Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

brun

brun

21-01-2011 om 18:35

Eerste grijze haren...kleurtje geven

Ik heb nog nooit een kleurtje in m'n haren laten zetten, maar nu zijn de eerste grijze haren daar, ik zou nu een kleurshampoo of iets dergelijks willen gebruiken om deze terug wat natuurlijke kleur te geven, maar ik ben daar dus nog een totale leek in
hoe doe je dat, zo'n kleurshampoo, dekt dat de grijze haren ? hoe lang ? kan je dat alleen bij jezelf doen of zou man erbij moeten helpen ? waar moet je opletten bij de kleurkeuze ? zijn er nog andere dingen waar ik best op let bij aankoop en behandeling?
brrrbrrr niet dat ik met een paars hoofd ga rondlopen...


Naar de kapper!

Die heeft er echt verstand van welke kleur het best lijkt op je originele kleur. Veel beter resultaat dan dat je op goed geluk iets bij de drogist haalt.

grijsje

grijsje

21-01-2011 om 21:51

Verf

Ik verf mijn haar al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, en merkte eigenlijk aan mijn schaamhaar dat ik grijs werd. Maareh ik gebruik gewoon verf en doe het nagenog altijd
Muizemeis

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

21-01-2011 om 22:34

Plantaardig haarkleuren

Ik gebruik al heel lang plantaardige kleurpoedermengsels of henna om mijn haar een mooiere kleur te geven en nu tegen de grijze haren. Het voordeel is dat het niet slecht is voor je haar en hoofdheid, zelfs de kwaliteit van het haar verbetert (glans, steviger, en het helpt bij mij ook tegen roos), in tegenstelling tot gewone haarverf die juist slecht is. Ook geeft het een mooi natuurlijk resultaat, een variatie op je eigen kleur met mooie nuances. Nou heb ik van mezelf tamelijk donker haar dus er kan niet veel mis gaan, maar als je licht haar hebt zou ik wel eerst een strengetje testen om te kijken of het resultaat je bevalt.
Over dit merk ben ik erg tevreden, maar er zijn ook andere goede merken:
http://www.logona.com/PHF/PHF_D/index.html
En als je het door een kapper wilt laten doen kun je hier naar toe:
http://www.instituuthaarengezondheid.nl/

Mayte*

Mayte*

21-01-2011 om 23:01

Wisse l. nik advies gevraagd

Toevallig heb ik deze week een poging gedaan om mijn hier en daar opduikende grijze haren te kleuren met Logona zwart (heb donkerbruin/bijna zwart haar), maar ze zijn nog net zo grijs als eerst. Nu las ik later pas op de verpakking dat Logona zwart niet voor grijzend haar geschikt is. Zijn de andere kleuren dat dan wel? En welke kleur kan ik dan het best nemen als ik niet henna rode plukken tussen mijn bruin-zwarte haren wil hebben?

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

22-01-2011 om 01:00

Mayte

Heb je de gebruiksaanwijzing nog die in het pak zat? Daar staat rechtonderaan uitgelegd wat je het beste met grijs haar kunt doen. De grijze haren zullen altijd lichter zijn dan de zwarte, maar je kunt daarvoor verschillende kleurschakeringen kiezen, met of zonder rood, blond, bruin. Je kunt ook kleuren mengen. Zwart is goed om te mengen i.p.v. puur te gebruiken. Je kunt ook verschillende lagen in verschillende kleuren maken voor een beter dekkend resultaat. Als je de haren te licht vindt, dan helpt het om er een paar dagen later nog een laag overheen te doen.

Weinig of geen rood zit in de kleuren bruin umbra en bruin natuur. Maronenbruin geeft een goudbruine glans. Die kun je puur gebruiken maak ook mengen met bijv. zwart. In de gebruiksaanwijzing staat dat je het best de eerste keer 10 % zwart erdoor kunt mengen, en daarna oplopend tot 30 %.

Je kunt ook van je grijze haren "highlights" maken door te kleuren met maronenbruin of een mengsel met goudblond.

De kapper die ik noemde heeft veel ervaring en haar eigen trucs met diverse soorten haar en problemen... maar je kunt ook zelf experimenteren.

