Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Electrische pizzapan

Wie heeft er één en wat vind je ervan??
Ik stond er gisteren in de winkel naar te kijken en vroeg me af of het een handige aanvulling zou zijn voor vooral de vakantie's in een tent met een gasstelletje met maar twee pitten. Het schijnt nl. dat je er van alles in kunt bereiden (oa ook vlees en zo).
Graag ervaringen positief of negatief.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

06-01-2010 om 09:13

Vermogen?

Geen ervaaring met de pizzapan, maar als je hem vooral op vakantie wilt gebruiken zou ik eerste eens kijken naar het vermogen. Ik weet niet of jullie op luxe campings staan met veel Ampere stroom, maar als je 3 of 4 Ampere hebt dan kan je hem dus al niet gebruiken als hij boven de pakweg 650, 850 W is.

Maggietel

geen idee waar je woont maar ik heb er hier een staan die je zo mag hebben...ik doe er toch niks mee ooit eesn gerkegen van iemand die hem in het kerstpakket had zitten en hem ook niet wilde...
ik woon in overijsel...
ik wil hem ook wel opsturen tegen verzendkosten

maggietel

maggietel

06-01-2010 om 09:45 Topicstarter

Vermogen / prov. utr.

We huren "altijd" een kant en klare tent en daar heb je een normale stroomvoorziening in. Gourmetstel was in ieder geval geen probleem en er staat een gewone koelkast in de tent. Dus dat zal geen problemen geven denk ik.
Heb je enig idee wat de verzendkosten zouden zijn van dat ding?, ik woon in de prov. Utrecht dus is niet echt een optie om hem op te halen of je zou in de buurt van Genemuiden moeten wonen (ik heb daar familie wonen).
Verder geen mensen met ervaringen??

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 10:29

Oke, en verzendkosten

Oke, bij zo'n tent zal het idd wel gaan. En verzendkosten: voor 6,75 of 6,25 verstuur je een pakketje tot 6 kg. Dat moet lukken denk ik

Ook gekregen in kerstpakket

ha, ik woon ook in overijssel en heb een paar jaar geleden ook zo'n pan gekregen in mijn kerstpakket. We hebben hem één keertje meegehad op vakantie. Ik vond het een onhandig ding. Ten eerste kan er niet echt een diepvriespizza in, want daarvoor is die té klein. Verder ging die stinken als die aan stond (ja ja, het plastic had ik van de pizza afgedaan).
Ik vond het niet echt een toevoeging. Wij kookten toen ook op twee pitten en dat ging eigenlijk prima. Pasta of rijst en prutje. Dan heb je maar twee pitten nodig. Mijn ervaring is verder dat je toch veel salade achtige dingen eet en dat je dus nauwelijks drie pitten tegelijk nodig hebt.
Ik heb de mijne al verkocht, anders had je hem zo mogen hebben.

groetjes van Purk

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-01-2010 om 11:38

Hopeloos ding

Ook ik kreeg ooit zo'n ding in mijn kerstpakket. Hopeloos geval, ik kon er niets mee, alleen eventueel wat eten warm houden. Iets in bakken was uitgesloten, daarvoor was hij niet heet genoeg.
Bij dat ding van mij kon je de pan er trouwens niet uithalen om schoon te maken, dus dat moest je ook heel voorzichtig doen (zorgen dat er geen water in de stekker-ingang komt).
Ik heb hem net vorige maand weggedaan (met zo'n fout Sinterklaasspel, waar je hopeloze kadoos moest inbrengen).

maggietel

maggietel

06-01-2010 om 12:32 Topicstarter

Niet echt positief dus

Nou dan denk ik dat ik er maar vanaf zie en eventueel mijn gourmetplaat weer meeneem, dat schiet dan denk ik harder op om nog eens een lekker stukje vlees op te bakken/braden.
En haha, ik zie het voor me een stinkende zwarte walm in mijn tent omdat het plastic nog om de pizza zit, nou doe maar niet.
Bedankt allemaal voor de inbreng (en de aanbieding om tegen verzendkosten zo'n ding over te nemen), ik ga een ander verjaardagskado voor mezelf verzinnen.

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 14:14

Maggie

Is als alternatief verjaardagscadeautje een Skottelbraai dan niet iets voor je? Die kan je met standaardwok gebruiken en je kunt er o.a. een barbequeplaat, een grill/pannenkoekenplaat en een ovendeksel bijkopen. Werkt alleen wel op gasflessen. Je hebt versies die op grote gasflessen werken, maar ook die op die blauwe primagazbussen werken. Als alternatief heb je nog de safarichef, maar dat vind ik een klein gevalletje.

maggietel

maggietel

06-01-2010 om 15:05 Topicstarter

Skottelbraai

is ons al meerdere keren geadviseerd. Maar ik vind het best veel ruimte innemen in de auto dan zo alles bij elkaar. En ruimte is nu net iets wat we al niet al te veel hebben. Maar bedankt voor de tip.

Cadac

Wij hebben een 'cadac safari chef'. Zie:

http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=29&arid=2125

Je kan erop bakken (bakplaat), grillen (bbq) en roerbakken. De pootjes zijn inklapbaar en je kunt alle pannen en accessoires in elkaar stapelen en in bijbehhorende tas opbergen. Je houdt dan een pakket van zo'n 40x40x15 cm over schat ik. En natuurlijk een losse gasfles erbij.

Ik vind het een ideale aanvulling op ons campinggasstelletje.

Annet

Annet

06-01-2010 om 19:14

Nog kleiner dan de cadac safari chef

Helaas kan ik ons type niet terugvinden en ik kan er nu niet bij, het is ongeveer deze: http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=29&arid=1394
Gecombineerd met een gastank heb je een:
grote gasbrander, geschikt voor wok en koekenpan.
grillplaat aan één kant
gladde plaat aan de andere kant.
Zelf combineren wij het geheel met een diepe glazen deksel, vooral voor het bbq-en om te laten garen of om een pizza te bakken.
Het nadeel van de versie in het voorbeeld is dat die glad en grill combineert op één kant. Die van ons heeft dus één type per kant.
Dit pak je heel makkelijk in, het geheel zit in een kleine tas. Daar proppen wij dan ook nog een glazen deksel bij. Dit is exclusief de gastank.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.