Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annika

Annika

21-06-2011 om 07:54

Etos of kruidvat zonnebrand?

hallo

bij de etos is nu de zonnebrand in de aanbieding wilde dit al vast halen voor de vakantie maar ik lees ook wel eens goede reacties op de kruidvat iemand ervaring ?

vorig jaar hadden wij de dure vision en binnen 1 uur kind verbrand dus dit middel hoef ik niet meer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Annika

Even o.t., want ik gebruik alleen nog maar Vision . Jij schrijft: "vorig jaar hadden wij de dure vision en binnen 1 uur kind verbrand dus dit middel hoef ik niet meer"
Dat verbaast me echt enorm. Weet je zeker dat het kind goed ingesmeerd was? Hoe goed de eigen-merk spullen van Etos of Kruidvat zijn, weet ik niet, maar van Vision weet ik wel dat het goed spul is.

Annika

Annika

21-06-2011 om 11:38

Zekers goed ingesmeerd

hoi hoi

heb hem zekers goed ingesmeerd, zelfs meerdere keren daarna maar helaas hij heeft de hele vakantie met een shirt aan moeten rondlopen (toen was hij 13) en hij wil dat liever niet natuurlijk.

advies van de drogisterij(kruidvat) (vanmorgen geweest) was om P50 tegebruiken, want haar man heeft ook een zeer bleke huid en daar hielp vision ook niet maar de P50 wel.

maar ik hoorde dat je daarvan weer veel vlekken in kleren kreeg !

P20

P20 (ik neem aan dat jouw P50 een variant is) vlekt inderdaad in kleding als je je te vlot aankleedt, je moet het eerst goed laten drogen.

Wat ook kan is donkere kleding erover, in witte kleding komen gauw gelige vlekken, in mijn donkere kleding zie ik niets, mocht ik toch redelijk vlot kleren aangetrokken hebben na het insmeren.

Wat ook kan: pas insmeren als je in badkleding zit, dan nog een half uurtje in de schaduw...

Inge M

Inge M

21-06-2011 om 19:20

Vision, van tevoren ingesmeerd

Vision duurt geloof ik 45 minuten om goed te werken. Geldt overigens ook voor P20.
Als je dat wel gedaan hebt, heb je volgens mij een hele slechte versie gehad. Bij mij (lichte huid) werkt die al jaren uitstekend, P20 overigens ook.
P20 vlekt snel maar je krijgt de vlekken makkelijk eruit met wassen. Maar inderdaad goed laten drogen voordat je kleren aantrekt. En niet knuffelen met kinderen die met P20 zijn ingesmeerd en het warm hebben en gaan zweten. Dan zit jij met de vlekken.

Uv shirts

Ik zweer voor de kinderen bij anti UV shirts. Bij bijvoorbeeld Decathlon voor 6 euro oid te koop. Ziet er uit als een soort badpak-materiaal. Mijn 2 jongens zien eruit als 'surf dudes' dat vinden ze wel stoer. De armen en benen smeer ik in met Nivea kids, spray met blauwe lotion. Dan zie je goed waar je smeert. Na het smeren zie je niks meer van dat blauw hoor!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2011 om 00:17

Volgens mij maakt het allemaal niet uit.

Een UV-filter is een UV-filter, het enige verschil is de factor en sommige merken werken meteen en hoeven niet in te werken, lees daarvoor de verpakking. Hele dure crèmes hebben weleens extra speciale eigenschappen (weet het nu even niet te noemen) maar als je voor gewone, voordelige zonnebrandcreme gaat maakt het allemaal niets uit - heb ik weleens ergens gelezen. Etos of Kruidvat, van hetzelfde laken een pak, misschien komt het zelfs uit dezelfde fabriek, weet jij veel. Zelf kocht ik ook altijd huismerkcrèmes, al ga ik de laatste tijd voor Nivea, puur vanwege de nostalgische geur. Denk er wel om dat de werkzaamheid na een jaar sterk vermindert, de crème is dan nog wel te gebruiken als bodylotion.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2011 om 00:46

Alles is eigenlijk goed

In de laatste consumentengids werd verteld dat alle zonnebrandmiddelen eigenlijk goed zijn. Er is geen beste of slechtste. In dat licht bezien kun je prima Etos- of Kruidvatzonnebrand kopen. Dat is voordeliger dan een 'merk'. En het doet dus absoluut niet onder voor 'merk'. In de test werd Kruidvat net iets hoger gewaardeerd dan Etos, maar dat zijn minimale verschillen.

