Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jip

jip

02-01-2019 om 13:26

Ervaringen wake up light

Ik heb een nieuwe baan waarbij ik s'ochtends heel vroeg moet opstaan. Aangezien ik echt geen ochtendmens ben, en mijn slaapkamer heel donker is door een rolluik(omdat ik niet kan slapen als het niet pikkedonker is) had ik bedacht een wake up light aan te schaffen.

Wie heeft hier ervaring mee en, daar kom ik niet achter online, bestaan ze ook met wekker waarvan de cijfers s'nachts geen licht geven? Want daar kan ik dus niet van slapen.

Groetjes,
Jip

Jo

Jo

02-01-2019 om 13:47

@ Jip

Ik vind het wel prettig wakker worden met een wake up light (een goedkoop alternatief van de originele). Maar ik weet niet of dat voor een niet-ochtend mens ook zo ervaren wordt.

De display geeft (te) veel licht, ik draai de klok daarom van mij af. Is dat nog te veel licht, dan kun je er een donkere tape over plakken. Het licht om wakker mee te worden staat los van het licht van de display.

Inanna

Inanna

02-01-2019 om 14:20

het went ook wel hoor

Ik ben van mezelf helemaal geen ochtendmens, echt helemaal niet. Toen kreeg ik een paar jaar terug werk waarvoor ik om half 6 op moest, wat in mijn ogen barbaars vroeg was. Ik heb er nu wat taken bijgekregen op mijn werk en moet tegenwoordig 3 keer per week om 4 uur en 2 keer per week om half 5 op en echt, het went.
Ik heb geen wake-up light. ik heb er wel over gedacht, maar ik denk dat mijn man daar niet heel blij van zal worden, hij hoeft dan nog lang niet op namelijk. Wel heb ik een tijdje een daglichtlamp gebruikt de eerste maanden dat ik om half 6 op moest, maar nadat ik daar mee was gestopt, merkte ik geen enkel verschil in wakkerder zijn overdag of beter slapen 's nacht of wat dan ook.

Je zou kunnen kijken welke wake-up light je zou willen kopen en dan speciefiek voor dat type een handleiding zoeken online, mogelijk staat daar dan in of je het display uit kunt zetten.

Ils

Ils

02-01-2019 om 14:44

@ jip

wij hebben een wake-up light van het merk beurer en zijn daar heel tevreden mee. Het dispay is niet verlicht, enkel als je de lamp aanraakt gaat de verlichting daarvan een tijdje aan.

jip

jip

02-01-2019 om 15:08

Ils

Welk type heb jij van dat merk? De reviews zijn nogal wisselend en de prijzen ook

Vogel

Vogel

02-01-2019 om 19:45

Proberen

Ik heb de mijne al een tijdje niet gebruikt, dus ik weet eigenlijk niet meer of het display verlicht is.
Ik heb ‘m gekocht via Marktplaats. Als het niks voor je is, heb je in ieder geval geen hoofdprijs betaald.

OND

OND

02-01-2019 om 20:05

Ik kan beamen wat Inanna schrijft

Het went en het went verbazingwekkend snel.
Niet blijven hangen in deerniswekkend zelfmedelijden, hop, het bed uit, kattenwasje met koud water, kop koffie en de fiets op!
Bij veel van wat ik hier lees denk ik: "wat een watjes...".
Ik vind het ook zo paradoxaal hier: aan de ene kant "alle ruimte geven aan het eigen welzijn" en tegelijk bikkelhard met de rekenmachine aan de slag als het over de kinderalimentatie gaat...
Nederlanders... Ik zal ze nooit begrijpen!

jip

jip

02-01-2019 om 20:11

OND

Ik snap het laatste stukje van je verhaal niet? Wie heeft het over kinderalimentatie en eigen welzijn?

Ik zoek een manier om prettiger wakker te worden dus zie niet in wat dit ermee te maken heeft..

OND

OND

02-01-2019 om 20:34

Als u een manier zoekt om prettig wakker te WORDEN

dan is heel mijn comment OT en toch hebt u het enkel over dat "laatste stukje"?
Zit u verder nog ergens mee?

jip

jip

02-01-2019 om 21:09

OND

Dat eerste gaat nog wel over dat wakker worden, een andere manier dan wel..
Maar dat laatste raakt toch kant noch wal? Aparte reactie maar goed het zal wel aan mij liggen.

Ils

Ils

03-01-2019 om 07:47

type

Hoi, Jip

Wij hebben een WL 70 van Beurer.

Jo

Jo

03-01-2019 om 08:35

misschien als je geld te veel hebt

Maar ik word blijer wakker van een wake up lamp van bijvoorbeeld de Action van € 15,- dan van een Beurer van € 90,-.

Yanea

Yanea

03-01-2019 om 08:39

OND

Dat vsn die kinderalimentatie kan ik niet plaatsen. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat het went, vroeg opstaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2019 om 11:48

Heel toevallig

gaan wij onze dochter, net jarig geweest, een lamp van Philips geven. 109 euro. Ik hoop dat hij het waard is. Ze is wel zo vriendelijk om een deel zelf te betalen en oudste dochter en schoonzoon nemen ook een deel op zich. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat ervaren. Ze gaat het huis weer uit en wordt nog niet wakker van een bom naast haar bed.

jip

jip

04-01-2019 om 21:06

Ils

Dankjewel, ik ga op zoek!

Jasmijn

Jasmijn

04-01-2019 om 22:00

heel fijn

Ik vond het altijd fijn wakker worden. Had er eentje van het merk nafnaf, alleen was het display met de klok toen lichtblauw en de letters zwart, dus veel te veel licht in de nacht (je kon hem in meerdere lichtstanden zetten, maar zelfs de donkerste vond ik te licht) ik heb er toen een stukje oranje folie overheen geplakt. Het licht ging langzaam aan en ik koos altijd voor de vogeltjes geluiden om wakker te worden (je had ook bos, en een beekje, golven enz)
Op een gegeven moment deed hij het niet goed meer (echt na een paar jaar pas hoor ) en toen heb ik geen nieuwe meer gekocht. Nu wordt ik wakker met een vriendelijk deuntje uit mijn mobiel (niet het echte wekker gezoem, daar wordt toch niemand fijn wakker van) (mijn geluid heet 'zijde') en ik slaap altijd met mijn gordijnen open, ik vind het fijn om wakker te worden van het gewone licht (alleen diep in de winter werkt dat niet helemaal, maar de rest van het jaar wel) Ik sta meestal rond 7.30-8.00 uur op. (ik ben zzp-er dus hoef niet vaak er heel vroeg uit)

Wij hebben een

Philips wake up light. Heel fijn wakker worden. Maar ik vind het bedieningsgemak waardeloos. Veel (voor mij) onduidelijke kleine knopjes. Ik heb het gevoel dat ik door alleen naar het apparaat te wijzen al de instelling verander.
Wij hebben een geeltje voor het display geplakt, en daardoor geen last van licht.

Als deze kapot gaat, wil ik er weer een. Maar dan wel een die makkelijker te bedienen is.

jip

jip

06-01-2019 om 15:57

Gekocht

Inmiddels een Beurer WL 70 gekocht via marktplaats.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jip

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.