Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Relithe

Relithe

28-03-2012 om 18:25

Electrische tandenborstel samen gebruiken?

Ik vind de electrische tandenborstels nogal duur dus vroeg ik me af of er meer mensen zijn die ze met het hele gezin gebruiken. Of koop je voor iedereen een aparte body?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

28-03-2012 om 18:28

Natuurlijk!

je hebt toch ieder je eigen opzetborste? Die body kun je allemaal gebruiken, alleen wat vaker opladen
Jaymza

Odile

Odile

28-03-2012 om 19:17

Yep

Gewoon met het hele gezin op dezelfde body. Die kun je goed schoonmaken, dus geen probleem.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

28-03-2012 om 19:31

Zelfde

uuuhm, man en ik gebruiken ook samen dezelfde opzetborstel. We delen immers ook andere intimiteiten

Vic

Vic

28-03-2012 om 20:14

Jekkes, ieuw

Nou, ik vind niet snel iets vies, maar de tandenborstel van een ander gebruiken vind ik echt ranzig. Wat een verkeerde zuinigheid.

Guinevere

Guinevere

28-03-2012 om 20:18

Vic

Daar krijg je een goede weerstand van

Vic

Vic

28-03-2012 om 20:38

Guinevere

Ja vast. Overigens kun je ook tandbederf aan elkaar doorgeven. Daar werkt die weerstand niet tegen.

Guinevere

Guinevere

28-03-2012 om 21:08

Vic

Smiley gemist bij mij ofzo? Geen haar op mijn hoofd die erover denkt mijn tandenborstel gezellig te delen, tenzij uit nood.

Vic

Vic

28-03-2012 om 21:22

Guinevere

Nee hoor, maar ik was bloedserieus Met het delen van een haarborstel heb ik dan weer geen problemen. Is misschien wat krom (maar ja, daarmee peuter je geen etensresten tussen je tanden vandaan).

Guinevere

Guinevere

28-03-2012 om 21:37

Isabella, waarom?

Isabella, waarom deel jij het borsteldeel van je tandenborstel, is dan de vraag waar het om gaat...?

Aha!

Interrssant vraagstuk.
Volgens mij deel ik ook vaak de tandenborstel dan wel elektrisch geval met mijn man. We grijpen gewoon wat voorhanden ligt en zijn dan meestal ook te moe om moeilijk te gaan doen. Af en toe koop ik een paar nieuwe en gooi de oude weg.
Soort luiheid dus, al zie ik het eerder als een bijverschijnsel van een leven met 2 kleintjes
Oja die kleintjes delen weer een elektr. kinderborstel, kinderborstels en soms ook de grote elektrische.

En, ik ben nooit ziek en mijn man krijgt de gaatjes.

En.. Tongzoenen en laat staan orale seks zijn ook niet mis.
Gemene deler: 'spur of the moment' !

Maar vertigo,

Hoe moe kan je zijn? Het enige dat je hoeft te doen is kijken of je die met het rode ringetje of die met het gele ringetje pakt. Denkkracht kost dat ook al niet, als je tenminste niet iedere keer iedereen een andere kleur geeft. Tsja, ik zou het wel weten: kleine moeite, groot plezier. En zoenen vind ik nog wat anders dan 2 keer per dag 2 minutes langs alle kieren en etensresten.
Algebra

Relithe

Relithe

29-03-2012 om 14:44

Vic je snapt iets verkeerd

Ik bedoel natuurlijk niet de borstelkopjes samen gebruiken Dat is wel heel erg smerig..
Maar de body kun je toch allemaal gebruiken? Ieder zijn eigen borstelkopje.
Mijn zoons zijn er niet zo voor om elkaars body ook te gebruiken dus misschien moet ik er twee aanschaffen.

Vic

Vic

29-03-2012 om 14:51

Eira

Het was Isabella Caramella die samen met haar man een (1) borstelkop gebruikt. Dat is smerig. Dat je het electrische apparaat allemaal gebruikt lijkt mij logisch.

Dat VINDT men over het algemeen smerig
Naja, so be it. Blijkbaar niet genoeg intrinsieke motivatie hier haha. Maar door dit draadje ben ik me er wel weer bewust van geworden en toevallig heb ik net 4 verse tandenborstels gekocht.

Anyway, ik zit er niet mee

app-sent

Isabella Caramella

Isabella Caramella

29-03-2012 om 17:39

Ik zit er ook niet mee

inderdaad, ik ben namelijk niet vies van mijn man. Ik kan me wel viezere dingen inbeelden. Besmetten doen we elkaar toch wel als je samen de lakens deelt
Alleen met mijn man zou ik zoiets delen, niet met iemand anders.

Relithe

Relithe

29-03-2012 om 19:49

Ooooh,

Die reactie had ik idd niet gelezen Vic, dat vind ik wel heel vies, moet er niet aan denken, je poetst toch je etensresten weg, bleh..
Maar goed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk

Etensresten?

"dat vind ik wel heel vies, moet er niet aan denken, je poetst toch je etensresten weg, bleh..". Eh, spoel jij je tandenborstel niet na dan en zitten daar de volgende dag nog broodkruimels aan die je van je gebit gepoetst hebt?

