Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En nog meer grotere en kleinere corona-dilemma’s .....de hulp. De kapper....


Tijgeroog

Tijgeroog

01-04-2020 om 21:41

Nog een dilemma

ik ga dit weekend bij m’n ouders langs. Alleen in de tuin uiteraard. Uur heen, uur terug, boodschappen afgeven, klus aan de buitenkant van het huis uitvoeren. Misschien even wat drinken, even bijpraten.
Kan ik nu veilig naar de wc daar, zonder ze eventueel te besmetten? En moet ik zelf maar glazen meenemen?

Dank je wel

Echt, oprecht, dank je wel. Tsjor

Emmawee

Emmawee

02-04-2020 om 23:15

Ik had m ook gemist

Nu getekend en gedeeld op Facebook. Wat een enorme zorg.

Getekend

.

Tabitha

Tabitha

03-04-2020 om 08:01

Getekend

En op Facebook gedeeld.

Chrono

Chrono

03-04-2020 om 18:11

Nieuwe deal met werkster

Omdat het allemaal nog zo lang gaat duren, wil mijn werkster tegen betaling Marrokaanse tajines voor mij gaan koken. Ik stelde het voor en zij vond het een goed plan. 🤗🍽
Ze zet het dan voor onze deur.

Hartelijk dank allemaal

Ondertussen loopt er al langer aan actie om alleenstaande minderjarigen weg te halen uit de kampen. In april zullen ongeveer 1600 kinderen uit de kampen worden gehaald (er zijn 2500 minderjarige alleenstaande kinderen in de kampen).
Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Portugal, Finland, Ierland en Koratië vangen ze op (na getest te zijn op eventuele besmetting).
Nederland niet. 0,0. Ondanks het feit dat 32 gemeenten hebben aangegeven kinderen wel op te willen vangen, opvang voor 500 kinderen is beschikbaar. Rutte weigert. Ik ben niet trots op mijn land. helemaal niet.
Ik ben er ook niet sentimenteel over: Het gaat meestal niet om hele jonge kinderen, vaak om kinderen tussen 14 en 17 jaar. Dat zijn niet de gemakkelijkste kinderen om op te vangen. Het zal best zo zijn, dat er straks uit de landen die opvangen verhalen komen over hoe moeilijk het is, kinderen die jarenlang in een abnormale situatie hebben geleefd, dingen hebben gezien die niet voor kinderogen zijn bestemd, ouders hebben verloren, pubers, in een vreemd land, met een taal die ze niet spreken. Het zal niet gemakkelijk zijn. Maar kom op, hoe wil je jongeren ooit weer een toekomst geven als je er niet eens aan wil beginnen? Of laat het je echt koud als er straks nog veel meer wezen rondlopen in kampen met een zieke bevolking?
Rutte is trots op Nederland en dan bedoelt hij ons. Ik ben niet trots op Nederland, en dan bedoel ik Rutte.

Tsjor

Sport

Onze fietspomp heeft het loodje gelegd. Lastig nu de fietsenmaker al twee weken de pijp aan Maarten heeft gegeven. Dus dochter besteld voor ons een nieuwe.
Tegelijk maar een yogamatje bestellen voor haar wekelijkse sportgroepje dat ook digitaal blijkt door te gaan.

Geen yogamatje voor een fatsoenlijke prijs meer te krijgen! Een vriend had al bijna een maand geleden grote moeite om gewichten te vinden om thuis toch te blijven oefenen aan zijn sportcarrière.

Half Nederland heeft inmiddels thuis een sportlokaal gevuld met fietsen, roeiboten en andere zaken die je normaal alleen in de sportschool zou verwachten?

We gaan maar een kampeermatje uitproberen te voorzien van een paar antislipmatjes van de Action. Tenminste als die daar nog te krijgen zijn. Anders moeten die uit het bad er aan geloven.

Hangkous

Hangkous

04-04-2020 om 15:33

Mijn diy-er heeft zijn creativiteit gebruikt.

Om mijn bovenbeen spieren te trainen, zodat ik weinig pijn heb aan mijn versleten heup, heeft man met katrollen, touw en een emmer met bakstenen zelf iets gemaakt dat voldoet voor nu.
Dit lezende en schrijvende, het voldoet maar 2x per week is niet genoeg. Iedere dag sta ik dus onder het balkon te sjorren aan die emmer. Ik ga maar eens beginnen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-04-2020 om 21:43

Dilemma - nou nee

Nood breekt wet.

