Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En nog meer grotere en kleinere corona-dilemma’s .....de hulp. De kapper....


Viooltje

Viooltje

26-03-2020 om 14:41

Nou ja, hoe cruciaal is een secretaresse?

Maar inderdaad Andrea, op zich valt werken in de zorg onder 'cruciaal beroep'. Ik hou het onder deze omstandigheden nog wel vol. Ik ga dan maar in het weekend aan de slag op mijn eigen werkplek, dan zijn er geen (kantoor) collega's en kan ik even wat in dossiers rommelen en printen. Maar ik blijf het persoonlijk lastig vinden.
Ik heb me nog nooit ziek gemeld en al helemaal niet als ik dat niet echt ben, dus dat gaat erg in tegen mijn eigen gevoel en principes. Maar ja, dit zijn nou eenmaal rare tijden, dus ik weet zelf niet goed wat ik ervan moet vinden...

Printen op briefpapier?

Is het nog 1998 op jouw werk? Stel je bad voor deze soft lock down aan te grijpen om de stap naar de 21e eeuw te maken.

skik

Nou

Ook in onze organisatie wordt op briefpapier geprint. Maar die opdracht kan ik thuis van achter mijn laptopje geven. Moet alleen iemand op kantoor met mijn code de netwerkprinter in werking stellen en het eindproduct in een envelop stoppen en bij de uitgaande post doen.

Bij ons werkt nu bijna iedereen thuis, op het secretariaat is nu bij toerbeurt dagelijks 1 persoon op kantoor voor precies dit soort dingen als uitprinten etc, de rest werkt op afstand.

Groeten,

Temet

Tja

'Stel je bad voor deze soft lock down aan te grijpen om de stap naar de 21e eeuw te maken.'

Laat daar nou door de corona crisis geen geld voor zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-03-2020 om 16:28

Printen

Bij ons is elke dag iemand op kantoor van het management, ondersteuning en een BHV’er. Urgente post die ondertekend moet worden kunnen we naar hen mailen om te tekenen en versturen. Als uitzondering mogen we het meeste tijdelijk versturen via e-mail en digitaal ondertekend.

Viooltje

Viooltje

26-03-2020 om 17:34

Skik

Het is de zorg he. Dus het weinige beschikbare geld wordt gestoken in het zorgproces en het zorgpersoneel. En terecht. Daarnaast is het standpunt van de baas dat zorgmedewerkers ook niet thuis kunnen werken. Dus kantoorpersoneel ook niet. Als we zouden moeten investeren in een systeem waarmee al het administratief personeel thuis kan werken kijken we al gauw naar een paar miljoen. Die hebben we op zich wel, maar die besteden we dus liever aan de zorg. En hoewel ik af en toe ook gek word van onze 20e-eeuwse systemen ben ik het wel eens met die keus. Bovendien kan ik er nu wel van balen, en mijn werkgever zelf misschien/waarschijnlijk ook, dat verandert nu niets aan de zaken.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-03-2020 om 17:57

Viooltje

Godzijdank denkt de zorgorganisatie van mijn vriendin daar heel anders over. Die zag de Coronabui overigens al in januari hangen en zorgde dat ze op tijd voldoende PPE materialen in huis hadden en computersystemen hadden om huiswerken te faciliteren.

Beter dan mijn eigen werkgever...

Viooltje

Alles digitaal is een stuk goedkoper hoor. Ik werk in het onderwijs als ondersteuner, vanzelfsprekend besteden wij het beschikbare geld ook het onderwijsproces en zo min mogelijk aan randverschijnselen.

Heeft jullie organisatie nog helemaal geen software voor bijvoorbeeld de personeels- en salarisadministratie, boekhouding e.d., gaat dat allemaal nog met formulieren en mappen? Alles digitaal is een stuk goedkoper. Je kan meer mensen in een kantoor kwijt want de archiefkasten kunnen er uit. Je bespaart flinke bedragen aan inkt, papier, enveloppen en apparatuur.

"Daarnaast is het standpunt van de baas dat zorgmedewerkers ook niet thuis kunnen werken. Dus kantoorpersoneel ook niet." Zo, da's een slecht argument! Hoe kan juist zo'n leidinggevende in de zorg het nou een goed idee vinden dat een medewerker die (deels) thuis kan werken toch onnodig de deur uit moet, geheel tegen de adviezen in.

skik

Wa's PPE?

