Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

22-12-2010 om 17:30

Ervaringen met bed met kastjes, laatjes etc eronder?

Wie heeft er ervaring met een (kinder)bed met kastjes, laatjes, vakjes etc eronder? Wat bevalt wel en wat niet? Wordt het er niet enorm stoffig onder? Kan het matras wel goed luchten? Wat kan wel (laatje, kastje, vakje) en wat niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bed met twee lades

maar die werkten alleen goed als opslagruimte, ze waren nogal log en groot voor dagelijks gebruik. Qua mogelijkheid tot luchten heb ik nooit problemen gemerkt.

Verder een soort kajuitbed gehad, dat heeft kastjes/laadjes tot de helft van de beddiepte. Dat werkte beter. Maar zo'n bed is dan weer wel vrij onhandig hoog.

Marie

Marie

22-12-2010 om 20:46

Ikea hemnes

Hallo
Onze dochter heeft een wit Hemnes bed van Ikea met 3 grote lades. Het bed is 80 x 200 cm (is dus 10 cm smaller dan normaal) en kan uitgetrokken worden tot 160 x 200 (ideaal bij logeerpartijtjes dus). Je moet er dan wel een extra matras van 80 x 200 cm bijkopen. Dochter is er erg blij mee.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50080315
Hetzelfde bed is er ook in zwart/bruin, maar dan met 2 lades. Kennisje heeft die en die is daar weer erg blij mee:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50080315
Ook hier geen problemen met luchten trouwens.
Succes

Lundia

Hier had/heeft jongste een lundia bed. Met 12 laden eronder die tot 60 cm doorlopen, 1 meter breed en 2 meter lang bed. Qua stof eronder valt het wel mee...1 keer per jaar halen we de boel omhoog en zuigen we eronder ofzoiets. Net zo als met de gewone bedden. In de laden zat ál haar speelgoed, dat best veel is/was. Het was echt zo'n kajuitbed, zo gekozen omdat haar kamer het kleinste is (houd je ruimte over om te spelen op de grond). Matras luchten deden we wat vaker, gewoon matras rechtop zetten, maar dat doe ik ook met de gewone bedden zo ong. 1 keer per 2 maand,dan draai ik ook de matrassen om.
Vorig jaar hebben we haar bed omgebouwd, nu staat ie op pootjes en de ladenblokken zijn een kast geworden, nog steeds dus met 12 laden Het grootste nadeel vind ik dat er van alles verdwijnt onder dat bed (puinhoop eronder, is ze erg goed in). De laden zijn nu schoolboeken opslagruimte, 2 laden dan. De rest is nog steeds speelgoed en knutselspul.
Het handige van lundia is dat het eeuwig meegaat en altijd omgebouwd kan worden, maar het is behoorlijk prijzig, je kan het ook 2de hands kopen dat dan weer wel. Maar in ieder geval zijn ze hier al voorzien voor hun leven lang
groeten albana

Kleuren

Pelle, sommige bouwmarkten hebben om de zoveel tijd iemand met verstand van inrichting over de vloer. Toen wij naar dit huis gingen, heb ik daar veel aan gehad.. ook goedkope oplossingen. Wij hebben kleuren maar niet overheersend of te druk en ook niet 'flauw'. Ik was toen bij de Praxis geweest. Misschien een idee ? Het was echt een vrijblijvend advies op maat.

Fiorucci

Fiorucci

23-12-2010 om 12:20

Stof

Pelle, ik vind het een nadeel van dergelijke lades, het stof wat zich erin ophoopt.
Wat betreft kleuren, de ene puber wil gewoon iets neutraals, de ander 13 kleuren of een camouflagemotief.
Leen Bakker heeft aardig wat, maar Ikea heeft vrij veel kleurige dingen ,beetje mondriaanachtig.
Het is maar net wat je zoekt!

