Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Feestje buren

Een straat verderop is iemand getrouwd en dat wordt flink gevierd. Heel flink. Aan de ene kant denk ik; hoe vaak komt dit nou voor, het is pas 8 uur en het is hun trouwdag ik gun ze een feestje. Aan de andere kant gaat het echt dusdanig hard dat ik de tv niet meer hoor, de kinderen kunnen slecht slapen en de bas die al 2 uur door het huis dreunt begint me op mijn zenuwen te werken. 

Wat zouden jullie doen? Doorbikkelen of toch vragen of het zachter kan?

Dat moet wel erg hard zijn als jij vanuit een naburige straat jouw eigen televisie niet meer hoort.

MoederBarberin

MoederBarberin

10-07-2021 om 20:25 Topicstarter

letterkoekje schreef op 10-07-2021 om 20:18:

Dat moet wel erg hard zijn als jij vanuit een naburige straat jouw eigen televisie niet meer hoort.

Ja, we wonen in wijk met jaren 60 rijtjeshuizen, dus niet optimaal geïsoleerd en ze hebben een DJ in de tuin

O, da's vervelend inderdaad! ik zou het voor deze keer slikken. Misschien een spontane logeernacht bij Opa & Oma of zo?

Mocht het tegen 23  uur nog bezich zijn dan zou ik de politie bellen.

chantalpa schreef op 10-07-2021 om 20:56:

Mocht het tegen 23 uur nog bezich zijn dan zou ik de politie bellen.

Nou, ik zou eerst bij de mensen zelf aanbellen of het zachter kan. Maar eerlijk gezegd zou ik het laten gaan. Als het incidenteel gebeurt, dan is het oordopjes in en doorbijten. En bedenk dat het nog erger zou zijn geweest als Nederland morgen europees kampioen zou zijn geworden 

Zo was in het blok ook eens een feest met luide (live) muziek in de tuin. Het begon al vanaf 15:00. Een achterbuurman met een baby was het rond 20:00 helemaal zat want baby was doodmoe en huilde maar. Politie is gaan kijken. Mensen kregen een waarschuwing maar bleven doorgaan. Toen liep het uit de hand.
De feestbeesten hebben nooit te horen gekregen wie de politie gebeld had; te veel buren die hadden kunnen bellen. Dus als TS het lastig vindt om aan te bellen, kan ze gerust de politie vragen die mensen te attenderen op de overlast met volume en een dj. We hebben namelijk niet allemaal de fijnste buren..

Ik zou haast denken dat we in dezelfde wijk wonen. Ik baal van het kabaal als ik zoiets in de buurt in huis kan horen maar neem geen actie, in ieder geval niet voor 23 uur.  En dan ben ik meestal zo moe dat ik direct in slaap val.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.