Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Janine

Janine

08-10-2008 om 15:34

Ervaringen zorgverzekering voor honden

Hallo, binnenkort kunnen we onze puppy ophalen. Ik ben eigenlijk van plan om een zorgverzekering voor hem af te sluiten m.b.t. dierenartskosten. Nu hoor je verschillende meningen hierover. Graag ervaringen.

Janine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-10-2008 om 17:26

Janine

Wij hebben al 25 jaar een hond, dit is onze 2e, de eerste werd bijna 14 jaar, deze is 11. Wij hebben nooit zo'n verzekerng afgesloten, je kunt natuurlijk 'pech' hebben, maar de kosten die we uitgegeven hebben aan dierenartsen zijn te verwaarlozen (alleen de jaarlijkse entingen kosten uiteraard wat, maar dat wordt niet vergoed, lijkt mij)

mijk

mijk

08-10-2008 om 20:55

Ik heb

het met mijn dierenarts overlegd en zei had twee verzekeringen waar ze tevreden over was. Petplan en proteq. Uiteindelijk heb ik bij pet plan een verzekering afgesloten omdat die heel betaalbaar was. Onze vorige hond is heel ernstig ziek geweest en dierenarts had bij een vergelijkbaar geval door hun gewoon uitgekeerd zien worden. En dat had ons een paar duizend euro gescheeld.....

Mijk

Janine

Janine

08-10-2008 om 22:13

Petplan of protecq?

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb even zitten Googelen en kwam bij Protecq op een premie van ca. 14 Euro per maand en bij Petplan rond de 10 Euro. Ik ben natuurlijk geneigd om de goedkoopste te kiezen, maar ik vind het lastig om de verschillen in de polisvoorwaarden te vinden. Nog mensen die bij één van deze twee verzekerd zijn?
Janine

Ari69

Ari69

08-10-2008 om 23:24

Hier proteq

maar weinig ervaring want natuurlijk is het zo dat we voor de verzekerde hond nooit naar de dierenarts toe hoeven, beest blaakt van gezondheid. (Ondanks hartafwijking waarvoor de medicatie overigens niet vergoed wordt omdat hij al bekend was hiermee bij aanmelding). Onze vorige hond hadden we niet verzekerd en mijn ervaring is toch wel dat je veel jaren heel veel premie betaald terwijl je pas vaker naar de dierenarts moet als het beestje wat ouder wordt. (Hier nog nooit een ongeluk meegemaakt met de honden, bijvoorbeeld). Wij denken er nu dus sterk over om zodra het kan, de verzekering stop te zetten en de premie (ik betaal ongeveer 11 euro per maand) apart op een rekening te zetten. Mijn ervaring met onze dierenartsen is trouwens zo, dat mochten er grote kosten komen, er wel een betalingsregeling te treffen is.
Vergeet niet dat je bij Proteq altijd een eigen risico hebt van 20 %. Dat is niet onaanzienlijk, dat is dus een van de redenen dat we de verzekering zeer waarschijnlijk gaan beëindigen.
Dus om een lang verhaal kort te maken:ik zou het niet nog een keer doen.

mijk

mijk

09-10-2008 om 17:18

Wijhebben de verzekering er nu a bijna uit

voor dit jaar en pup is pas zes maanden. Echt niet met van die gekke dingen. Een pootblessure bij pup, een blaasonsteking met dure ab kuur. Ook de consulten worden vergoed. Petplan heeft een eigen risico van 30 euro per declaratie maar je mag de rekeningen een jaar opsparen.. Max 1500 per jaar.

Mijn vorige hond heeft een periode lang tussen de 50 en de 150 euro in de maand gekost.. (chronische darmontsteking) toen hadden we ook het plan van sparen maar dat spaarpotje was binnen drie maanden ziekte leeg..

Mijk

Is het wel nodig?

Verzekeringsmaatschappijen maken winst op hun verzekering. Gemiddeld ben je er dus meer aan kwijt dan dat het je oplevert. Er zijn twee redenen om toch te verzekeren:
1. De echte grote dingen. Als je je niet verzekert zijn de kosten in geval van schade zo hoog dat je het niet kunt betalen. Denk aan brandverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dat is zonder verzekering niet op te brengen als je pech hebt.
2. Als je denkt dat je een aanzienlijk groter risico loopt dan gemiddeld.
Alle andere gevallen: niet verzekeren! Dus het geld van een verzekering voor je televisie, bril, wasmachine gewoon lekker op een spaarrekening storten, en als er dan iets kapot gaat het geld daar vanaf halen. Zo houd je de winst die de verzekeringsmaatschappijen maken gewoon zelf!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.