Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisbeth

lisbeth

09-04-2013 om 11:55

Feest 40e verjaardag

man wordt deze zomer 40. Dochter en ik willen graag een feest organiseren. Man weet dat we iets willen doen maar wat en hoe wordt een verrassing. datum eind juli.
het mag niet te duur worden, daar hebben we het budget niet voor. Ik verwacht tussen de 30 en 40 volwassenen. Hier kunnen nog kinderen bijkomen. We willen vooral een avond feest, statafels, barbeque, vlees, salades. Dat idee een beetje.
Daarbij wil ik man graag een cadeau aanbieden, een aandenken. het moet echter niet te sentimenteel zijn. Wie heeft hier een leuk idee voor.

Tips en ideeen zijn welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Judith H

Judith H

09-04-2013 om 15:28

Fotomozaik

http://www.fotomozaiek.nl/fotomozaiek-maken.php

Dit hebben vrienden laatst gekregen toen ze zoveel jaar getrouwd waren. Met foto's uit de hele periode. Ze vonden het erg leuk!!

En verder ben je klaar... Juli, avondfeest, bbq... Gezellig!!

lisbeth

lisbeth

09-04-2013 om 15:49

Budgetprobleem vooral

als ik een bbq wil doen dan loop ik vooral tegen het probleem aan dat ik geen bbq heb. waar haal ik een grote bbq vandaan. je krijgt bij slagers etc wel bbq's maar dan ben ik verplicht het vlees daar te bestellen wat weer erg duur is.
Ik weet nu al dat man niet kan genieten als dit feestje heb heel veel geld gaat kosten.
dus mijn ideeen zijn leuk maar ik heb wat problemen met de praktische uitvoering ervan

bibi63

bibi63

09-04-2013 om 16:00

Het hoeft natuurlijk niet zo duur

Kijk eerst eens of je gewoon een bbq van iemand kan lenen (of 2). De meeste mensen met tuin hebben die wel, dus dat moet wel lukken denk ik.
Verder hoef je natuurlijk helemaal niet veel/duur vlees te serveren. Hou het vwb vlees op hamburgers en worstjes, ze doen het er maar mee. Maak zelf een grote pan pindasaus. Maak een aardappelsalade (goedkoop en voedzaam). Lekker veel stokbrood met kruidenboter o.i.d. en de magen raken heus wel gevuld. Evt. nog een groene/tomaten salade. Of bietensalade. Vul wat schaaltjes met de goedkoopste ketchup en andere sausjes. Ziet er leuk uit en niemand ziet goedkope potjes en flesjes . Ik weet niet wat mais kost, maar als dat goedkoop is, doet dat het ook goed op de bbq.
Gr. Bibi

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-04-2013 om 16:41

Byo

Bring your own. Je kan vragen of de gasten in plaats van een cadeau iets voor het avondeten willen meenemen. Oudtante Annie maakt haar beroemde aardappelsalade, nicht Jo een quiche, gezin met geld en zonder tijd wat BBQ-vlees. Als je dat een beetje coördineert heb je van alles genoeg. Jij vult aan wat er tekort is en zorgt voor drinken. Je kan onder de gasten ook vragen wie een BBQ of tuinstoelen te leen heeft.
Een paar keer per jaar hebben wij een groot feest in de buurt, er is altijd genoeg en iedereen neemt mee wat zijn gezin ongeveer eet terwijl je proeft van andermans kookkunsten.
Je hoeft bovendien geen vlees op de BBQ te doen, portobello's gemarineerd in olijfolie met knoflook en tijm is ook heerlijk. Of groentepakketjes. Of maïs. Of gemarineerde ananas. Aardappels poffen. Voor de kinderen kan je nog marshmallows en satéprikkers neer zetten, kunnen ze roosteren. Groot effect, weinig geld. Een flinke watermeloen aansnijden zodat je hapklare stukken hebt is ook een goede vulling.
En als cadeau regel je wat camera's te leen die je her en der neer legt en vraagt of iedereen foto's maakt. Hier maak je dan later een boekje van. Of een verjaardagskalender: je maakt van elke gast een foto, drukt dit als polaroid af, zet hun geboortedatum eronder. Dit plak je op de wc-deur en doet er een plexiglas plaat overheen.
Rosa van der Zanden

Byo - rosa, not done!

Wij hebben op die manier ons trouwfeest gedaan. Mensen gevraagd niet een kado'tje te doen, maar in plaats daarvan wat lekkers mee te nemen. 2 man hadden een bbq mee, een aantal mensen vlees, 1 had vis mee, salades, pindasaus idd.