Mijn eigen haar is niet zwart, dat is misschien makkelijker. Ik gebruik altijd maar één laag, in een tint waar ik zin in heb... Kastanjebruin geeft bij mij een mooi resultaat, maar wel een beetje roodbruin, dat vind ik juist mooi. Maronenbruin wordt meer goudbruin. Natuurbruin en bruin umbra vind ik zelf wat saai maar misschien vind jij het juist fijn dat er zo weinig rood in zit. Ik laat het er soms een nacht inzitten, maar met zwart moet je oppassen en het niet langer dan twee uur laten inwerken i.v.m. verkleuringen.

Als de kleur niet goed pakt kan het ook helpen om je haar goed te wassen van te voren zonder cremespoeling e.d., niets in je haar smeren. Logona verkoopt een speciale creme die je haar ontdoet van vet en haarcosmetica etc. en het haar voorbereidt op de kleuring. En Logona heeft ook een creme om het haar na het kleuren mee te wassen en de kleur te fixeren. Dat geeft een mooi resultaat maar meestal gebruik ik het niet en was ik vooraf alleen mijn haar met een pure shampoo zonder cremespoeling.

In de gebruiksaanwijzing staat ook nog: "Bij zeer grijs haar adviseren wij, voor een natuurlijke bruine tint om allereerst met kastanjebruin en vervolgens met natuur-bruin of bruin-umbra te kleuren."

Kaaskopje

Kaaskopje

22-01-2011 om 01:16

Kapper hoeft niet

Tenzij je een heel afwijkende kleur kiest kan er eigenlijk niet veel misgaan. Ik ben donkerblond/bruin harig en een zweempje rood staat ook best mooi. Van het geld wat ik aan een kapper moet betalen kan ik heel wat pakjes haarverf kopen. Ik heb er nu hazelnoot in. Ik heb het vorige week geverfd met Schwarzkopf Perfect Mousse. Ik vond het ideaal. Ik ben meestal een beetje paniekerig of ik niet overal verf smeer en met deze mousse werkte het heerlijk schoon.
Als je nog niet zo zeker bent of het iets voor je is zou ik beginnen met een niet permanente kleuring. Dat was je er na zoveel wasbeurten er weer uit. Ik zou iemand meenemen naar de drogist, die er ervaring mee heeft.
Ik heb trouwens na een jaartje of 2 mijn haar te kleuren een jaar lang gewoon naturel rondgelopen. Ik schaam me niet voor het grijs in mijn haar, maar ik denk wel dat ik nu iets jonger geschat wordt door het te kleuren en ik vind het af en toe gewoon leuk om te doen. Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je je haar niet moet verven omdat je denkt dat je omgeving dat verwacht. Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Tot slot vind ik dat je (je in het algemeen) heel erg moet uitkijken met té lang doorgaan met verven. Een oud hoofd met een hardnekkig te jong gekleurde bos haar is zo fout (vind ik). Op een gegeven moment staat grijs gewoon charmanter en zachter dan een kunstmatig kleurtje.

tonny

tonny

22-01-2011 om 10:21

Gestopt

Heb ook jaren geverfd, de laatste tijd mijn 'eigen' kleur met wat lichtere plukjes erdoor, dan viel de oprukkende uitgroei minder op.

Nu ben ik ermee gestopt; ik wil niet zoals veel leeftijdgenoten overstappen op blond ter voorkoming van de na een paar weken al zeer zichtbare uitgroei - blond ben ik niet, nooit geweest. Dan maar grijs. zoetjesaan. Ik ga me ermee verzoenen.

Ik heb geen zin in een enorme uitgroei bij later stoppen, en die voorkom je niet als je lang doorgaat. En tot ver in de zestig doorverven spreekt me niet aan, Kaaskopje heeft gelijk.

Ah joh, ik ben oma, straks al van twee kleinkinderen; de oma van de duplo is grijs en zo grijs ben ik nog heel lang niet

Brun

Kleurshampoo, of niet-permanente verf dekt de grijze haren niet erg goed, maar genoeg om het wat te verdoezelen en je haarkleur wat op te frissen. Ik doe het al jaaaaren zelf, na een knipbeurt bij de kapper. Dus na ca.8 weken weer opnieuw. In de badkamer, oude handdoek om je schouders, kookwekker en boek mee.
Je moet het niet te donker doen, dat staat niet bij een ouder wordende huid ( heeft de kapper me verteld) dus ongeveer je eigen kleur. En dus geen uitgroei zoals bij verf.

tonny

tonny

22-01-2011 om 12:39

Eigen kleur

Als je al jaren verft, weet je niet meer wat je eigen kleur is.

