Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petronella

Petronella

23-03-2014 om 18:32

Ervaringen met pvc vloer?

Hoi,
Wij zijn afgelopen weekend bij Eigen Huis (ver)bouwen geweest in de Jaarbeurs en liepen tegen PVC vloeren aan. Zag er erg mooi uit! Ben heel benieuwd naar ervaringen, zijn er forummers die er eentje hebben? Ik loop graag op blote voeten, hoe voelt dat aan? We hebben er vloerverwarming onder, en volgens de meneer was de pvc vloer daar ideaal voor want warmte komt er goed door.
Ik las in een andere post dat er gekozen kan worden tussen (stevig) vastplakken van de stroken of plakken zó dat je de stroken ook makkelijk kan vervangen, klopt dat?
En kan je ze in een visgraat patroon leggen, weet iemand dat?

Ben benieuwd naar reacties!
Dank alvast, groetjes,
Petronella

Amtico/ Karndean

Wij hebben nu ruim 12 jaar een Amtico vloer in de keuken en Karndean( goedkopere variant) in de badkamers. Zelfs in de keuken ziet het er nog als nieuw uit. Als ik nu in de kamer een nieuwe vloer zou moeten zou ik zeker voor een PVC vloer gaan. Google maar eens op Amtico en Karndean en je ziet dat er heel veel legmogelijkheden zijn.
Ik begrijp de optie niet om stroken te moeten vervangen, waarom zou je dat doen ? Op de Amtico vloer kregen wij 25 jaar garantie en op de Karndean vloeren 15 jaar ( Ik woon niet in NL, maar zag dat deze merken ook in Nederland te koop zijn).

prima

Wij hebben nu ongeveer 1,5 jaar een PVC-vloer met vloerverwarming, en dat bevalt prima!
Voelt lekker aan de voeten, makkelijk schoon te maken. Er kunnen wel krasje in de toplaag ontstaan, maar die verdwijnen na een tijdje weer.
In het begin hadden wij een diepe kras/beschadiging (ontstaan tijdens verbouwing), toen kon die strook makkelijk vervangen worden.

goeie ervaringen hier dus

Jesse_1

Jesse_1

25-03-2014 om 10:51

Super

Wij hebben al jaren een PVC vloer, ik kan het iedereen aanraden.
We hebben geen vloerverwarming, maar de jongens lopen altijd op hun sokken in huis.
Ik zou niet weten waarom het niet in visgraat gelegd zou kunnen worden, je kunt de stroken leggen zoals je wilt. Alleen moet degene die het legt er ervaring mee hebben, zodat het netjes komt te liggen denk ik zo.

Geweldig!

Wij hebben sinds vorig najaar een PVC vloer in onze woonkamer liggen van (naam verwijderd door de Forumbeheerder), de vloer heet 'Sensation Click PVC vloer extra breed Eiken Grijs rustiek' (link verwijderd door de Forumbeheerder) en is werkelijk waar prachtig. Ook hebben we hier vloerverwarming onder, daar is deze vloer zeer geschikt voor. De warmte komt er lekker doorheen dus het is elke keer weer genieten als we hem aanzetten We hebben ook nog meer dan 24 jaar garantie erop. Ik zou deze vloer echt aanraden want hij is dus helemaal super!
Op blote voeten of sokken loopt onze vloer trouwens ook heerlijk.

Pien

Pien

08-08-2014 om 20:51

Hier ook

Een pvc vloer, gelegd tijdens een grote verbouwing afgelopen najaar. Toen is er ook vloerverwarming op de hele benedenverdieping aangelegd. De pvc vloer bevalt heel goed! We hebben gelijmd pvc en het is keurig netjes gelegd. We hebben gekozen voor stroken met een klein ribbeltje erin, zodat krasjes ed (die er geheid komen met drie kleine kinderen) niet zichtbaar zijn. De vloerverwarming bevalt ook prima. Ik houd zelf niet van lopen op sokken of blote voeten, ik moet altijd slippers of pantoffels aan mn voeten, maar het is een hele fijne manier van het huis verwarmen. Heerlijk ook voor de kinderen, die spelen veel op de vloer. Voorheen was de eerste 5 cm boven de vloer altijd koud en zat ik zelf niet graag op de grond, nu playmobil en duplo ik lekker met ze mee op de grond

Super vloer!

Wij zijn heel tevreden met onze vloer, we hebben heel veel vergeleken met andere aanbieders maar zijn uiteindelijk toch terecht gekomen op (naam verwijderd door de Forumbeheerder) voor onze PVC vloer. Zonder naad dus makkelijk schoon te houden Dat is altijd handig als je kinderen hebt. Hij voelt ook absoluut niet koud aan, ookal ligt er geen vloerverwarming onder. Zeker een aanrader dus!

Janine

Janine

29-01-2015 om 19:37

de beste

Wij hebben sinds een half jaar een Simplay pvc vloer en ik wil mijn blijdschap graag met jullie delen want het is echt top. De vloer is volgens mijn man (nog enthousiaster als ik) het beste wat er te koop is. Ik heb me er niet mee bemoeit maar hij pliust alles uit op internet en dit moest het worden. De vloer ligt gewoon los en als er een kras komt kun je zo een deel vervangen. Qua slijtage was dit de hoogste kwaliteit. Ik houd jullie op de hoogte als er nog ontwikkelingen zijn. Groetjes Janine

PVC vloeren

Wij besloten begin dit jaar om pvc vloeren te leggen. Groot voordeel voor ons is dat we die dus ook kunnen doortrekken naar de keuken. De vloeren zouden namelijk perfect bestand zijn tegen vocht. Wij hebben de stroken recht gelegd en we hebben geen vloerverwarming eronder. Het pvc beavlt ons erg goed en kunnen we zeker aanbevelen. Of je de vloer ook in visgraat kunt leggen weet ik niet.

[rest van de reclame verwijderd door Forumbeheer]

Avdb

Avdb

18-02-2017 om 19:37

De speurtocht

Graag deel in mijn enthousiasme voor onze vloer. Wij wouden een pvc vloer aanschaffen maar de vloer niet vast plakken. Mijn man wou een loose lay vloer en is flink gaan speuren en heeft alles met ekaar vergeleken en de vloer die we uiteindelijk hebben aangeschaft is geweldig. Het is simplay en dit ligt ook bij thermen bussloo zagen we een daar zijn we naar toe geweest. mijn man heeft vorige week ook dezelfde vloer gelegd bij mn zus. Nu nog sparen want we willen de vloer in de garage ook doen, die gebruiken we toch niet voor de auto dus erg handig. Groeten uit Apeldoon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.