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

26-03-2020 om 18:35

skik

Sorry, Coronajargon: Personal Protective Equipment

https://twitter.com/DiMarCon/status/1243033152521670656?s=20

De kleding, maskers en brillen die medisch personeel nodig heeft om niet besmet te worden door de patienten.

Viooltje

Viooltje

26-03-2020 om 18:43

Natuurlijk

Is alles digitaal, alleen kunnen we niet remote werken. Alles op (ren van de) locatie(s) dus. Ik kan op alle werkplekken inloggen, maar niet thuis. Ik vind dat helemaal niet raar. Wel ouderwets, dat wel 😜.
En zolang we nog geen besmettingen hebben en dus geen patiënten (we hebben bewoners) gebruiken we ook geen PFE (weer wat geleerd, hier heten dat gewoon beschermingsmiddelen).

Ad Hombre

Ad Hombre

26-03-2020 om 18:49

PPE in Nederland

Vergelijk het pak uit dat Twitter filmpje eens met de Chinese Corona PPE:

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/huisartsen-hebben-amper-beschermende-materialen-tegen-coronavirus

Geen wonder dat mensen besmet raken.

Viooltje

Viooltje

27-03-2020 om 17:17

Hmmm

Vandaag met puber naar de Corona spoedpost geweest, want de koorts wil maar niet zakken. Sinds gisteravond ruim 42 graden ondanks paracetamol. Er is een beginnende longontsteking vastgesteld. Vanmiddag nog krijgen we de uitslag.
En wat dan? Als die positief is? Dan verandert er toch niks aan de situatie? Dus ik vraag me af wat de meerwaarde van dat testen is.

Viooltje

'En wat dan? Als die positief is? Dan verandert er toch niks aan de situatie? Dus ik vraag me af wat de meerwaarde van dat testen is.'

Nou, als het geen corona is, is het misschien een bacteriele longontsteking en kan antibiotica helpen.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2020 om 18:06

Viooltje

Het lijkt me voor jullie het verstandigst om er vanuit te gaan dat het Corona is. Voor de rest van Nederland is het belangrijk om te weten dat het virus niet alleen ouderen treft zodat we onze pubers kunnen duidelijk maken dat ze voorzichtig moeten zijn.

Viooltje

Viooltje

27-03-2020 om 18:10

Positief

Corona dus. En een longontsteking. Pfff. Het enige positieve dat ik zie is dat ik nu toch niet meer hoef te komen werken. Dat scheelt mij weer een dilemma. 🥴

Chrono

Chrono

27-03-2020 om 18:18

Viooltje

Heel veel beterschap!!!

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2020 om 18:18

Viooltje

Sterkte en beterschap!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-03-2020 om 18:52

Beterschap!

En sterkte.

Kopzorg

Kopzorg

27-03-2020 om 19:26

Beterschap

En sterkte.

Sterkte

En beterschap!
Sini

Viooltje

Viooltje

27-03-2020 om 21:49

Dank jullie wel

Ik hoop vooral dat de rest van het gezin het niet krijgt. Voorlopig verder nog niemand met klachten, dus voorzichtig hoopvol...
Ik begreep dat ze uit de test ook kunnen opmaken waar het virus vandaan komt en dus (ongeveer) waar en van wie het opgelopen moet zijn. Kan de vakantie in Noord-Italië zijn geweest, maar dat is alweer even geleden dus lijkt me niet. Verder is er een oom onlangs in Spanje geweest, dus dat zou ook een mogelijkheid zijn. Die is niet ziek nu, maar moet dan ook in quarantaine. Maar ja, het gaat wel om een puber met veel sociale contacten tot vorige week, dus daar kan het ook vandaan komen. Om dan die familie (oom woont niet alleen) in quarantaine te laten gaan vind ik ook zo wat. Maar goed, we gaan het zien. We horen ‘na het weekend’ meer.

Och jee Viooltje

Wat naar, zo'n zieke puber, zulke hoge koorts...
Veel beterschap en sterkte!

Beterschap

Hopelijk knapt je puber snel op.

