Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eten na het sporten

Op vrijdag gaat mijn dochter naar zwemles en mijn zoon traint voor voetbal. Beiden laat thuis en doodop. Daar na wil ik graag iets makkelijks eten, bijvoorbeeld iets met brood of een lekker soepje. Ik doe wel eens hotdogs, shoarma, tosti's.
Verder zijn mij ideeen zo'n beetje op. Wat eten jullie in zo'n geval? De hele brijdag is een volgepropte dag dus ik heb geen tijd om dingen voor te bereiden. Ik hoop op nieuwe ideeen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

15-10-2008 om 17:55

Broodje hamburger

torilla's. Reepjes kipfilet op brood. Een ouderwetse uitsmijter.. MM krijg er trek van..

Sjillie

Sjillie

15-10-2008 om 19:46

Donderdags

meer koken en vrijdags nogmaals eten of een deel ervan.

Bijvoorbeeld een dubbele pertie pasta saus en de ene dag met macaroni eten en de volgende dag met spgetti.

Je kunt er ook voor kiezen om gewoon op een andere dag eeen dubbele hoeveelheid van iets te koken en dit invriezen.
Vrijdag zou dan bij jullie vriezerdag kunnen worden.

Tinus_p

Tinus_p

15-10-2008 om 20:35

Pizza, maar

Pizza natuurlijk, hoewel het wel LANG duurt om te maken.

Verder; ipv aardappels vlees groente doe ik hier bv patat/macaroni-vlees-rauwkostmix (rauwe wortels, gemengde sla).

Vera*

Vera*

15-10-2008 om 21:39

op tijden dat hier laat gegeten moet worden door sport, zorg ik er altijd voor dat ze van te voren al iets krijgen. Fruitbakje of al een boterham. Hier hebben ze het zelf banananyoghurt maken ontdekt.
Na het sporten zijn ze dan toch iets minder afgebrand en gaat de warme hap er meestal ook makkelijker in.

Meestal soep.

Hier eten ze voor het sporten vaak een boterham, en op de dagen dat ze dan echt laat terugkomen hebben ze gek genoeg niet eens zo'n mega honger. Flinke pan soep is dan de ideale optie.(wat brood erbij, en fruit toe indien gewenst), en is gemakkelijk en snel op te warmen of eventueel te bewaren tot de volgende dag.. Ook nog genoeg variatie denkbaar. Van recht-voor-zijn-raap groentesoep met balletjes tot snert, bonen of tomatensoep, minestrone, of weet ik veel wat. Maak het wel altijd zelf, maar dat kan ook prima de dag 9of avond) van te voren.

Ingrid

Petra-

Petra-

16-10-2008 om 08:44

Hier 4 keer in de week

op maandag en dinsdag wordt er om 18.15 getraind, dan eten we om uiterlijk half 5, toetje bij terugkomst.

Op woensdag eten we na het sporten, dan kook ik voor, zet alles op maar draai het net voor dat het gaar is uit. Als we dan terugkomen hoeven de aardappels en groenten alleen nog even aan de kook gebracht te worden.

Op donderdag eten we weer vroeg half 5.

En op sommige dagen als echt alles tegelijk komt dan eten we brood, soep, pizza, tosti, of kliek.

Vera*

Vera*

16-10-2008 om 11:08

Voordeel

Als de kinderen ouder worden trainen ze vaak ook later. Zo kunnen we nu al 'normaal' eten voor de voetbaltraining die om 7 uur begint. Twee jaar geleden was het nog 6 uur.....

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 12:24

Mijn dochter

moest vorig seizoen half 7 bij voetbal zijn. Ze vond het lekker om van te voren al macaroni te eten en bij thuiskomst wat wij gegeten hadden.
Ik denk gelijk aan Enchiladas en Dürüm van Knorr. Ik eet mijn vingers erbij op. Ik vind het overigens niet goedkoop, want je hebt voor vier personen 2 dozen nodig met bijbehorende hoeveelheid ingrediënten. Maar voor af en toe, jammie.

Jolijt

Jolijt

16-10-2008 om 13:36

Snel,snel,snel...

Stoofvlees (lange voorbereiding, maar met eten zo klaar)
Rijsteprut, weinig elegante naam voor: rulgebraden gehakt met witte kool en uien met uiteraard rijst (en pindasaus)
Macaroni
Karbonaadjes met krieltjes uit de oven (ook veel voorbereiding, maar kan best een half uurtje nog wachten op iemand die wat later is.)
Wraps met van alles en nog wat
Soep.
De kinderen trainen hier al zo lang rond etenstijd... en nu gaan de jongsten ook beginnen...zij vroeg en de grotere laat, 't is altijd weer een heel gepuzzel!

Vieze broodjes!

Kan het niet helpen maar zo heten ze nu eenmaal bij ons. Omdat ze zo vies lekker zijn.

Kipfilet is stukjes snijden en kruiden met cajunkruiden. Beetje krokant bakken. Mayo met een
schep(je) mosterd mengen. Tomaat in plakjes snijden. Lente uitje snijden. Turks brood opensnijden, binnenkant insmeren met mengsel, tomaatjes er op, kip erbij en de lente uitjes er over heen. Oef, wat heerlijk vies!

Lys Lionne

Lys Lionne

16-10-2008 om 23:55

Tussen de middag

Hier aten we jarenlang tussen de middag warm, maar die mogelijkheid moet je wel hebben natuurlijk. Nu dochter op VO zit lukt dat dus niet meer, terwijl er wel 4 avonden per week gesport wordt rond etenstijd. Mijn oplossing is waar mogelijk toch koken tussen de middag en dan in de magnetron opwarmen na het trainen. Soep is hier ook een favoriet gerecht, zeker als het vergezeld gaat met een broodje gezond (stokbroodje in de oven is zo klaar hoor). En wat ik ook altijd doe is kliekjes bewaren, op die manier heb ik meestal wel één avond in de week dat ik voor allemaal wel iets uit de koelkast kan trekken

Ook zoals lys

wij doen het ook ongeveer zoals lys. wij eten op het moment dat er de 'meesten' zijn. 1tje weg vinden wij eigenlijk heel gewoon.....zodra we met z'n 3-en zijn eten we dan. dat kan om 19.00 of om 18.30 uur zijn, maar ook om 17.30 uur. vroeger moet het niet worden want dat is gewoonweg té vroeg...dan hebben ze om 20.00 uur wéér honger, dus dat doen we niet. we eten met z'n 3-en. de laatkomer warmt z'n eten op dat al opgeschept in de magnetron staat en eet alleen aan tafel. groot voordeel voor de laatkomer....de t.v. staat vaak dan al aan en die kan dan (oke van afstand)meekijken. iets wat hier nóóit mag en dan dus legaal kan.
wat nog wel 's lastig is...1 keer in de week moet ik al om 19.00 uur weg en komen beide kinderen pas iets voor 19.00 uur thuis. hun vader komt ook nog 's pas rond 19.30 thuis. het is altijd kiele-kiele of we elkaar nog zien. dat is wel eens lastig, want ik moet oudste wat uiteleggen over 't eten of aanwijzingen geven etc. anders moeten ze wachten tot hun vader er is en ondertussen verrekken van de honger. dan eten we dus standaard 'makkelijk' zodat oudste weet wat ze moet doen.
de rest van de week doen wij 'gewoon' geen makkelijk meer. want dan eten we de hele week makkelijk en dat kan ook niet.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.