Puck

Puck

22-06-2011 om 09:49

Heel tevreden over aldi zonnebrand

Ik heb laatst zonnebrand van de Aldi gekocht en wij zijn er heel tevreden over. Beschermt prima, smeert heel lekker uit, trekt snel in en ruikt helemaal nergens naar. Prima spul wat ons betreft.
En als je binnen een uur verbrandt met factor 20 die je goed hebt aangebracht dan heb je een extreem gevoelig huidje (en zal je een veel hogere factor moeten kiezen) of er is iets mis gegaan met de fles (in de zon gestaan, oud, etc.)

Puck (aldi zonnebrand)

Had jij nou ook gevoelige/eczeemhuidjes in jouw gezin? En ging dat goed met die Aldi zonnebrand? Dan wil ik de gok wel es wagen, ben altijd erg voor geurloze crèmes.

Puck

Puck

22-06-2011 om 10:58

Anneque

2 kinderen die als kind behoorlijk eczeem hadden en nog steeds af en toe wat kleine plekjes in elleboogholtes etc. en een moeder van dat stel dat voor alles en nog wat allergisch is en maar heel beperkt een aantal merken make-up en huidverzorgingsproducten verdraagt. Is dat voldoende

Gebruik p20

Hier gebruikt oudste áltijd p20 (zeer blank) en op vakantie ik ook. Het is de enigste zonnebrand waarmee wij niet verbranden. Oudste verbrand zelfs nog in de schaduw, die is zo wit als sneeuw en word ook echt nooit 'bruin'.
Zij smeert zich gewoon in de zomer standaard in. Elke dag. Bij het opstaan/aankleden. De moeilijke plekken doen wij (ikke, zus, vader ook). Zeker in vakantietijden staan wij toch ong. gelijktijdig aan te kleden. Als ze niet uitgekleed gaat (bikini als je gaat zwemmen) doet ze d'r hoofd (oren ook erg goed+neus, wenkbrauwen) en tussen de haren, armen,schouders, benen etc. helemaal zelf. Alleen als er zwemplannen zijn roept ze ons en wij doen haar rug. Daarna tandenpoetsen, opmaken en wat die meiden ook doen en dan pas de kleren aan.
Nooit een vlekje gehad, Komt bij dat als je zo wit bent je écht geen witte kleding aantrekt! Behalve een paar hemdjes heeft ze niet eens witte kleding. Dat staat toch belachelijk??? Ja of je moet voor spook willen spelen.....
Als mensen witte kleding dragen en het hen goed staat zijn ze zeker qua huid donkerder dan oudste.
groeten albana

Puck

"Is dat voldoende "
Jazeker. Morgen naar de Aldi

Puck

Puck

22-06-2011 om 22:07

Maar anneque

Ik geef geen garantie. Uit ervaring weet jij vast ook wel dat wat bij de ene heel goed gaat bij de ander jeuk en uitslag kan geven. Maar één voordeel, je valt je qua financiën niet echt een dikke buil aan de Aldi zonnebrand. Volgens mij hadden ze 3 soorten waarvan 2 met spray en 1 lotion/milk. Die heb ik gekocht. Volgens mij factor 20, ik kan het niet voor je bekijken, de fles staat in de caravan op de camping.

Tuurlijk

Het zegt in feite niks, dat het bij jouw kinders goed gaat. Maar toch, blijkbaar werkt het zo: als je een tip krijgt van een vertrouwd iemand, ben je eerder geneigd iets te proberen. Bovendien had ik nou toch laatst de indruk dat die NoAd waar ik verder enthousiast over ben, bij dochter toch niet meer zo lekker uitpakte. Tis altijd maar raden wat het is hè, de zon zelf, de zonnebrand, of gewoon pech. Of opeens het wasmiddel, enfin je blijft zoeken. Maar ik ga het eens proberen, als het niet goed gaat, smeer ik het wel weer op mans probleemloze huid

Puck

Puck

23-06-2011 om 08:58

Haha anneque

Dank je wel dat je mij in de categorie "betrouwbaar iemand" schaart. Overigens waren wij hier helemaal niet tevreden over de NoAd. Ik had zo'n tube en vond dat niet fijn uitsmeren en het leek wel of ik vaker moest smeren dan met andere middelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.