Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 09:40

Elegant zweet deppen :-)

Een tijdje geleden alweer heb ik met een vriendin het 'disco'-dansen weer herontdekt. Inmiddels heeft mijn zus zich hierbij aangesloten. Dat zorgde vorige keer voor een komische situatie, we werden te oud bevonden om dat nog leuk te vinden, geloof ik, dus de kaartjes-man dacht dat we te laat waren voor het programma wat net afgelopen was, een bluesavond. Nee nee, we komen voor Dancehal. Die blik! )

Hoe krakkemikkig ik soms ook kan zijn, als ik dans komen er kennelijk krachten los, waardoor ik niet heel erg onderdoe voor jongere aanwezigen, maar ik heb wel een vervelend 'kwaaltje' en dat is dat ik meer zweet dan ik me van vroeger kan herinneren. Ik kan het niet op opvliegers gooien, ik zweet gewoon veel door de inspanning. De laatste keer had ik niet iets bij me om dat weg te deppen, dus dat was een geveeg met mijn handen. Ik vind dat niet fris, maar zo krijg je het ook niet echt goed droog. Wat zijn slimme oplossingen die er ook nog een beetje elegant uit zien? Dus geen witte zakdoeken, sportbandjes zijn ook niet echt 'in stijl' bij een wat feestelijke outfit, of valt dat mee?

Alison

Alison

13-11-2018 om 11:20

Sjaaltje

Een niet te groot sjaaltje van bv. katoen in bijpassende kleuren wat je om je pols knoopt? Dan kun je -elegant- je pols tegen je gezicht drukken om te deppen en het losmaken voor het stevigere werk. Ziet er misschien zelfs enigzins hip uit 😁
Hier in de buurt worden dansavonden georganiseerd voor 40 plussers. Dat vond ik erg leuk, ik zou me niet op m'n gemak voelen tussen jong grut. Die avonden vond ik een mooie opzet. De groep waar ik mee op stap ging bleven alleen tot het laatst waardoor ik pas tegen een uur of 4 in bed lag. Daar moest ik een week van bijkomen 😂😂

Heerlijk, dansen!

Maar ik zweet me ook te blubber onder die warme lampen en me veel te veel uitsloven

Dat sjaaltje als armbandje vind ik een goede tip. En...geen polyester ofzoiets dragen, dan zweet je al zonder dat je iets doet.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 12:26

Alison

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie ook wat ongemak voelde, maar gelúkkig kwam er nog een ouder stel binnen, dus waren we niet meer de enige oudjes . Gezien de reacties werd onze aanwezigheid niet raar gevonden, maar juist leuk. Een jongere vrouw bijvoorbeeld, die mij spontaan beetpakte voor een 'pirouette', ik werd daar vrolijk van. Maar hier worden ook 40+ party's gehouden, dat voelt wel wat comfortabeler.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-11-2018 om 09:36

Van conventioneel naar modisch

Wie de euvele moed heeft om op gevorderde leeftijd gedreven door een heimwee zich in het hedendaagse uitgaansleven te storten teneinde het genot te ondergaan van het opnieuw beleven van slechts het goede uit voorbije tijden, doet er vermoedelijk alleen maar verstandig aan om niet krampachtig vast te houden aan de stijl van dansen die de inmiddels traditionele disco toebehoort, maar zich daarentegen terdege te laten instrueren door een iemand die er meer dan een genoegen in schept om zijn medemens een welwillend handje te reiken bij het zich eigen maken van nieuwerwetse smaak- en stijlvolle dansbewegingen waarmee men zich binnen het huidige tijdsgewricht een zowel zwierig als bijdetijds voorkomen kan aanmeten. Ik beveel ‘Contemporary Eric’ aan. Zie:


https://youtu.be/qQyALIEydbc.

Rode krullenbol

Emmawee

Emmawee

14-11-2018 om 09:43

Bedankt. Ik heb erg moeten lachen.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-11-2018 om 09:54

"Oh dear"

"een heimwee" moet natuurlijk slechts "heimwee" zijn!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2018 om 10:20

Haha RB

Ik moest ook hardop lachen. Was ik maar zó lenig.

Maar wat je advies betreft: ik ben reeds in de leer van Youtube . Maar omdat ik vroeger al op reggae en Caribische klanken danste, kan ik bijvoorbeeld bij een Dancehal-nachtje aardig meekomen. Het zit nog in de hips. Ik probeer er wat bij de tijdse moves bij te plakken en voilà. Bij een Club40 feest is het helemaal simpel, daar mag je gewoon je oude vertrouwde disco-heupjes weer uit de vaseline halen. Zolang je maar wel kunt schakelen als de dj een uitstapje naar een later tijdvak maakt dan de jaren '70, '80, '90.

Het is niet zozeer dat ik door heimwee gedreven richting party/dance/feest-zaal ga, maar omdat ik het heerlijk vind om een paar uur de beentjes los te gooien. Dat was vroeger al zo, dat werkte voor mij ook als fitness. Ik bleef daar (achteraf gezien) door op gewicht. Maar dan ga je trouwen (met een man die niet van dansen houdt), je krijgt kinderen... Vrienden van hetzelfde laken een pak... Vrienden ook die 11 uur al laat genoeg vonden om naar huis te gaan. Ik vond dat helemaal niet leuk, dus ik ben blij dat zus en vriendin de smaak ook weer te pakken hebben gekregen. Nu kan ik tot het lichamelijk verval me echt tot de aanschaf van geraniums veroordeelt, toch nog wat schade inhalen. Een jaar of tien doorgaan lijkt me nog esthetisch verantwoord. Tegen die tijd ga ik wel op een koor waarbij je eens in de zoveel tellen je been mag verzetten.

Mijn conditie is wonderbaarlijk verbeterd. Moest ik een aantal jaar geleden nog twee weken herstellen van zo'n nachtje, nu is dat één dag waarop ik ergens in mijn knie een spiertje voel tegenstribbelen. Als je artrose in je knieën hebt, kan ik meer bewegen én dansen dus alleen maar aanbevelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2018 om 10:21

Een heimwee

Ach, je kunt meerdere heimweeën hebben ).

rode krullenbol

rode krullenbol

14-11-2018 om 10:51

Hmm ...

"een iemand" staat eigenlijk ook wel een beetje raar. Dat moet natuurlijk ofwel "een persoon" zijn of gewoon "iemand".

Volgende keer eerst maar eens in alle rust een genoeglijk kopje koffie nuttigen alvorens mij aan het soort van lange volzinnen te wagen alwaar de onvolprezen Nederlandse taal ons in beginsel toe in de gelegenheid stelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.