Geen stof

Wij hebben de Hemnes nu ook ruim een jaar staan en er zit geen stof in. Matras ventileerd erg goed.
Muizemeis

Maxime.M

Maxime.M

23-12-2010 om 16:25

Donkere hemnes

Je hebt ook een ander hemnes bed, een zwarte, die ziet er veel jongensachtiger uit.
Ik ben inmiddels klaar met de spectaculaire thema kamers, dus hier 2 witte muren en 2 gekleurde muren, verder leuk bureau en gewoon dekbedovertrek met wat kleurtjes, niet te kinderachtig meer, dan kan je er wat langer mee doen.
Maar voordien had ik bij mijn 2 kinderen echte themakamers, het kon me niet bont genoeg zijn, nu zitten we in de rustige periode )

Maxime.M

Maxime.M

23-12-2010 om 19:11

Mooi

zo'n behang van de aarde lijkt me erg mooi. Ik kan niets zeggen over stoflades, heb er nog geen ervaring mee, maar wij willen het andere ikea bed kopen met lades (Brimnes, 2 persoons) dus ik lees mee.
Voor je zoon zou je natuurlijk voor het gemak gewoon leuke effen dekbedovertrekken kunnen kopen. Hema heeft leuke prijzen.

Margriet*

Margriet*

23-12-2010 om 21:20

Hier flexa

met twee laden eronder en het zijn goede stofvangers. Ik stofzuig een keer per maand maar eigenlijk zou het wel vaker moeten. Maar goed er is dan wel resultaat. Het bed heeft een lattenbodem en het stof is vooral stof uit de rest van de kamer wat zich er lekker onderhoopt.

Gehad, maar verkocht

Helemaal gek werd ik van die stofnesten in de lades. Het was een bed met een lattenbodem en gelijk daaronder de lades, dat zal het stof wel veroorzaakt hebben, als de la ingesloten zit heb je daar vast geen last van. Ik vond die wieltjes er onder ook waardeloos. Zoon was 3 toen ik dat bed kocht en nadat ik een paar keer zijn tenen uit het wieltje heb moeten peuteren was ik het bed zo zat dat ik het op marktplaats heb gezet.

Maxime.M

Maxime.M

23-12-2010 om 23:00

Doek spannen?

Zou je niet ergens onder de lattenbodem maar boven de lades iets kunnen spannen? Een doek ofzo, iets wat je met een nietpistool aan het bed bevestigd maar wat het stof wat meer tegenhoudt?

Misschien de grootte?

Wij hadden ook niet extreem last van stof, zou het niet te maken kunnen hebben met de grootte van de laden?? Ik kan me zo voorstellen dat in 2 grote laden het stof meer opvalt dan in 6 kleinere? Hier zaten ze ook nog in een ladenblok dat echt alles afsloot....stof van de vloer (dat er dus anders onderlfaddert) word zo wel effectief tegengehouden. Met losse laden (op wielen b.v.) die je er zo onderschuift en waar nog ruimte onder en boven is fladdert hetzelfde stof er wel in.
En grote laden zijn voor kinderen ook onhanteerbaar om ze eruit te halen en ze mee te nemen (naar beneden of andere plek kamer) en ze op kop te gooien. Die kleinere laden van jongste hadden/hebben die functie wel. Die pak je zo op en verplaats je. Bij ons zat er b.v. de lego en de ministeck. de barbies en de playmobiel in.Die neem je zo mee onder de arm om er ergens mee te spelen. En ik weet niet hoe andere kinderen dat doen,maar die van mij houdt eerst nog wel alles in de la,maar als ze niet kan vinden wat ze zoekt pleurt ze 'm zo op kop en na het spelen doet ze het er dan wel weer in. De laden werden dus met grote regelmaat op kop gezet. Dat doe je met grote laden niet zo 1,2,3.
In ieder geval was het hier geen issue. Jongste heeft jaren een beste vriendin gehad,die zwaar astmatisch was en allergisch voor huisstofmijt. Daar maakte ik speciaal de kamer voor schoon omdat ze anders geheid een astmaaanval kreeg 's nachts. En die keren heb ik nooit aan die laden gedacht, wel checkte ik onder het bed,bovenop de kasten en wastte ik de gordijnen en gingen alle stoffen beesten en verkleedspullen eruit.
Ze heeft er nooit een aanval van gekregen. Dus het zal heus wel meegevallen zijn qua stof.
Ik merkte ook met grote regelmaat dat jongste de laden verwisselde (van onder naar boven, was 2 laag laden). Dan speelde ze b.v. met speelgoed uit 2 laden en deed ze er andersom in. Dus komt de stofvrije bovenop.
Wat denk ik ook meespeelt is wat je erin doet. Als je er speelgoed indoet dat amper word gebruikt en na een jaar doe je zo'n la open...tsja....
Hier werden de laden er zeker wekelijks uitgetrokken.Dat scheelt allemaal denk ik.
Een doek spannen lijkt mij weinig effectief. Of je zou 'm iedere week moeten wassen. Een doek trekt stof toch juist aan?
groeten albana

Hier zie je zo'n lundiabed

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/slaapkamer-bedden/366417454-lundia-kajuitbed-200-x-180-x-65-luxe-direct-op-te-halen.html
Deze is alleen 2 persoons,jongste had natuurlijk op die kleine kamer een 1 persoons.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

24-12-2010 om 09:28

Pelle

De lattenbodem zat erboven, meer niet.
Wat is volgens jouw zoon een puberdekbed?

