Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En nog meer grotere en kleinere corona-dilemma’s .....de hulp. De kapper....


Ad Hombre

Ad Hombre

29-03-2020 om 22:39

Viooltje

Wat de rest zegt. Blijf 'lekker' 14 dagen thuis en verwen jezelf en elkaar, jullie kunnen ook ziek worden en je kind kan alsnog een longontsteking krijgen.

Zeker niet bij kwetsbare mensen op bezoek!

Niet doen

Ik zou voorlopig nog niet naar buiten gaan. Sowieso is vermoeidheid een van de symptomen, dus hij is nog niet klachtenvrij. En je kunt beter nu even doorzetten, in plaats van te snel naar buiten gaan en over een paar dagen toch weer een zieke hebben.

Wel fijn dat de koorts gezakt is!

mensje

mensje

30-03-2020 om 10:00

Wat te doen met zieke oude ouders?

Mijn hoogbejaarde vader is heel ziek, eergisteren 38,5, gisteren 39 graden, doktersdienst gebeld, gisteren arts geweest, aanzien met paracetamol. Vannacht ging het niet goed, in de wc gevallen, ambulance geweest. Dokters komen weer rond het middaguur. Mijn moeder moet zorgen dat er urine wordt opgevangen, maar hoe weet ze ook niet. Zij geeft aan de zorg niet aan te kunnen. Misschien dat mijn vader naar een ziekenhuis gaat?
Mijn moeder (82) is heel broos, als zij ziek wordt, als het corona is, dan overleeft ze dat niet.
Ik weet nog niet of mijn vader opgenomen wordt en hoe we dat nou moeten doen. Ik wil er het liefste gewoon heen, maar als het corona is.. kan ik het ook krijgen en doorgeven aan astmatische man en zoon. Ik ben trouwens nog steeds verkouden. Ik mag ook niet langs komen van mijn moeder.
Misschien moet ik of mijn broer in quarantaine bij mijn ouders? Wat te doen?

Viooltje

Viooltje

30-03-2020 om 12:19

Wat te doen met werk? Vrij nemen of ziekmelding?

Oké, werk zegt tot 6 april thuisblijven. Ik kan niet vanuit huis werken, meld ik me nu ziek of neem ik vrij? Ik denk dat de richtlijn is ziek melden, maar ik *ben* niet ziek, ik zit in quarantaine. Voelt voor mij toch niet goed op de een of andere manier. Maar vrij nemen is ook weer zowat, dat doe je om leuke dingen te doen en ik zit verplicht thuis. Pfff...

Viooltje

Viooltje

30-03-2020 om 12:23

Zie vorige bericht. Onze quarantaine is dus vorige week maandag al ingegaan, al was ik toen nog aan het werk. Ik ben pas vanaf vrijdag thuis maar deze dagen tellen natuurlijk wel gewoon mee in de berekening van de incubatietijd/quarantaine.
Hoe dan ook vind ik het niet ‘lekker’. Loop met mijn ziel onder mijn arm en kan me nergens op concentreren. Laat mij maar ‘lekker’ werken

Ad Hombre

Ad Hombre

30-03-2020 om 12:47

Viooltje

Het lijkt me niet 'lekker' om het idee te hebben dat je mensen kunt besmetten.

De longontsteklng en hartklachten die Corona zo dodelijk maken kunnen een aantal dagen nadat de andere verschijnselen zijn verdwenen inzetten. Het klinkt verstandig om je in die periode rustig te houden.

Het lijkt me wel 'lekker' om het straks achter de rug te hebben! Mag je een groen armbandje om!

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2020 om 14:21

Viooltje

Je kunt om gezondheidsredenen niet werken. Als die gezondheidsredenen er niet zouden zijn zou je gewoon gaan werken, als je zou mogen zou je gewoon gaan werken, dus ik zou denken dat je je hiervoor ziek mag melden.

Tine Winkel

Tine Winkel

30-03-2020 om 14:34

Viooltje

Jebent, voelt je misschien niet ziek, maar je bent op dit moment gewoon arbeidsongeschikt. Ziek melden dus.

Zeetakje

Zeetakje

30-03-2020 om 14:40

Viooltje

"Onze quarantaine is dus vorige week maandag al ingegaan, al was ik toen nog aan het werk. Ik ben pas vanaf vrijdag thuis maar deze dagen tellen natuurlijk wel gewoon mee in de berekening van de incubatietijd/quarantaine."

Is dat zo? Is het niet zo dat je in quarantaine zou moeten tot 14 dagen vanaf het moment dat je kind (waarschijnlijk) niet meer besmettelijk is? Je bent misschien pas afgelopen vrijdag of zaterdag besmet. Toen waren de symptomen bij je kind op z'n heftigst en was het besmettingsgevaar dus het grootst. Of ben ik nu erg neurotisch?

Je bent niet ziek

Je bent niet ziek, maar de werkgever moet je wel doorbetalen.
Als je niet ziek bent hoef en kan je je ook niet ziek melden.

Mensje

Komt er geen thuiszorg?

Mijntje

Mijntje

31-03-2020 om 09:01

Thera

Nee. Maar laat maar. Mijn broer is intussen daar ingetrokken.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2020 om 09:15

Wie het echt slecht hebben

Zijn de vluchtelingen in Griekenland. Daar moeten we echt wat mee, voor het te laat is. Z.s.m. verdelen over de lidstaten zou ik zeggen met verantwoorde huisvesting (misschien ruime tentenkampen).