Viooltje

Viooltje

29-03-2020 om 21:26

Koorts is weg!

Ik begrijp er niks van, dagenlang boven de 42 graden, paracetamol doet/deed niks, en vanochtend pats, boem, koorts weg! En hij bleef weg!
Puber is nu wel heel moe, heeft zelfs vandaag geslapen. Waar dat met de koorts niet zo wilde lukken. Grappig (?) is wel dat puber zich maar weinig herinnert van de afgelopen dagen. Is nu een film voor de tweede keer aan het bekijken, want er was niets van blijven hangen 😂😂

Nu weet ik dat als kind 24 uur klachtenvrij is, puber weer naar buiten mag. Maar hoe zit het met de rest van het gezin? De incubatietijd is max. 14 dagen geloof ik, dus dan zijn we nu pas een week onderweg. Mogen wij als wij geen klachten hebben ook weer gewoon naar buiten en onder de mensen (met alle bekende beperkingen)? Zijn wij nu (blijkbaar) immuun? Kan ik nu wel weer bij mijn ouders langs? Kan ik weer werken? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden. Morgen blijven e met zijn allen nog lekker knus samen thuis, maar dinsdag? Iemand iets zinnigs hierover te zeggen?

Puber

Ik zou puber nog een week op een laag tempo houden en thuis houden. Hij is intensief ziek geweest en het risico op een Coronalongontsteking is nog niet geweken.

Herinfectie of late symptomen?

https://www.france24.com/en/20200328-can-the-coronavirus-infect-someone-twice

Elke 'normale' griep moet je ook goed uitzieken en niet de eerste de beste koortsvrije dag alweer in de houding. Ook daar zijn er risicos op een longontsteking als je niet genoeg uitziekt.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-03-2020 om 22:16

Ik zou er zeker nog een week aan vast knopen

Voor de zekerheid. Je zoon was hard ziek. Blijf allemaal nog thuis.

WHO - zelfs 14 dagen thuisblijven

https://www.nu.nl/binnenland/6040859/ben-je-na-24-uur-zonder-klachten-vrij-van-het-coronavirus.html

"Waarom adviseren het RIVM en OMT-crisisteam dan wel de 24 uursgrens? Die regel is volgens Van Dissel met name geboren uit noodzaak in het hard getroffen Noord-Brabant, waar zorgpersoneel aan het werk moet blijven om tekorten te voorkomen.

"Als je de luxe hebt om dat veertien dagen te doen (in isolatie blijven, red.), dan kun je met veertien dagen ongetwijfeld zeker zijn", zegt Van Dissel.

Maar hij voegt toe: "Je moet ergens een praktisch punt kiezen." En uit de ervaringen uit Noord-Brabant blijkt dat de maatregel werkt, zegt hij. De 24 uursgrens leidde ertoe dat er minder verspreiding in Brabantse ziekenhuizen was dan anders viel te verwachten.
Maar moet die 24 uur dan voor iedereen gelden?

Toch rijst de vraag of het wel verstandig is voor iedereen om die 24 uursrichtlijn te volgen. De WHO stelt namelijk dat ook nadat de klachten zijn verdwenen, patiënten het virus nog elf tot achttien dagen kunnen doorgeven. Daarom raadt de organisatie mensen aan uit voorzorg nog twee weken in isolatie te blijven wanneer ze geen klachten meer hebben."

Niki73

Niki73

29-03-2020 om 22:25

Viooltje

Dat is goed nieuws! Let nog wel even goed op, vanaf zo'n 2 dagen na de koorts kunnen er nog longproblemen ontstaan. Let op kuchen/hoesten en kortademigheid (naar adem happen als hij een lange zin wil zeggen).

Jullie niet-zieken moeten de 14 dagen echt thuis uitzitten, je kunt nog ziek worden.

En lees dit: https://www.nu.nl/binnenland/6040859/ben-je-na-24-uur-zonder-klachten-vrij-van-het-coronavirus.html (via @NUnl)

Je ben na 24 u NIET virusvrij, dat is een leugen van het RIVM. Je bent daarna nog 11-18 dagen besmettelijk. Dus voorlopig echt niet bij je ouders langsgaan als ze je lief zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.