Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaring met speciale "keukenkastjesverf"?

Dag allemaal,
Ik ben mijn keuken een kleine opkbapbeurt aan het geven (huurwoning vrije sector). Ik heb 2 extra kastjes besteld, een afzuigkap en ik heb de muren en de raamkozijnen opnieuw geschilderd. Nu zag ik gisteren bij de bouwmarkt een speciale soort verf waarmee men over keukenkastjes heen zou kunnen schilderen. Ik heb een witte Bruijnzeel keuken, en de muren zijn ook wit. Het lijkt me leuk om de kastjes een kleurtje (licht grijs of licht grijs groen) te geven. Dat mag ook van mijn verhuurder. Maar dekt het echt goed? Iemand ervaring? De deurtjes zijn van melamine.
Sini

Fransien

Fransien

17-11-2019 om 21:30

Geen ervaring

Maar ga echt goed ontvetten, anders weet je zeker dat het niet houdt.

Pennestreek

Pennestreek

17-11-2019 om 21:39

Muur verven

Dat zou ik doen. Keukenkastjes worden volgens mij nooit echt mooi. En als het verfwerk beschadigd raakt lijkt me dat heel storend.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-11-2019 om 21:40

Heel goed schoonmaken

Als je het echt goed schoonmaakt en ontvet gaat dat prima.

mirreke

mirreke

17-11-2019 om 22:00

Kan heel goed

Idd goed schoonmaken en ontvetten. Goede verf gebruiken. Een goede vriendin van mij heeft dat gedaan. Ze wonen in een prachtig huis en doen veel in huis zelf. Ze hebben de kastjes zelf geverfd, met de gedachte om als het niet zou lukken, alsnog andere deurtjes te nemen. Maar het werd echt heel erg mooi. Dus ik zou zeggen, doen!

Probeer anders eerst een deurtje. Mocht het nou echt tegenvallen, dan is 1 deurtje makkelijk te vervangen...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-11-2019 om 22:08

Op papier

Ik zou die toestemming van de verhuurder trouwens wel op papier willen hebben. Dat je niet, mocht je eens willen vertrekken, ineens alles in de originele staat moet terugbrengen omdat de volgende huurder het niet mooi vind.
Hebben wij helaas ervaring mee😁

Anemone

Anemone

17-11-2019 om 22:29

Gaat prima

Ooit gedaan met een rollertje en dat werd heel mooi, zag eruit alsof het gespoten was. Wel goed ontvetten inderdaad. Je kunt ook uitproberen aan de binnenkant, als dat van hetzelfde materiaal is.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 22:35

Ook ooit wel eens bij iemand gezien

Zag er heel mooi uit.

Amsterdamse

Amsterdamse

17-11-2019 om 23:04

Kan heel goed

Heb ik ook eens gedaan, en gaat heel goed. Was met Ikea deurtjes. Heb toen ook de greepjes vervangen en het leek een compleet nieuwe keuken.

Jo

Jo

18-11-2019 om 07:26

@ Sinilid

Toen ik mijn huurwoning betrok waren de kastjes geel geverfd.
Jaren later heb ik deze over geverfd in wit en mooie handgreepjes er op gezet.
Daar heb ik zeker een jaar of 10 plezier van gehad.

Vier jaar terug heeft de verhuurder een grote woning renovatie gedaan waarbij er een nieuwe keuken is geplaatst.
Deze keuken, van hetzelfde merk als daarvoor, is van veel mindere kwaliteit.
Er zit een soort van plakfolie op de kastjes (die los komt door bijvoorbeeld de stoom van de waterkoker). Het zijn in ieder geval geen kastjes die je zo maar kunt verven.
Overigens heb ik destijds gewone (goed merk) verf gebruikt.

Gedaan

Goed ontvetten en de juiste verf leverden bij ons heel goed resultaat. Toen we na 6 jaar verhuisden zag het er nog prima uit.
Joke

ook met kunststof

Ook kastjes die met kunststof zijn overtrokken kun je vziw best verven, als je maar de goede primer gebruikt. Ik heb het ook jaren geleden eens bij iemand gezien en dat was heel mooi geworden. Als zoals bij Jo (en bij mij) de folie door stoom etc loslaat is het goed geld naar kwaad geld smijten en zou ik er niet aan beginnen, maar als alles er strak opzit kan het best.

Ik moet omzien naar een keukenrenovatiebedrijf, want het binnenwerk van onze kastjes is prima, maar de deurtjes blijken van prutkwaliteit en zien er niet meer uit. Daar helpt helaas geen verf meer aan.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.