Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slapertje

Slapertje

24-01-2020 om 16:39

Elektrische boxspring en topmatras

Wij willen een nieuw bed.
Een elektrische boxspring waarbij hoofdsteun omhoog kan en ook de voeten.
In principe 2 losse matrassen met zo'n dunner topmatras er bovenop.

Heeft iemand ervaring en daardoor tips m.b.t. het uitzoeken van een dergelijk bed?
Ik zie dat er splittopper hoeslakens zijn.
Ik zie dat ze alleen bovenaan splitten, niet bij de voeten. Geen probleem?
En ik zie tot nu toe alleen hoeslakens van 200 of 220 lang. Wij willen 210 lang (200 te kort, 220 te lang). Sluiten die hoeslakens dan nog wel goed rond zo'n dun topmatras?

We zien dergelijke bedden van EUR 1400 (IKEA) of EUR 2000 van een meubelzaak, maar ze zijn er vast ook veel duurder. Kunnen die goedkopere goed zijn? Man weegt wel iets van 100 kg en wil nu een nieuw bed omdat ons oude bed en matras niet meer fijn is voor hem.

Als jullie verder ook nog tips hebben, hoor ik het graag.

Tensy

Tensy

24-01-2020 om 16:49

Hier Ikea

Wij hebben een boxspring van Ikea met een groot matras erop en een topper. Niet electrisch verstelbaar. Je hoeslaken gaat over de topper en het dikke matras heen. Bij Ikea koop ik die hoezen want ze moeten extra hoog zijn. Niet je hoes om je topper alleen doen, dat zit te los. Na vier jaar hebben we de topper vervangen omdat hij kuilen kreeg. Nu is het bed weer als nieuw. Wij zijn beide groot en wegen tussen de 80 en 90 kg. Geen probleem blijft goed. De kinderen hebben eenpersoons boxsprings en dikke binneveringsmatrassen in oude spijlenbedden. Allemaal Ikea. Prima spul.

Iris

Iris

24-01-2020 om 18:22

Ikea

heeft geen matrassen van 210, enkel 2 meter.

Klaartje

Klaartje

24-01-2020 om 22:50

Wij hebben boxspring

Met een topper die van boven deelbaar is. Beneden is nooit deelbaar. Is ook geen probleem want kan niet zo hoog als hoofdeinde. Onze hoeslakens gaan alleen over de topper want onze matrassen zitten vast, is ook hoeslaken speciaal voor een topper. Kan geen hoeslaken over het hele matras, veel te hoog. Wij hebben een duurder merk maar zoon heeft een boxspring van jysk en is hier erg tevreden over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.