Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Even iets heel anders: welke kleur op de wc-muren?

Ja. Ik dacht even iets anders. Mijn wc is saai en er komt er geen natuurlijke licht in. Bijna 2 meter bij 1.10 dus niet echt klein. Maar witte tegels op de muur (tot 110 cm hoogte) en grijze antislip tegels op de grond. Ik wil er goedkoop een leuke kleur aan geven, dus even wat verf op de muur en op de deurpost is het enige wat ik voor een paar tientjes kan doen. Maar ik heb geen idee voor een kleur. De gang waar de wc op uitkomt is licht van kleur (beige behang met een soort structuur erin en lichtkleurig laminaat, veel foto's op de muur) en de trap is bekleed met antracietkleurig vloerbedekking en hetzelfde beige behang.
Wie denkt mee?
Sini


rode krullenbol

rode krullenbol

17-04-2020 om 20:16

Ik zou zeggen ...

Ga in ieder geval niet voor beige "met een soort structuur"!

Marinade

Marinade

17-04-2020 om 20:20

Pantone

Pantone yellow 012, zo’ m kleur geel.
Iig niet zachtgeel.

Dees

Dees

17-04-2020 om 20:30

Terra

Wij hebben de muur terra geschilderd en gelijk het plafond meegeschilderd. Ondertussen zie je daar door de vakantiefoto's niet veel meer van.

Emmawee

Emmawee

17-04-2020 om 20:51

Roze!

De enige plek in huis waar je de muren ongegeneerd roze kunt verven. Of waar een lieflijk bloemetjesbehang niet misstaat.

rode krullenbol

rode krullenbol

17-04-2020 om 21:04

Hmm ...

Gaat niet hetzelfde op voor groen? Oogt groen bovendien niet veel frisser dan roze?

Alle muren?

Wil je alle muren verven of 1 muur.
Doe je 1 muur kun je voor een wat uitgesprokener kleur gaan en de rest opnieuw witten.Of lichtgrijs. Dan kun je andere muur bv een fellere kleur doen.
Kijk eens op kleurenwaaier.nl en kies daar dan een kleur die je aanspreekt. Met een felle kleur zou ik maar 1 muur doen omdat t behoorlijk op je af kan komen. Bv B0.39.40

Bij wit en grijs kan bv heel mooi en rustiger
https://www.maaseikerwoonhuys.be/product/l-authentique-krijtverf-kleur-15-zeegroen-1-lit/
Hij heet bij kleurenwaaier.nl ook zeegroen nr 15
Dan kun je alle muren kleuren. Of Ral 6019 of 6034

Of porseleinblauw
Alle kleuren heb ik gevonden op die kleurenwaaier site dus moet je even invoeren.

Ik zou niet kijken naar de hal omdat je dan in beige verder zou gaan en dat is nooit t zelfde. Dan kun je beter met die antraciet en wit combineren

Emmawee

Emmawee

17-04-2020 om 21:36

Groen

Dat kan overal in het huis. Frisse kleur inderdaad. Maar roze zou ik verder niet willen gebruiken in huis, behalve in de wc. Met wat roze zeepjes enzo.

Emmawee

Emmawee

17-04-2020 om 21:41

Zoiets

https://images.app.goo.gl/3DG5vS9LUaUHA69V8

Is wel subtiel. Van mij mag het nog wel wat meer uitgesproken, maar als we het over grijs en wit en beige hebben, is dit misschien wat beter passend.

Sinilind

Sinilind

17-04-2020 om 22:38 Topicstarter

Proest

Beige met een soort structuur klink idd erg suf. Eigenlijk is het eerder zeer lichtbruin, wat de Engelse fawn noemen.
Rose met bloemetjes behang durf ik bijna nie te zeggen maar zo heb ik net mijn slaapkamer gedaan. 1 muur grijs-oudroze, 2 muren grijs-oud groen en een muur met Engelse behang bedrukt met rozen van Redouté-achtige patroon. Geen bloemetjes overigens, maar grote bolle rozen.
Goed. Niet voor de wc. Het idee van 1 donkere muur en 3 lichtere vind ik wel leuk.
Emmawee die laatste plaat is mooi masr ik zou liever iets uitgesprokener willen hebben.
Sini

Donker petrol

Het leuke van de wc is dat de deur altijd dicht is dus het hoeft niet te passen bij de rest van je huis. En je verblijft er maar kort. Je kan dus best iets gewaagders doen dat beige of grijs. Donker petrol bijvoorbeeld, kijk hier maar eens:https://www.apartmenttherapy.com/allisons-silver-lake-charmer-with-a-view-house-tour-203691#gallery/47237/22, even doorbladeren naar foto 23 van 33.

skik

rode krullenbol

rode krullenbol

17-04-2020 om 23:00

Inhakend op het woord "uitgesprokener"

Wat dacht je ervan om een aantal internationale kranten te kopen, daar talloze tot de verbeelding sprekende citaten uit te knippen, waarmee je dan met behulp van behanglijm de wanden beplakt, om die vervolgens af te lakken met een waterafstotende laag vernis?

Wel zorgen dat het niet alleen over het Coronavirus gaat, want dat zou het nodeloos mistroostig maken.

Rode krullenbol

Kaaskopje

Kaaskopje

17-04-2020 om 23:01

Mijntje

Mijntje

18-04-2020 om 10:02

speciale app

Had flex geen app, waarbij je kan zien welke kleur mooi staat in je kamer.

Mijntje

Mijntje

18-04-2020 om 10:47

plafond

Oja; je kan ook overwegen het plafond mee te pakken. Dus alle muren en plafond dezelfde kleur.