Inderdaad staat donker geverfd niet mooi bij een ouder wordende huid. Tja alle mooie beloften van cremes ten spijt, je huid gaat veranderen, daar helpt geen moedertjelief aan.

Tonny

Brun zei dat ze nog nooit geverfd heeft, dus vandaar :o)
(Als je tenminste op mijn berichtje reageerde)

Petr@

Petr@

22-01-2011 om 13:50

Tonny! (ot)

Lees ik het goed? Word je weer oma? Wat leuk, gefeliciteerd! Een zusje voor E. of een ander zwanger kind?

Vic

Vic

22-01-2011 om 21:28

Hoeveel?

Hoeveel zijn 'de eerste grijze haren'? Ik heb ze al een tijdje en het is nu zover dat je er op het eerste gezicht een stuk of 20 ziet zitten (het zijn er in werkelijkheid véél meer). Het stoort me eigenlijk niet zo, dus vooralsnog ben ik niet van plan om te gaan verven. Wel jammer dat ik daarin bijna alleen sta, want nu ga ik ouder lijken terwijl oudere vrouwen in mijn omgeving allemaal nog grijsloos haar hebben.
Zijn er onder jullie ook al mensen aan de botox?

tonny

tonny

22-01-2011 om 22:03

Volhouden vic

nieuwe trend!
Durf die grijze haartjes de ruimte te geven en zwicht niet voor de verf.

Als je pas begint met verven als het grijs ' erg' is, kun je nauwelijks meer stoppen, of je moet overstappen op lichtere tinten, blond, plukjes.

Trouwens, de waterzuivering is vast blij met wat minder haarverfrestanten in het riool. Er gaat véél meer door de afvoer dan dat er in kapsels terecht komt.

neteret mut

neteret mut

22-01-2011 om 22:47

Re vic

Ik verf niet, heb ook nooit geverfd. En mijn eerste grijze/witte haren had ik al toen ik nog geen 20 was. Nu met 46 ben ik meer wit/grijs dan donker. ( hoeveel geld zou ik inmiddels uitgespaard hebben ?).

Vic

Vic

22-01-2011 om 23:05

Ik vraag me dus af

Omdat iedereen zijn haar verft, weet ik ook niet zo goed wat 'normaal' is als je tussen de 35 en 40 bent. Volgens mij valt het met mijn grijze haren wel mee. Een collega van mij (paar maanden jonger) heeft nagenoeg geheel grijze uitgroei als ze te laat is met bijkleuren. Dat is ook al een reden om het te laten zoals het is. Ik ben veel te laks om het bij te houden en om de 2 maanden kleuren is op een gegeven moment veel te weinig.

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 08:55

Vic

Dat wisselt enorm. Mijn tante werd al grijd op haar 18e, anderen zijn er juist heel laat mee, daar kun je weinig algemeens over zeggen. Ik verf het al vanaf mijn 16e, niet vanwege het grijs, maar omdat ik mijn eigen kleur niet leuk vindt. Dus dat heeft weinig te maken met jong willen zijn. Ik vind het juist wel grappig, die zilveren glinsteringen in mijn rode haar.

tonny

tonny

23-01-2011 om 11:40

Tja, wat is normaal

tussen de 35 en 40. Ik denk dat de meesten dan nog weinig grijze haren hebben. Dat je ze wegwerkt als ze dan al komen kan ik me voorstellen.

Als je echt flink grijs bent, moet je al na een week of drie (!) weer verven, dat weet ik van een (grijze, vervende) vriendin, paar jaar jonger dan ik. En da's best prijzig. Zij werkt met veel jonge collega's en vindt het vervelend er zo nadrukkelijk ouder uit te zien.

Ik ben inmiddels de 50 ruim gepasseerd en ik vind het prima zo. Het is even wennen want bijna iedereen verft. Ook 50-plussers.
Wanneer zou dat eigenlijk zijn begonnen?

Botox - nee zeg, kom op, ik laat niet aan mezelf prutsen als er geen zwaarwegende reden voor is.

Mooi grijs

zie ik maar weinig en als ik mooi egaal grijs zou zijn had ik er geen enkel probleem mee. Maar ik heb zo'n peper en zout bosje futlooos, dun haar, wat ik met een kleurtje nog een beetje op kan frissen. En misschien ga ik daar wel mee door tot mijn 80ste (€ 6 in de 8 weken).

