Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaring met haagse makelaars?

Ik ben op zoek naar een goede en vooral creatieve makelaar in de omgeving van Den Haag. Wat me opvalt als ik op sites van makelaars rondsurf, is dat iedere makelaar hetzelfde doet en dat niemand er echt uit springt met leuke actieve ideeën. Of ze zetten het niet op hun site... Daarom: graag positieve èn negatieve ervaringen met (verkoop)makelaars in Den Haag en/of Rijswijk (waar ik mijn huis te koop wil zetten). Een hoge prijs is voor mij minder belangrijk dan een snelle makelaar

Hoop op goede tips!

Jacco

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

11-04-2012 om 11:35

Zelf doen?

Waarom doe je het niet zonder makelaar?

Tinus_p

Tinus_p

11-04-2012 om 11:35

Zelf doen?

Waarom doe je het niet zonder makelaar?

Makelaars kennen maar een trucje

Jacco, die bestaan niet. Ze hebben geen idee.
Het handige van een makelaar zit 'm in de toegang tot media als Funda. Verder leeft er onder het publiek nog wel het idee dat makelaars iets weten of kunnen wat gewone mensen niet weten of kunnen.
Het zelf opstellen en samen met je koper ondertekenen van een voorlopig koopcontract is niet ingewikkeld. Toch voelt het voor veel verkopers en kopers veiliger of gemakkelijker als daar een derde partij als een soort getuige bij zit. Een makelaar bijvoorbeeld.
In mijn geval kwam het er ondanks makelaar toch nog op neer dat ik het zelf samen met mijn kopers heb moeten doen.
En dat is het eigenlijk: ook als je wel een makelaar hebt, dan moet je zelf creatief en vindingrijk zijn. DIe makelaar doet dat niet voor je.
Begin dus vooral zelf.
Je belangrijkste doelgroep bevindt zich onder mensen die je huis kennen (vrienden kenissen), of die de buurt kennen ((oud)buurtbewoners, werknemers uit de omgeving). Dat zijn de mensen die koste wat kost (voorzover het van de bank mag) op die plek willen.
Die kun je makkelijk zelf benaderen. Je hoeft helemaal niet op funda. De kans dat je iemand vindt van de andere kant van Nederland, is niet zo groot. Die zal bovendien minder gehecht zijn aan de plek.
Voor de strategie: Prijs, complete informatie, plattegrond, fotografie, allemaal belangrijk.
trucje uit eigen doos: Zet een bord te koop aan de straat. Plak op dat bord een oud cassettedoosje, waarin kaartjes met telefoonnummer (visitekaartjeformaat past precies) en basic-info. De beste prospects lopen met regelmaat langs je huis omdat ze aan de wijk gebonden zijn.
Zorg dat ze bellen door de prijs geheim te houden. Tekst als... voor een persoonlijke uitnodiging voor de open dag (ook geheim): kaartje!
Noteer van alle bellers, naam adres en telefoonnummer. Nodig ze uit voor de open dag en bel ze na! Komt u, hoe laat zullen we afspreken.
Zorg ervoor dat ze elkaar bij de voordeur tegenkomen (veel belangstelling).
Ze gaan niet happen als je een niet realistische prijs voert. Wees op de open dag open over je prijsopbouw: aanschafprijs jaar x, woz waarde 1/1/2012, vraagprijs y (die moet logischerwijs onder de woz waarde liggen, tenzij je kunt aantonen dat die te laag is).
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.