Vandaag een erg gekke dag. Oudste dochter, moeder van twee kleintjes die wij grootouders wat op afstand houden, krijgt s nachts enorme buikpijn. De geconsulteerde Hap vindt dat ze het met pijnstiller even moet aankijken. Ze komt met tranen in haar ogen van de pijn even met dochter naar onze berenjachtberen kijken. Opnieuw gebeld, ze mag nu komen en gaat met echtgenoot naar de Hap.
Wij passen op de kindjes. De uren gaan voorbij, van Hap naar SEH en nu wordt ze geopereerd, blindedarmontsteking. Wij hebben nog even toiletspullen en telefoonoplader gebracht.

Pfoe, dit was wel een heel andere zaterdag dan anders in coronatijd . Nu wachten op het verdere verloop. Spannend.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-04-2020 om 21:50

Jee Wilgenkatje

Wat rot voor jullie. Sterkte voor jullie. En een kaarsje op de goede afloop 🔥

Emmawee

Emmawee

04-04-2020 om 23:59

Nou Wilgenkatje

Je krijgt het wel voor je kiezen!
Sterkte en veel beterschap gewenst.

Sterkte Wilgenkatje

Ik hoop dat je dochter snel opknapt!

Sterkte Wilgendkatje

Hopelijk knapt je dochter snel op.
Tsjor

Flavia

Flavia

05-04-2020 om 09:11

sterkte Wilgenkatje

Hopelijk knapt je dochter snel weer op.

Tine Winkel

Tine Winkel

05-04-2020 om 11:25

sterkte Wilgenkatje

wel een hectische week voor jullie zo! Ik hoop dat je dochter weer snel opknapt!

21 oktober 1992

Op 21 oktober 1992 maakte ik in Suriname de 'viering' van 500 jaar Columbus mee. In de palmentuin schoren 'indianen' (met excuses voor de term) hun haren af: Eerlijk gezegd weet ik niet meer goed of dat jaar waarin de haren niet geknipt zouden worden op dat moment begon of juist werd afgesloten. De haren een jaar lang niet knippen was een teken van rouw vanwege de kolonisatie van hun leefgebieden.
Nu de kappers zijn gesloten zou het mooi zijn, als zichtbaar wordt dat mensen, ook ministers etc. hun haar laten groeien. Als blijk van medeleven en zorg en verdriet om wat er gebeurt. En dan straks een dag plannen, waarop de haren weer geknipt mogen worden.

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 13:29

tsjor

Goed plan!

Chrono

Chrono

05-04-2020 om 13:47

Tsjor

Ik denk dat mijn mannen geen jaar met haar in hun nek.willen rondlopen. Veel te dik en te warm.

Emmawee

Emmawee

05-04-2020 om 13:57

Kleiner leed

Oudste zoon is net 17. En sinds begin februari heeft hij een vriendin. Ze zien elkaar af en toe. Buiten. Ze houden afstand, zegt hij. Hij is altijd behoorlijk voorzichtig en verstandig, maar ook verliefd en 17.

Vrijdag kwam hij om half elf naar beneden. Iemand vierde een verjaardag en zijn vriendin was daar. Het was er gezellig en ze vroeg of hij ook kwam. En wat wij daarvan vonden.
Ehm... Nou, wij vonden dat een slecht idee. Daar was hij het wel mee eens. Maar hij vond het ook jammer en lastig om tegen haar te zeggen. En ik vind het ook enorm niet leuk voor hem.

Afgelopen week was hij ook een paar keer best somber. Hij mist de afleiding en het contact met zijn vrienden. Afspreken gaat eigenlijk niet, omdat die vrienden het afstand houden allemaal wat minder serieus nemen.

Chrono

'Ik denk dat mijn mannen geen jaar met haar in hun nek.willen rondlopen. Veel te dik en te warm.'

Ik denk dat er wel belangrijker dingen zijn om je druk over te maken dan dik haar en een warme nek ...

Kopzorg

Kopzorg

05-04-2020 om 14:12

Skypen met een groep?

Hier on de avond vaak pubers op de kamer, thee mee naar boven en dan is het een drukte van belang.
Vooral uit kamer van dochter komt een hoop gekwebbel en gelach. Ze heeft het ook in quarantaine heel gezellig met de vriendinnen.

Chrono

Chrono

05-04-2020 om 15:21

Sydney

Jij doet echt vreemd. Ze mogen wegens corona hun haar niet meer knippen ofzo?
Ben je aan het trollen ofzo?

