Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaringen met fietsendragers op de achterklep ?

Ik heb een andere auto, eentje zonder trekhaak. Nou heb ik al een aantal jaar een twinnyload fietsendrager gebruikt, om fietsen te vervoeren bij pech of vakanties. Een trekhaak onder de auto laten zetten is een stuk duurder dan de aanschaf van zo'n fietsendrager die op de klep van de auto past.
Heeft iemand ervaring met zo'n klep-fietsendrager? Hoe snel zit die op/af de auto? Kun je die ook alleen gebruiken of heb je 2 personen nodig om die aan de klep te bevestigen? Zit de fiets er stevig op? Beschadigd je auto of je fiets er van? Rammelen de fietsen tegen elkaar als je er 2 fietsen op hebt? Passen er ook kinderfietsen (24"/26") op?

Ik hoop dat jullie je ervaring willen delen!

Niny

Niny

05-04-2014 om 23:01

Wij hebben er een

Wij hebben zo'n fietsendrager, die prima op de achterklep van onze Volvo stationcar past. Het is een ouwetje, een Mottez, je ziet hem een heel enkel keertje nog.
Hij is redelijk snel te bevestigen (ondanks de gebruiksaanwijzing die we alleen in het Frans konden vinden) maar het is wel even een handigheidje.
De fietsen zitten er heel stevig op. Wij nemen altijd 3 fietsen mee (maar hebben dus ook een zware auto) en die bevestigen we met een extra band. Zit als een huis. De eerste keer dat we ermee naar Frankrijk reden keek ik voortdurend in de achteruitkijkspiegel, inmiddels weten we hoe goed het zit. De fietsen rammelen niet tegen elkaar.
Kinderfietsen hebben we er ook mee vervoerd, gaat prima als ze niet al te klein zijn.
Je zult waarschijnlijk naar een nieuwer model kijken dan de onze, ik neem aan dat die nog handzamer zijn.
Succes!
Niny

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.