Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Electrische ontsteking gasplaat blijft hangen

ik had ene pan met melk op staan en die overstroomde natuurlijk en sindsdien blijft het enge vonkje achter elkaar door gaan, ding blijft dus hangen. Ik heb de electra eraf gehaald en ben toen gaan schoonmaken en alles aan draaidoppen is er af en het ziet er nu droog en schoon uit maar hij blijft hiermee doorgaan.

morgen maar Siemens bellen ? Het kreng is nog geen jaar oud !

Enige zinnige tip die ik kan googlen is met een fohn drogen, maar we hebben geen fohn in huis en het ziet er al droog uit.

arghh, help ???!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

19-04-2010 om 22:14

Toch nog...

..even laten drogen. Als het gasstel hier te nat is afgenomen blijft de ontsteking ook hangen. Helemaal laten drogen is tot nu toe de oplossing geweest.

Margriet*

Margriet*

19-04-2010 om 22:55

Kwetsbaar

Bij ons doet een onsteking het al jaren niet meer goed. Ik vind het ondingen, als er eenmaal iets kapot is dan blijft het ook. Wat ik doe is altijd een andere knop gebruiken en dan doet hij het op een gegeven moment wel. Beetje vaag maar het werkt wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2010 om 01:34

Drogen inderdaad

Het is iets om echt dol van te worden. Het duurt echt heel lang voor dat geklik eindelijk voorbij is, maar geduld is ook hier een schone zaak. Je kunt de föhn erop zetten om het proces wat te versnellen.

Pluk53

Pluk53

20-04-2010 om 14:30

Andere oorzaak

bij ons blijft het wel eens "doorklikken" omdat de knop van de betreffende pit niet voldoende terugspringt (indrukken start de ontsteking). Handmatig iets naar achter trekken lost het probleem dan op.
Misschien blijft bij jou de knop door de viezigheid plakken, en moet je de zaak toch eens goed open maken. Bij ons kun door twee schroeven los te draaien het hele fornuis iets naar voren trekken, en dan kun je bij de kritische delen.

ilsepilse

ilsepilse

20-04-2010 om 16:15

Rijstkorreltjes

zaten er van mij onder, heb het ook een tijdje terug gehad en de handyman gebeld (woonde toen nog dicht id buurt) die het even heeft losgeschroevd en schoongemaakt...

Manda Rijn

Manda Rijn

20-04-2010 om 18:16 Topicstarter

Dank!

nou het was weer gezellig, vriend heeft de gaspit een half uurtje aan laten staan (met aansteker aangezet, electra is al die tijd er af geweest) en wat gerommeld aan zo'n dingetje wat omhoog steekt en nu deed hij het weer. Na een dag was hij dus pas weer droog.

Super, ben helemaal gelukkig. Ik was al weer bang voor vreselijke taferelen van slopen en gedoe met mannetjes van siemens etc etc.

Lys Lionne

Lys Lionne

20-04-2010 om 21:28

Klikklikklikklik

Gék wordt je ervan! Daarom hier ook al ruim een jaar de stekker eruit en lekker ouderwets met de lucifer aan de slag. Ach ja, retro is in toch

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.