Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

15-02-2011 om 11:59

Extra lange dekbedovertrekken

Waar koop ik extra lange dekbedovertrekken? En met extra lang bedoel ik langer dan 2.20. Ons bed is 2.20, 20 cm matras en dan is een overtrek van 2.20 gewoon te kort, zeker als daar nog 'ns een man van ruim 2.00 meter met schoenmaat 47 op zijn rug in wil liggen. Als ik op google extra lange dekbedovertrek(ken) intyp, krijg ik allerlei hits, maar als ik dan vervolgens ga kijken, is de maximale maat toch weer 2.20 meter. Ik zoek een overtrek van minstens 2.60 meter lang. Wie helpt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-02-2011 om 12:23

Lennest, hoe maak jij je bed dan op?

Maar je hebt toch een instopstrook? Ik denk dat wat jij wilt niet bestaat want er zijn geen dekbedden van die maat. En als je hoes groter is dan je dekbed dan houd je loze ruimte over. Of stop jij echt je dekbed zelf onder het matras? Mijn man voldoet compleet aan jouw beschrijving en ons bed is ook 2.20 lang, maar hier hoor ik weinig klachten over de dekbedhoezen van 2.20. Enh hij heeft echt een gruwelijke hekel aan niet ingestopte voeten/slagschepen. Dekbedhoezen waar 2.10/2.20 op staat als maatvoering zijn vaak wel net te kort. Er moet echt alleen 2.20 op staan.

lennest

lennest

15-02-2011 om 12:38

Geen idee

Of mijn hoezen zijn te kort, geen idee, maar de instopstrook komt net om het matras heen, even omdraaien en hup alles is los. Ik koop alleen hoezen van 2.20. Ik was ze wel op 60 graden, krimpen?

Geen antwoord op je vraag maar....

Ik heb juist geen instopstroken, daar word ik gek van

Ligt je dekbedhoes mooi strak op je matras, ga je erin liggen en dan kun je je voeten niet gewoon liggen omdat je dekbed om het matras is ingestopt. Net zo'n gevoel als een strak opgemaakt bed in een ziekenhuis. Daar kun je met je voeten niet normaal in liggen. Als ik ergens ben waar dat is, het eerste wat ik doe is de onderkant lostrekken.

Mijn matrassen zijn overigens nog dikker dan die van jou, dus zou ik een instopstrook hebben dan is dat zo weer los. Alleen ik wil dat probleem helemaal niet oplossen

Wat je anders zou kunnen doen is de instopstrook zelf verlengen door er een stuk aan te zetten. Als je dat kunt of zin in hebt tenminste.

Zelf maken?!

reken uit hoeveel stof je nodig hebt, koop leuke stof, kruip achter je naaimachine of laat iemand dat doen en voila: dekbedhoezen in jouw smaak en jouw grootte

Margriet*

Margriet*

15-02-2011 om 22:10

Denk niet dat het bestaat

Bij de klub van lange mensen adverteren ze met bedwinkels voor lange mensen maar die maten gaan ook niet verder dan 2.20.
Ik heb overigens ook een lange man (2 meter, schoenmaat 49) maar die klaagt nooit over een tekort dekbed. Maar ja hij moet het al 42 jaar doen met wat er is..

Maxime.M

Maxime.M

15-02-2011 om 22:32

Er aan zetten

Ik zou gewoon 50 cm extra aan de instopstrook naaien. Je kunt bij IKEA vaak zelfs dezelfde stof los kopen, alhoewel dat eigenlijk niet eens nodig is, je ziet de strook namelijk toch niet.

Vic

Vic

15-02-2011 om 23:16

Hema?

Ik heb gewone HEMA dekbedovertrekken (2,40x2,20), en daar zit een behoorlijke instopstrook aan. Over het algemeen blijft dat prima liggen, als we alleen maar slapen.

Lennest

Toevallig, maar mijn man heeft dezelfde afmetingen als jouw echtgenoot. Ons bed is 2.20 bij 1.80. Wij hebben dekbedhoezen van de HEMA, hotelkwaliteit. Ik heb toevallig die enorme lap dekbedhoes net gewassen en buiten opgehangen aan de droogmolen.
Aan de hoes zit een stuk instopstrook. Manlief woelt die wel elke nacht los, maar 's avonds is die prima in te stoppen.
Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit. Als ik mijn hoofd op het mijn kussen heb liggen is het uiteinde van de matras zóóóó ver weg, mijn voeten piepen er echt niet onder uit.

Kortom: dekbedhoes HEMA hotelkwaliteit.

groetjes van Purk

judiths mama

judiths mama

16-02-2011 om 17:16

Losse deken

Hoi,

mijn man is lang, maar niet zo lang als de jouwe... Hij heeft altijd een of ander dun dekbed/deken op het voeteneind liggen. Die stopt hij dan in, zodat hij niet alles loswoelt. Misschien ook een idee voor jullie?

Saskia

Vanochtend speciaal opgelet!

Vanochtend even gekeken hoe het met de instopstrook van mijn man gesteld was. Deze zat nog keurig ingestopt. Dus de instopstrook van de Hema Hotelkwaliteit dekbedhoes is schopbestendig voor mijn man van twee meter lang.

groetjes van Purk

Puck

Puck

18-02-2011 om 10:22

Ook opgelet

En ook hier ligt de instopstrook gewoon onder onze matras. Momenteel ligt er een dekbed van de Ikea op.

Sancy

Sancy

18-02-2011 om 19:10

Ook eens opgelet

Maar vreemd genoeg lag het dekbed vanmorgen omgekeerd op bed toen ik wakker werd, de effen onderzijde boven, en de geruite bovenzijde onder. Geen idee hoe dat gekomen is.

Puck

Puck

18-02-2011 om 21:55

Sancy

Jullie hebben dan wel een heel heftige nacht gehad

Sancy

Sancy

18-02-2011 om 22:04

Uck

Het ware leuk geweest als tenminste één van ons dan ook een heftige herinnering had overgehouden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.