Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

02-01-2015 om 20:11

Eten bij feestje

Over een paar weken komen familie en vrienden hier ivm een verjaardag van een van de kinderen.

Ze komen iets van 4 uur denk ik. We beginnen met taart/zoetigheid.

Daarna borrelhappen en wat meer te eten.. Maar wat?

Verschillende komen een uur rijden, dus ik wil echt voldoende eten hebben, maar ik wil geen echte maaltijd en zeker niet op het moment zelf veel in de keuken moeten zijn om dingen klaar te maken en/of op te warmen. Ik ben ook geen geweldige kok en heb er sowieso niet veel tijd voor en zin in om er veel werk aan te hebben (iets maken/voorbereiden kan wel hoor, maar echt niet teveel).

Wat voor ideeën/tips hebben jullie? Ik kom niet verder dan zelfgemaakte soep met broodjes, maar misschien is dat wat afgezaagd / te simpel.

NB We zijn met iets van 12-14 volwassenen en met iets van 7 kinderen van 10 en ouder (dus die iets meer eten) en een paar kleintjes.

Opties

Laatst heb ik met een feestje waar een groep van ongeveer hetzelfde aantal mensen 2 soorten lasagne gemaakt. Eentje met een bolognese saus en eentje met zalm, courgette en ricotta. Heel simpel, een dag van te voren te maken. De dag zelf hoeft het enkel een half uur de oven in. Je kunt er nog wat salade bij maken.

Met oud en nieuw heb ik voor hetzelfde gezelschap hamburgers gemaakt. 30 burgers vooraf gemaakt van (lams)gehakt en kruiden. Alles al aangebraden en op de avond zelf een kwartiertje in de oven (over een paar burgers heb ik voor ze in de oven gingen plakjes cheddar gedaan). Bolletjes er bij, plakjes tomaat, wat zacht gebakken uienringen, sla, augurkjes, voor de liefhebbers wat ananas. Kan iedereen er zelf op doen wat hij/zij lekker vindt. Mayo en ketshup op tafel. En vergeet de servetten niet