Het schijnt 'not done' te zijn, al helemaal niet voor een trouwfeest, maar wij en onze gasten hadden een geweldige dag! Wij denken er nog steeds met veel plezier aan terug!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-04-2013 om 17:41

Ach, hangt van je vrienden af

Het hangt denk ik van je gasten af. Misschien not done maar in mijn familie wordt het erg gewaardeerd omdat sommigen echt enorm goed kunnen koken. Een paar jaar geleden heb ik een surprisenieuwjaarsborrel voor mijn moeder gedaan omdat ze uit het verpleegtehuis kwam. Dat was echt geweldig. De een had soep, de ander gratîn, de volgende oliebollen. Ik vind het ook wel feestelijk.
Nu is het een verjaardag, is ook al anders. Het is ook maar net hoe je het brengt, denk ik. Het voelt voor mij heel anders om een taart voor iemand te moeten bakken omdat ze mijn taart zo goed vindt of dat er wordt gezegd dat er eigenlijk geen geld is. Slaat nergens op, want het resultaat is hetzelfde.

Rosa van der Zanden

Lisbeth

Dat byo is een leuk idee, ook omdat je dan zelf verrast wordt met lekkere hapjes

Wat die bbq betreft: al die mensen die komen kunnen jou natuurlijk mooi hun bbq uitlenen want die hebben ze die avond verder thuis toch niet nodig. Het handige van meerdere bbq's is dan meteen dat je vis en vlees mooi apart kan houden.

Worstjes op de bbq geven als probleem dat het uitdruipende vet op de houtskool vlam vat. Wat ook erg lekker is, wat minder vet en ook niet per se duur is kipsate en dan niet van filet (te droog) maar van dijbeenvlees, dat kan je zo ontbeend kopen. Wij hebben verleden jaar sate gemaakt van dat kippenvlees en van lamsvlees (aan de Turkse slager gevraagd welk soort lamsvlees - Turken kunnen iha goed grillen) en het was jummie. Helaas is het rijgen van sateetjes aan van die bamboestokjes een beetje een rotklus, maar het was de moeite waard
(voornoemde Turkse slager verkocht trouwens kant-en-klare kipsaté, maar gelet op de Indonesische familie en gasten was dat mijn eer te na). Overigens zijn de stukjes vlees aan Indonesische sate veel kleiner dan wij gewend zijn. Dat heeft als nadeel dat je er dus veel meer van moet rijgen, maar als voordeel dat het vlees wel goed gaar wordt.

Mmm, ik krijg er honger van. Maar het is dan ook al bijna etenstijd.

Groeten

Temet

cqcq

cqcq

09-04-2013 om 18:22

Snel sate rijgen

Ik heb nog wel een tip voor snellere satestokjes. Snijdt het vlees/de kip niet in blokjes maar in repen. De repen rijg je dan in een keer op een stokje. Minder snijwerk, en minder rijgwerk. (en we vinden het hier ook nog lekkerder, het wordt dan minder 'droog').

Thursday Next

Thursday Next

11-04-2013 om 13:51

Barbecue

Wij hebben voor een feest van de vereniging eens barbecues gehuurd, met bijbehorend vlees en borden en bestek. En het fijne was ook nog dat we het weer vuil in konden leveren (en ze kwamen het brengen en halen)! De prijs viel ook reuze mee. Ik kan wel even voor je informeren waar dat was, volgens mij bezorgen ze door heel nederland.

Haha thursday

Mocht je dan alleen ruiken aan het vlees voordat het terug naar de verhuurder moest? ;0) Wel goed voor de lijn!

skik

Chantal

Chantal

11-04-2013 om 20:33

Feest

Een feestje geven kost geld, daar valt weinig aan te doen. Wij geven ook vaak een BBQ feestje als onze zoon jarig is. We doen dan ipv taart, hapjes, kaasjes, chipjes, soep met broodjes feest, etc soesjes en bbq vlees met pindasaus, stokbrood en salade. Voor de kinderen goedkope worstjes (houdbare) en frikandellen. Kinderen vinden het heerlijk. Wat flessen fris/wijn/bier (bij slijter kopen zodat je het terug kan doen) en klaar!

Het taart-hapjes-feest is niet veel goedkoper dan het BBQ feestje. Het BBQ feestje vind ik wel veel makkelijker.

Maar een BBQ hoeft natuurlijk niet. Een drankje, chipjes en nootjes op tafel is toch ook prima?

BBQ huur ik bij slager die ook pakketten heeft van 5 euro pp. En anders leen je toch een BBQ. Heel Nederland heeft een BBQ!

En dat cadeau dat lijkt me niet zo moeilijk. Een cadeau van 5 euro kan net zo waardevol zijn dan een cadeau van 1000 euro.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.