Doen we dat niet dan wordt het daar een slachting. Doen we het te laat dan zijn we zieken mensen aan het uitstrooien over het continent. Realistisch gezien zal het wel al te laat zijn. Interessant genoeg laten de mensen die altijd zo begaan zijn met vluchtelingen weinig van zich horen nu ze in echt gevaar zijn.

Dit wordt echt een humanitaire ramp op Europees grondgebied.

"Interessant genoeg laten de mensen die altijd zo begaan zijn met vluchtelingen weinig van zich horen nu ze in echt gevaar zijn."

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik heb de afgelopen weken al diverse - soms tamelijk wanhopige -pleidooien gelezen om aan deze situatie wat te doen. Alleen kunnen hulpverleners in veel gevallen nu niet meer bij de kampen komen door beperkende maatregelen (reisverboden etc) van lokale overheden.

Die vluchtelingen waren hiervoor al echt in gevaar en ze zijn nu nog echter in gevaar, en het is meer dan hoog tijd dat er nu eens serieus werk wordt gemaakt van de verdeling, maar ik snap werkelijk niet hoe jij erbij komt dat de mensen/clubs die zich daar altijd al druk over maken dat nu ineens niet meer zouden doen.

Alleen wordt er in de media meer aandacht besteed aan de landelijke corona-ontwikkelingen dan aan pleidooien voor verbetering van de situatie daar.

Groeten,

Temet

Emmawee

Emmawee

31-03-2020 om 09:58

Mondkapjeshouder

Voor elk frame dat je hier bestelt, gaat er een naar de vluchtelingenkampen in Griekenland of Turkije.
https://www.coronacover.com/product/mondkapjes-houder

Zie hier over het gebruik ervan:


https://youtu.be/DDu0-RLDsI8

De vluchtelingen zijn inderdaad wat uit het nieuws verdwenen. Het kwam gisteren heel even ter sprake bij Jinek, die gewoon zei: "daar wil ik op dit moment niet eens over nadenken." Tja...ik snap het heel goed, er moest ook nog een lied worden gepresenteerd, maar als journalist kan ze die houding natuurlijk niet blijven volhouden, lijkt me.

Diverse artsen

Hebben al aandacht gevraagd voor de overvolle vluchtelingenkampen. Ook voor de sloppenwijken in Zuid-Afrika trouwens (toevallig gisteravond nog).

Maar de mensen die zich de afgelopen jaren verzetten tegen goede verdeling en opvang (grofweg alle landen in de EU) blijven dat helaas ook doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2020 om 10:15

Temet

"Alleen wordt er in de media meer aandacht besteed aan de landelijke corona-ontwikkelingen dan aan pleidooien voor verbetering van de situatie daar. "

Dat zal het wezen, maar dit is natuurlijk een slow motion ramp die zich gaat voltrekken en we weten inmiddels uit ervaring dat de overheid geneigd is te wachten tot het te laat is.

Ik zou zeggen, sluit de grenzen met Turkije af en zorg ervoor dat de vluchtelingen die al binnen zijn in beter houdbare leefomstandigheden worden gebracht.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2020 om 10:17

Sydney

"Maar de mensen die zich de afgelopen jaren verzetten tegen goede verdeling en opvang (grofweg alle landen in de EU) blijven dat helaas ook doen."

De illiusie dat we de lasten 'eerlijk' over Europa kunnen verdelen gaan nu toch wel heel opzichtig aan diggelen.

Klopt Ad

Volgens de Telegraaf legt het coronavirus een bom onder de EU. Nou helpen de recente maatregelen in bijvoorbeeld Hongarije ook niet.

Het trieste is

Dat een groot deel van de Noord-Europese burgers (PVV-stemmers, Vlaams Belang, AfD) het waarschijnlijk stiekem wel prima vindt.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2020 om 10:40

Sydney

Prima is een groot woord, maar het zou zomaar kunnen dat de gang van zaken ze niets verbaast.

rode krullenbol

rode krullenbol

31-03-2020 om 11:14

En ...

Het zou ook zomaar kunnen, dat zij hun bebloede handen wassen in onschuld.

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2020 om 11:32

Gevangenissen

Ik vrees eigenlijk dat gevangenissen ook een potentieel rampgebied zijn. Misschien moeten we de gevangenen die veilig naar huis kunnen ook maar naar huis sturen zolang deze crisis duurt. Met een uitzondering voor de extreme gevallen, die tramschutter, Holleeder enzo.

Liever niet Ad

Een deel van de gevangenen komen daar vanwege hun eigen onvermogen ivm een verstandelijke beperking, verslaving, psychische ziekte. Die hebben de 'begeleiding' van de gevangenis bikkelhard nodig en wil je niet loslaten op de samenleving.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-03-2020 om 11:48

AnneJ

Vandaar de toevoeging ' veilig naar huis kunnen'.

En in gevangenissen

Worden die mensen bij wie het kan net een enkelband naar huis gestuurd, in Nederland wordt daar zo goed mogelijk nee omgaan inclusief de beperkinge , las een artikel op ad ofzo?

Klopt

En nu zijn de enkelbanden ongeveer op.

Groeten,

Temet

Gemist?

Deze petitie is op 27 maart of ergens daaromtrent al rondgegaan en getekend door 5000 artsen https://www.sosmoria.eu/

Overigens is Turkije de mensen alweer weg aan het halen van de grens. Maar de kampen, wat er gebeurt nu in Idlip, de manier waarop we mensen echt grondig in de steek laten, het is afschuwelijk en het komt nu als een boemerang naar ons terug.
Je kunt de petitie nog tekenen. Gewoon doen Ad.

tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

01-04-2020 om 20:57

tsjor

getekend!

Ook

Getekend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.