Emmawee

Emmawee

05-04-2020 om 15:26

Kopzorg

Dat is voor mijn zoon geen alternatief waar hij echt plezier aan beleeft. Hij heeft wel veel contact online trouwens, maar hij mist het echte samenzijn.

Kopzorg

Kopzorg

05-04-2020 om 16:28

Ik snap het

Voor contact met ZIJN vriendin is het geen oplossing, die doen ook nog andere dingen dan alleen kletsen erin lachen zullen weer maar even netjes zeggen.
Voor contact met vrienden in het algemeen is het toch een prima alternatief? Hier tenminste wel. Scheelt misschien wel dat wij 2 jaar geleden al een poosje hebben proef gedraaid toen zoon ernstig ziek was. In die tijd mocht er hier ook bika niemand komen. Dochter zag haar vrienden toen op school of via skype.
Zij is nu redelijk makkelijk omgeschakeld.

Emmawee

Emmawee

05-04-2020 om 16:50

Kopzorg

Nee, het gaat echt om het contact met vrienden. Niet eens speciaal om zijn vriendin.
Ik denk dat hij met z'n vrienden ook lijfelijker is dan je misschien zou denken.
Het omschakelen in het begin ging hier trouwens prima. Het is meer dat de rek er af en toe wat uit is. En het is vervelend als je steeds 'de wijste' bent (en dus 'de saaiste') in je vriendenkring.

Maar goed. Het is niet anders. Beter zo dan zoals bij jullie twee jaar geleden, door een ernstig zieke in huis.

Verbindingsproblemen

Mijn vrijwilligerswerk start ook weer digitaal op. Vanmorgen was het oefenen met Zoom.
De microfoon van mijn oude laptop bleek het veel te slecht te doen. De USB uitgangen zijn echter ook niet meer zo goed zodat ik een eventuele externe microfoon alleen via Bluetooth kan gebruiken.
Dat kan natuurlijk verholpen worden. Een nieuwe laptop kan ik proberen in bruikleen te krijgen via vrijwilligerswerk of gemeente.
Echter Ziggo lijkt hier ook een probleem. Toevallig vandaag wel heel lastig. Zoon werd ook de hele tijd uit zijn online college gegooid. Dat is nog niet eerder gebeurd.
Maar ja, er zijn dan ook wel veel mensen ineens online, ook bij ons thuis nu.
Dochter haar therapie is ook online vanmorgen.
Goed, Ziggo bellen en mogelijk een nieuw kastje of iets om meer te kunnen verlengen binnenshuis zodat we niet allemaal tegelijk bovenop het kastje moeten gaan zitten.
Maar dan.
Met AH had ik al het probleem dat ze niet altijd contact konden maken met het pinapparaat, zodat ik dan moet machtigen voor een automatische betaling.
Dus er is hier mogelijk ook iets met de zendmasten?
En wie gaat daar over? Dat zal misschien niet een twee drie opgelost zijn, maar misschien is het ook een klein dingetje.

Iemand een idee?

tsjor

"Als blijk van medeleven en zorg en verdriet om wat er gebeurt. En dan straks een dag plannen, waarop de haren weer geknipt mogen worden."
Misschien moeten we dat ieder jaar doen. Voor de bijna 50.000 mensen die aan kanker overlijden. Iedere dag gemiddeld 140. Elke dag. Al zeker de afgelopen 10 jaar.
(En ja ik vind deze pandemie gevaarlijk. En ja ik houd me aan alle regels. Maar een collectieve rouw? Soms lijkt het wel of we geen idee hebben hoeveel mensen er jaarlijks overlijden, hoeveel verdriet dat brengt. Maar nu is er een collectief iets, dus dan kunnen we het wel opbrengen?)

Alkes

Ik snap het, maar toch vind ik het naar, vandaag van twee mensen gehoord dat de opa/oma overleden is. Tsjor

Allerzielen

Veel kerkgemeenschappen, niet alleen RK, 'vieren' tegenwoordig Allerzielen in november, waarbij de overledenen van het afgelopen jaar in de gemeente herdacht worden.
Het coronavirus is een probleem van de wereldgemeenschap. Het zou niet gek zijn om daar nationaal en of internationaal een dag voor te maken wanneer dit drama weer over is. Maar voorlopig is dat nog niet zo ver. En om die haren nou al die tijd maar te laten groeien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.