Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-08-2013 om 17:08
Mijn zoon wil al lang een ratje. Ik heb er op zich niks op tegen (ook niets voor eerlijk gezegd) maar heb toch een paar vragen.
1) Hij is de helft van de tijd bij mij, op de dagen dat hij bij zijn vader is zou ik voor de rat moeten zorgen. Is de verzorging zwaar, hoe lang kan een kooi zonder schoonmaakbeurt, en stinkt de kooi erg snel (het zou op zijn -kleine- slaapkamer staan). Wanneer mijn zoon er niet is ben ik weleens 2 dagen weg, kan het eayje het aan of is het zielig?
2) Zijn ze makkelijk handtam te maken?
3) Hoe vind ik een goede rattery?
4) Is het echt een leuk dier?
Bedankt
Sini
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
21-08-2013 om 19:17
Poesje is er maar
moet enorm wennen. Ze is eerst 2 uurtjes onder de bank gebleven, werd gelukkig nieuwsgierig en kwam even spelen met mijn breiwol. Nu loopt ze klagelijk te miauwen door de woonkamer en is alles aan het bekijken, besnuffelen. Te jong is ze m.i. niet, ruim 10 weken, was ook gespeend door moeder poes. Ik laat haar met rust, blijf rustig tegen haar praten en probeer haar nog niet aan te halen. Ik denk dat het goed komt, ze komt uit een drukke huis met hond en konijnen.
Sini
21-08-2013 om 20:50
Inmiddels
2 uurtjes later, ligt ze op haar rug bij mij op schoot te spinnen en strekt af en toe haar pootjes dus het is al goed gekomen Ik ben helemaal verliefd!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.