Fiorucci

Fiorucci

24-12-2010 om 11:47

Pelle

Ja,want er zijn weinig echt gave puberdekbedhoezen, er is weinig specifiek voor die doelgroep. Mijn zoon heeft een zwarte met witte doodskopjes (leen bakker), en een grijs met witte en zwarte vlakken van Ikea.
Maar ja, de ene puber is de andere niet!

Pelle

Wij hebben drie grote lades onder het bed, en er zit tussen de lattenbodem en de lades niets. Maar doordat het een uitschuifbed is, heb je dat de lattenbodems ook in elkaar schuiven, en dat er dus niet heel veel kieren tussen zitten. Matras draai ik eens in de drie maanden om.
Muizemeis

Wilma

Wilma

24-12-2010 om 14:06

Hemnesbed en wél stof, véél stof

Ik vind die lades superhandig, maar oh oh wat een stof. Dat vind ik dus wel een groot nadeel. Maar misschien als je er redelijk grote 'schone' dingen in bewaard, dat 't dan wel meevalt met 't stof, da's in elk geval makkelijker schoonmaken.

Wij hebben in één la playmobiel, nooit doen dus, bah, één groot stofnest.

Boven de lade trouwens meteen lattenbodem en matras. Volgens mij ventileert 't matras wel goed genoeg.

Groetjes,
Wilma

Maar waarom dan?

Jongste had dat kajuitbed omdat ze wel gebrek aan ruimte had. Nou niet direct opbergruimte, maar door de laden onder het bed kon er 1 kast uit. Dus hield ze meer speelruimtte over (op de grond).
Die laden die eerst onder het bed stonden zijn nu een halve kast geworden, ze staan nu 4 hoog op elkaar in een kastombouw.En er bovenop een blad en ernaast een grote passpiegel. Het fungeert als een soort kaptafel, haar borstel/doosjes met oorbellen etc. staan erop.
In de wat lagere laden zitten de schoolspullen. En nog steeds zit er ook e.a. aan speelgoed in. De minsteck-lego- zit er nog in.De rest van het speelgoed is verhuist
Over de grond kruipen met speelgoed doet ze niet meer, dus de ruimte is er ook niet meer voor nodig.
Maar voor een 12 jarige is dat niet zo vreemd denk ik.
Maar wat ik niet begrijp,waarom denk je aan een kajuitbed als zoon het voor de ruimte niet nodig heeft?
Wij hebben het kajuitbed juist afgeschaft omdat de ruimte nu niet meer zo benut werd als eerder.
Ja lundia heeft ook wit en je kan ze vanaf de binnenkant in elkaar zetten die bedombouwen voor kajuitbed.(Dus kan wel op jullie 2,10 m.) Je zet de stukken neer op de goede plek,staat in het bed zeg maar (zonder lattenbodem nog) en schroeft het vanaf daar inelkaar. Dan lattenbodem erin en matras en klaar. De ladenblokken zijn ze zwaar die zet je zo neer. En de kamerkant van de bedombouw en het bovenste latje van het ladenblok schroef je aanelkaar vast (hebben wij nooit gedaan, het zit toch shocking klem).
Voor dekbedhoezen voor tieners......HEMA niet?
Daar hebben mijn meiden de dekbedden vandaan en die zijn nou niet bepaald meisjes/meisjes dat ze van bloemen of vlinders houden.
Felle kleuren of zwart-wit en bijna altijd met stippen (erg grootte) of kringels of bellen of strepen of andere fantasiepatronen en bijna altijd in 2 of hoogstens 3 kleuren.
Oudste heeft rood/wit en rood/zwart en jongste heeft een paars/witte en wit/paarse/grijs.
groeten albana

o,oke.
Had dat niet verwacht....hier vonden ze zo'n bed al kinderachtig rond de leeftijd dat ze 10 waren....vandaar.
groeten albana
(kerst beetje goed doorgekomen?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.