Grijzig

Hoiik ben net 41 en heb echt al jaaaren wat grijze haren ertussen hoor. Het worden er steeds wat meer. Maar geen haar opmijn hoofd die denkt aan kleuren, ik moe al dat gedoe niet met mij haar. Geen haarlak, kleuren, permanent, allemaal niks voor mij.

Guinevere

Guinevere

23-01-2011 om 12:37

5 euro

Ik haal altijd een pakje haarverf van Etos. 5 Euro per stuk. Bij de kapper ben ik volgens mij 30 euro kwijt om te laten verven en daar luisteren ze gewoon niet goed naar me. Dus kom ik daar altijd vandaan met een te donkere, onnatuurlijke kleur. Welke kapper ik ook probeer. En stiekum gooien ze er dan altijd iets roods doorheen, dat staat me helemáál niet.
Ik kies nu altijd een kleur die dicht bij mijn eigen kleur ligt. Dan is uitgroei niet zo snel storend en het staat veel natuurlijker. Ik verf al lang, ik heb namelijk géén kleur van mezelf. Ja, modderkleur. Nu toevallig met een beetje grijs aan de voorkant.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-01-2011 om 14:39

Mooi grijs is niet lelijk

Ik zag laatst een plaatje in een haartijdschrift van een model waarvan het haar zilvergrijs geverfd was. Ik vond dat zo mooi dat ik dacht 'waarom niet?' Maar dat heeft nogal voeten in de aarde. Het haar moet eerst helemaal ontkleurd worden en daarna grijs geverfd. Kostbaar, niet goed voor het haar en een klusje waar kappers niet blij van worden. Laat maar dus

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 15:00

Kaaskopje

Waar kappers niet blij van worden? Dat kost aardig wat duiten,zo'n behandeling. Lijkt me toch leuk voor die kapper..Of je haar het leuk vindt, dat betwijfel ik wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-01-2011 om 17:04

Fiorucci

De kapster waarmee ik dit onderwerp bekeuvelde zei dat ze dit liever niet doen. 'k Heb het dus niet van mezelf

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 18:18

Kaaskopje

Waarschijnlijk omdat zoals ik al schreef je haar het niet leuk vindt.

Hibiscus

Hibiscus

23-01-2011 om 22:34

Over zelf verven

Wie verft er zelf? Ik laat weleens highlights zetten bij de kapper maar dat vind ik dus erg duur ( zeker met een fooi ) Ik durf het niet aan om zelf te verven maar weet eigenlijk niet goed waarom. Ik zou dus niet zelf highlights doen ( volgens mij lukt dat nooit) maar iets lichter dan mijn eigen donkerblonde haar zou ik wel leuk vinden.

Hibiscus

verf het al jaren zelf of eigenlijk een kleurspoeling, heet in de UK Non Permanent. Gewoon proberen, kan weinig mis gaan als je een tintje verschil neemt met je eigen haar, kost ongeveer £4 (Asda/Boots). (Ik gebruik Garnier Movida Conditioning Creme Colourant ) Succes !

Vic

Vic

23-01-2011 om 23:28

Het is niet moeilijk

Ik heb vroeger regelmatig mijn haar gekleurd. Het is heel simpel, je volgt gewoon de aanwijzingen op de verpakking. Ook highlights zijn niet zo moeilijk, gewoon streepjes trekken met een kam. En als het mislukt kun je altijd naar de kapper gaan om de boel te laten redden. Maar voor het grijs hoef je het dus niet te doen! Grijze plukjes staan heel charmant en zijn eigenlijk gewoon gratis highlights.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-01-2011 om 00:08

Zeker niet moeilijk

Ik maak mijn haar al jaren een (of meerdere) tinten blonder. Is wel even een klusje, maar absoluut niet moeilijk. Gewoon de aanwijzingen volgen. En dan ben je inderdaad voor 5 euro (eigen merk Etos) klaar.

Fiorucci

Fiorucci

24-01-2011 om 07:09

Al jaren

Mijn man verft mijn haar. Overigens zijn er nu ook kleuringen die werken met een mousse, dat is makkelijker zelf aan te brengen. Ik gebruik zelf het liefste de iets duurdere merken, omdat ik de kleuren natuurlijker vindt, bijvoorbeeld Guhl.

Fio

Ik heb net zo'n nieuwe mouse gebruikt, maar ik hou het toch maar bij de ouderwetse blonderingen die werken beter.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.