Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

01-04-2020 om 14:48

Eitje bakken

Ja gelukkig weet ik prima hoe dat moet en de rest van het gezin ook maar wij zouden graag perfect ronde exemplaren willen krijgen die mooi op een broodje passen. We hebben wel eens een metalen geval gekregen wat je in de pan legt maar dat was waarschijnlijk een te goedkope versie. Heeft iemand een goede tip? Een ding wat je in de pan legt of zijn er ook speciale pannen waar je 2, 3 of zelfs 4 eitjes of omeletjes van één ei tegelijk in kan bakken? Dus een soort poffetjespan maar dan met minder holletjes?

margaretha

margaretha

01-04-2020 om 14:52

die pannen zijn er

ik heb er eentje gehad maar ik kon er niet mee omgaan. Het werd niet gelijkmatig gebakken en op mijn gaspitten wiebelde het ding.

Pirata

Pirata

01-04-2020 om 14:53

Oh, goeie

Als we toch bezig zijn:
En hoe krijg ik die prachtige eieren die de chinees op de bami/nasi serveert?

Koekjesvorm

Wij gebruiken metalen koekjesvormen ...

Pirata

Dat zijn gepocheerde eieren en die schijnen lastig te maken te zijn. Op YouTube staan wel instructiefilmpjes.

skik

Chinees ei

Maak je door een ei in een plens hete olie te stomen met het deksel op de pan. Een gepocheerd ei is een gekookt ei zonder schil in heet. Is te best te doen in zo'n grote soepopschepel.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-04-2020 om 20:40

Kakelvers

Heel verse eieren worden het mooist rond. Dan blijft je dooier ook mooi in het midden liggen. Ik kan wel heel goed eieren bakken, het wit gestold en de dooier nog vloeibaar (maar dat was de vraag niet).

Lusithania

Lusithania

01-04-2020 om 23:04

Action

Die heeft een echt heel klein koekenpannetje.

Triva

Triva

01-04-2020 om 23:10

Lusithania

Nee dat is niet de oplossing die ik zoek.

Flip Cooker

Google even op Flip Cooker, da's een siliconen vorm met 4 of 7 gaten die je in je pan kan leggen zodat je eitjes of pannenkoeken keurig op hun plek en in vorm blijven.

skik

Aebleskiverpan misschien de oplossing

Denen eten grotere poffertjes dan wij en hebben daar een speciale koekenpan met 7 holletjes voor. Google maar Deense poffertjespan en Oldenhof. Wel een prijzige oplossing, maar je moet ergens je geld aan uitgeven en de economie draaiende houden in deze tijd. En zelf heb ik een tarte tate tatin pan die ook niet meer dan 5 x per jaar de kelder verlaat. Trap ik op nou erg je tenen Trivia als ik zeg dat een vraag over het perfecte rondgebakken ei alleen maar van jou kon komen? Krijg zelf nu ineen trek in een ouderwetse uitsmijter waarvan het struif en de ketchup over je kin gaan druipen.

Triva

Triva

02-04-2020 om 12:25

Kenfan

Grappig dat je dat zo zegt. Mijn jongste houdt van hamburgers met een gebakken ei erop en die vindt het leuk om het passend te hebben. We eten in het weekend ook vaak van die kaiserbroodjes en een beetje een compact ei vind ik dan wel prettig

Bo

Bo

02-04-2020 om 15:33

zoiets?

Dit lijkt te voldoen?
https://www.shop4nl.com/pots-and-pans/multi-egg-frying-pan-mandw?gclid=cj0kcqjwmpb0brcbarisag7y4zzli6ji6grtm6j66lkjvo_mxadmmxijfzjf5n7mu_uldjaanhrzzuaaanvdealw_wcb

Bij hotelbuffetten zie je de kok aan het werk met nog veel grotere exemplaren.

Wendelmoed

Wendelmoed

05-04-2020 om 17:56

Siliconen vormen

Ooit heb ik ergens een paar siliconen vormpjes gekocht, die niet rond zijn maar in de vorm van een vlinder en een boot. Je kunt ze gewoon in de koekenpan leggen en het geklutste ei erin gieten en dan krijg je een mooie vorm. Kan ook met pannenkoekenbeslag.
Jammer genoeg lustten mijn kinderen geen gebakken ei en geen pannenkoeken tot ze zo groot waren dat die vormpjes veel te klein waren geworden... ik ga niet twintig vlinders staan bakken voor een hongerige tiener.
Maar als je een siliconen bakring kan vinden, kan dat je wellicht helpen.

Triva

Triva

05-04-2020 om 22:56

Die is perfect! Thx. Nu heb ik een paypalprobleem

iDeal

..kan toch ook?

Triva

Triva

05-04-2020 om 23:08

Dat zag ik nu ook. Keek op smartphone en ik zag alleen paypal staan.

Emmawee

Emmawee

06-04-2020 om 08:03

Fraai is dat

Nu wil ik opeens een pan.

Emmawee

Ik ook! Wat een gaaf ding.

Triva

Triva

07-04-2020 om 11:14

gut

en eerst werd ik bijna voor gek verklaard

Triva

en eerst werd ik bijna voor gek verklaard

Niet door mij hoor. Ik ben erg voor diversiteit, uitersten als jij en ik houden zorgen dan voor het broodnodige evenwicht. En nu de heren hier coronabaarden aan het kweken zijn, zou die pan best van pas komen

Emmawee

Emmawee

08-04-2020 om 22:15

Voor gek verklaard?

Door wie dan?

Trouwens, dat ik iets graag wil, betekent voor mij nog niet dat ik altijd overga tot de aanschaf van ervan. Mijn leven en mijn gebakken eieren zijn prima in orde zonder deze pan. In die zin heb ik zelf wel wat vraagtekens bij een dergelijke aanschaf.

Maar daarmee wil ik een ander niet veroordelen, noch voor gek verklaren!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.