Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tihama

Tihama

19-11-2011 om 12:13

Eten uit eigen tuin voor luilakken

Ik ben aartslui. Nou ja, ik ben niet écht aartslui: ik heb alleen een ontzettende hekel aan in de tuin werken.

Mijn schoonvader heeft een grote moestuin, waar we regelmatig lekkere dingen uit eten. Nu hebben we zelf ook een vrij grote tuin, waarin nu alleen 1 appelboom productie levert. Dat vraagt geen onderhoud, alleen 1 keer per jaar een ladder. Mijn man heeft halve trauma's overgehouden aan het werk in de moestuin van zijn pa: hij wil hier geen herhaling van.

Dus we zaten net te filosoferen welke producten je met minimale inspanning in je eigen tuin kunt laten groeien. Boontjes lijkt ons niks: ik heb vroeger ook nog geschoffeld bij de boontjes van mijn oma. Dus de vraag: wat kun je in eigen tuin laten groeien, waarbij je zo min mogelijk onderhoud hoeft te doen. Bij voorkeur wil ik alleen oogsten
Er is in de tuin overigens ook plaats voor bomen, dus fruitbomen (behalve de appelboom die we al hebben) kunnen ook.

Tihama


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-11-2011 om 13:00

Tja

Je zult altijd onkruid moeten weghalen natuurlijk,ongeacht wat je er neerzet.

Tihama, hier gaat dat heel aardig

Geen tijd/zin/groene vingers en veel katten in de buurt.
Toch hebben we van mei tot november uit de tuin gegeten. Alles wat omhoog groeit, dus misschien niet helemaal wat jij bedoelt. Frambozen (kan ik nu nog plukken, tot mijn eigen verbazing, was vorig jaar niet), Bramen (goede oogst in de zomer), super appeljaar maar dat wist je wschl al, en heel veel rode bessen van juni tot augustus.

Ik zoek het dus in de bosjes, hoe noem je dat, heesters.

Stadstuinieren

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het 'wat' niet zoveel uitmaakt. Het grote verschil zit in 'hoe'.