Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaringen met Barendrecht?

Wij wonen momenteel in het centrum van Rotterdam en willen graag ten zuiden van Rotterdam gaan wonen, ivm een baby op komst. In Barendrecht komen regelmatig huizen vrij en de wijken rondom het station vinden we erg leuk, oranjewijk met name lijkt ons heerlijk om te wonen.

Wie heeft ervaringen met Barendrecht? Wij zijn niet religieus en vragen ons af of er echt een SGP cultuur is, en ook welke wijken leuker zijn voor jonge gezinnen? Welke wijken absoluut niet?

Sommige delen hebben dat wel. Wij hebben jaarlijks een toernooi in Barendrecht en dan hoop je maar dat je zondag's vroeg moet beginnen dan is er nog parkeerplek want de kerk staat naast de hal. We hebben ook wel eens gehad dat ze de parkeerplaats blokkeerden want op zondag een toernooi spelen was niet de bedoeling. Daar heeft de gemeente toen wel werk van gemaakt. 

Omdat vele kerkgangers met de auto komen kan ik niet zeggen of dit iets is van die wijk (Dalton Lyceum en Calvijn staan naast de hal) of van heel Barendrecht, de kerk is vrij nieuw en ik denk daar gebouwd vanwege de ruimte. 

Familie van ons woont al meer dan 50 jaar in de Oranje buurt, en met heel veel plezier. Het is in het algemeen een rustige buurt, winkels zijn ook op zondag open. Ik geloof best dat het parkeerterrein naast een kerk vol is op zondagochtend, maar verder merk je niets van het geloof. Heel veel mensen uit Barendrecht komen uit Rotterdam. De  Oranje buurt heeft overigens een ontzettend leuke buurtspeeltuin met toezicht, moet je maar eens op googelen  

Opgegroeid in de door de Vinex verslonden voorstad van Barendrecht Smitshoek waar ik sinds begin jaren 80 weg ben, heb ik alleen oud nieuws voor je. Maar ik heb actuele tips opgedaan bij een OO-er van vroeger. 


Zij noteert voor jou: ‘Barendrecht is in zijn geheel eigenlijk enorm kindvriendelijk. Een SGP- bolwerk is het zeker niet - eerder VVD.
Oranjewijk is het Hillegersberg van Barendrecht. Bijdorp is een leuke, kindvriendelijke wijk. Is erg gewild.’ 
Tot zover.’k zal niet onthullen waar deze OO-er van vroeger woont, maar wie weet kom je haar ooit tegen als je besluit naar  Barendrecht te verhuizen.

Tipsgevraagd

Tipsgevraagd

07-06-2021 om 19:10 Topicstarter

Bedankt voor de reacties!

Die speeltuin in de Oranjebuurt had ik gezien, heel leuk inderdaad. Ben wel gerust gesteld dat het in andere buurten blijkbaar ook wel meevalt met het geloof.

Ik woon al 30 jaar in Barendrecht. Over dat geloof zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ja, er zijn kerken, en ja, die parkeerplaatsen staan vol op zondag. Maar meer merk je er ook niet van. Niemand dringt je iets op. De rechtse inslag (zoals al eerder aangestipt werd) vind ik persoonlijk zorgelijker. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.