Sinilind

Sinilind

18-04-2020 om 13:24 Topicstarter

Heb het gekocht

Mat verf, in twee verschillende kleuren groen. Een donkere en een lichtgrijs groen.
Gast prachtig worden al zeg ik het zelf.
Sini

Tessa

Tessa

18-04-2020 om 13:58

Postkaarten

Toen ik hier kwam wonen, had ik weinig budget en een saaie wc. Ik ben aan Postcrossing gaan doen en heb al die kaarten op de muren van mijn toilet geplakt. Het is ook wel eens een ADHD wc genoemd maar ik vind het nog steeds leuk en je hebt altijd wat te kijken. En het was een heel voordelige manier van opknappen

Sinilind

Sinilind

18-04-2020 om 14:46 Topicstarter

Tessa

Inderdaad. In dezelfde stijl hebben vrienden van mij im Estland hun wc behangen met oude partituren (allebei violisten). Is ook super leuk, met barok kandelaars. Vandaag was ik 22 euros aan verf kwijt. Dus ik vind het ook meevallen.
Sini

Mooi projectje

Zo'n wc is een perfect projectje: niet moeilijk, snel klaar, niet duur, spectaculair resultaat en als je het over een half jaar bij nader inzien toch geen goed idee vindt, verander je het ook zo weer. Bevredigend klusje in deze situatie frustrerende tijden.
Groen klinkt goed trouwens.

Groeten,

Temet

rode krullenbol

rode krullenbol

18-04-2020 om 20:38

Leuk

Oude partituren als behang gebruiken. Die ga ik proberen te onthouden.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-04-2020 om 22:14

Leuk, groen !

Wordt vast een rustgevend toilet Sini.

Op ons toilet hangt een ‘ wandkleed’ van doorzichtig plastic : allemaal rechthoekige vakken formaat ansichtkaart. Daarin stop ik allerlei plaatjes, spreuken, kaartjes, knipsels. Makkelijk te veranderen en geen beschadigingen op de muur.

maan.

maan.

23-04-2020 om 19:17

Behang?

Toevallig kwam ik vanmiddag op feedly dit artikel tegen en nu heb ik dus een rustgevende blaadjesmuur voor de wc in mijn achterhoofd.. eerst even laten bezinken en misschien leuk als vakantieklus.. ook ik heb een saai toilet maar vind een geverfde muur niet geweldig, het idee om te behangen was nog niet in me opgekomen maar lijkt me erg leuk.

https://homedeco.nl/blog/inspiratie-tropisch-behang-in-het-toilet/

Bo

Bo

23-04-2020 om 20:46

zwart/antraciet

Ik zou voor zwart/antraciet grijs gaan. Mooi donker. Chique ook. En dan met een mooie grote spiegel en mooie (gouden) accessoires afmaken. Mooie lamp ophangen als eyecatcher.

Petrol of vergrijsd groen is ook mooi. Ik zou voor donker gaan als je geen standaard wc wilt hebben.

Op Pinterest vind je genoeg inspiratie: https://nl.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=wc%20inspiratie&eq=wc%20in&etslf=5419&term_meta[]=wc%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=inspiratie%7Cautocomplete%7C1

Overigens is mijn wc hartstikke wit, maar ik zou het nu heel anders doen. Dit is wel de ideale tijd om met je huis aan de slag gegaan. Wij zijn ook druk bezig, maar met een kamer van de kinderen.

Sinilind

Sinilind

23-04-2020 om 21:05 Topicstarter

Nou uiteindelijk

Is het misty blauw (vrij donker blauwgrijs) en taupe (grijs met een vleugje oud roze) geworden, ik had een laagje in die twee kleuren groen gedaan maar het was mwa. Dus heb ik weer kleurtjes gekocht en nu ben ik echt tevreden. Het is mooi.
Sini

Je hebt me geïnspireerd Sini

Mijn toilet is saaier dan saai. Lichtgrijze betonachtige tegels op muur en vloer, de rest wit geschilderd. Ik heb een foto als behang laten maken voor het wandje boven de pot. Wordt morgen geleverd. Ben benieuwd, want de foto had niet genoeg pixels dus misschien ziet het er niet uit als een herkenbare foto. Maar anders een mooi meivakantieprojectje.

skik

Sinilind

Sinilind

23-04-2020 om 22:30 Topicstarter

Skik!

Ik ga nu met plezier plassen!! Ik wens je hetzelfde
Sini

Flavia

Flavia

23-04-2020 om 22:41

Maar?

Maar hoe houden jullie dat behang dan schoon?
Zeker met mannen die staand plassen verbaas ik me er altijd over hoe ver van de pot de urine zich verspreid.

Daarom kies ik er voor een toilet altijd tot het plafond te tegelen met zo klein mogelijke voegen.

Triva

Triva

23-04-2020 om 23:02

Tot het plafond? Dat soort varkens die boven de standaardtegelhoogte uitkomen, komen hier niet in huis hoor!

Flavia

Flavia

23-04-2020 om 23:17

Triva

Schouderhoogte met microdruppels is gebruikelijk, hoef je echt geen viespeuken voor in huis te hebben, staand plassen is voldoende.

Lage standaard

Ik houd gewoon een lage standaard aan als het op schoonhouden komt. Mijn eigen mannen hier in huis plassen zittend voor zover ik daar zicht op heb, incidenteel staand plassende mannen wiens microdruppels hoger dan de tegels komen neem ik voor lief. Als het behang geel wordt vervang ik het wel.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.