Persoonlijk hoef ik ook niet zonodig met de tandenborstel van mijn man, hij poetst als een dolle en heeft zo'n geplette borstel. Maar ik vind het in principe geen vies idee. Maarja, we gaan ook niet eerst tandenpoetsen, flossen en met fluor spoelen voordat we gaan zoenen.

skik

Isabella

Isabella

29-03-2012 om 22:45

Twee body's

Wij hebben twee body's voor vier personen. Puur omdat we anders zolang op elkaar moesten wachten. En ieder zijn eigen opzetborsteltje. Ik gebruik die niet van mijn man, is inderdaad ook heel snel geplet.
Voor de duidelijkheid: Isabella Caramella is dus iemand anders.

Moontje

Moontje

30-03-2012 om 20:30

Snappen jullie t niet?

Je koopt één body en voor iedereen een los borsteltje.
Je hoeft niet voor ieder persoon een aparte body te kopen van 20-100 euro, natuurlijk!

Maar gale...

Smeer jij dan telkens je eigen gebit in met je eigen etensresten en speeksel?

skik

Merel

Merel

30-03-2012 om 23:38

Etensresten?

Jee wat voor een gebitten hebben jullie? Etensresten? Nee dat is gedurende de dag wel weggespoeld, of ik moet net 1 minuut voor het poetsen een boterham gegeten hebben ofzo, maar dat lijkt me niet logisch. Verder kan je het borsteltje gewoon uitspoelen natuurlijk en dan zit deze neem ik aan echt niet meer vol etensresten toch? Ik heb een eigen borstel hoor, maar stel dat ik een keer ergens mijn tandenborstel vergeten was en mijn man had die van hem wel meegenomen, dan zou ik rustig die van hem gebruiken.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

31-03-2012 om 08:16

Spoelen

Precies, we spoelen dat borsteltje natuurlijk altijd even, en het borsteltje moet vaker worden vervangen. Mijn man gebruikt de electrische trouwens niet elke dag. Ik blijf van mening dat het van je echtgenoot even vies of minder vies is dan de andere dingen die je uitwisselt, als een van ons iets zou hebben zou de ander het toch krijgen. Van een vreemde is zoiets natuurlijk wel vies.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

31-03-2012 om 08:18

Gale

Kan ik dan gaatjes krijgen via mijn echtgenoot?? Ik heb een uitstekend gebit!
Leg eens uit: wat kan ik werkelijk oplopen wat ik niet op een andere manier kan oplopen? want dan mag ik ook niet meer zoenen?

Vaatwasser

wij hebben allemaal onze eigen borstel, handmatig of electrisch. De een hier wordt nou eenmaal misselijk van de sonicare, de ander van de Braun en de volgende zweert bij handwerk.
Borstels gaan regelmatig in de vaatwasser, sinds ik dat hier als tip las.

Kan me voorstellen dat als een partner in de ochtend poetst en de ander in de avond en je tussendoor de vaatwasser gebruikt...maar lijkt me wel vrij slecht voor het milieu twee keer per dag de vaatwasser aan voor de tNdenborstels...

Merel

Merel

31-03-2012 om 11:56

Vaatwasser?

Waarom zou een tandenborsteltje alleen schoon worden van een vaatwasser? Je kan 'm toch gewoon even onder de (desnoods hete) kraan houden om hem schoon te maken?

Bacteriën dood

in een vaatwasser die je op 70 graden zet gaan ze dood, dat lukt niet met afspoelen. Tandenborstel schijnt een poel van bacterietjes te zijn...

Hombre

Hombre

31-03-2012 om 19:58

Nog 2 viespeuken

Hier gebruiken wij ook al tientallen jaren dezelfde borstelkop (wel steeds een nieuwe natuurlijk). Ik zie het probleem niet zo. Volgens mij hebben we in die tijd niet of nauwelijks gaatjes gehad. Dat jullie dat (bijna) allemaal zo vreselijk vinden...

Relithe

Relithe

31-03-2012 om 20:44

Inmiddels

staat hier een oral b electrische tandenborstel met 5 verschillende borstelkopjes in de keuken.
Ik heb ook van onze tandarts gehoord dat het niet verstandig is om elkaars tandenborstel te gebruiken ivm de vele bacterien die er inzitten ondanks het afspoelen. Ik had nog nooit gehoord dat je de kopjes in de vaatwasser kunt doen, is natuurlijk ook een idee om de baterien te doden, maar ik hou het maar bij ieder zijn eigen borstelkopje.
Waar het mij ook om ging was of jullie voor iedereen een aparte body kochten, want dat zie ik dus ook wel eens en vond dat nogal een dure hobby
Bij onze borstel zit een heel handig bakje waar je de borsteltjes in kunt doen, aan de oplader vast, heel handig dus.

Merel

Merel

31-03-2012 om 22:57

Dirksmama

Oke, dan zou je het borsteltje natuurlijk ook kunnen onderdompelen in een laagje gekookt water uit de waterkoker? (= goedkoper dan een vaatwasser te laten draaien)
Enfin, ik heb een eigen borsteltje hoor en ik zou dus eerder dan maar de moeite nemen een extra borsteltje te kopen dan mijn borsteltjes uitkoken En die ene keer dat ik mijn tandenborstel niet bij me zou hebben dan zou ik dus moeiteloos die van mijn man gebruiken.

Hihi

Ik zie al 4 borstelkopjes helemaal alleen in een zwoegende vaatwasser zweten

Die tandarts worst trouwens vast betaald door de elektroborstel-lobby!
Nee hoor, ik geloof best dat er van alles huist in je mond en dat je datdfan uitwisselt. Maar somehow zit ik er nog steeds niet mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.