen bak en hoofdwand. Achteraf had ik voor hen ook liever voor een auping in een ombouw gegaan. Want zo’n hoge boxspring staat wel mooi, maar van de ene is in de onderbak een veer of een houten balkje stuk gegaan. 
auping is gewoon voor het leven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.