Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiets gestolen, kan ik nog iets doen?

ik kom er net achter dat mijn fiets er niet meer staat, ik vind het zo ontzettend erg, mijn super mooie net gekochte (2e hands) gazelle orange waar ik een paar weken op heb gefietst, net een nieuwe mand en voetensteuntjes die ik er samen met mijn dochtertje op heb gezet, nieuwe zadelpen op heb gezet is gejat.
ik heb nu aangifte gedaan bij de politie via internet, ik ga op marktplaats nog een advertentie zetten en verder weet ik het niet. Oh ik ben er zelfs een beetje verdrietig van, goh van alle dure fietsen die hier in de straat staan hebben ze die van mij meegenomen !

Het is een fiets met een axa slot waar een chip in zit, waar kan ik melden of iets opzoeken ??

heeft iemand nog een andere tip ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grrrr...

hier word je boos van!! Ik zou MP de komende dagen in de gaten houden. Kijken of ze je fiets niet toevallig aanbieden. Verder heb ik geen tips, alleen dat dit ontzettend s***t is.

groetjes van Purk

Manda Rijn

Manda Rijn

07-10-2009 om 23:10 Topicstarter

Gek

maar dit doet mij echt wat, gewoon uit de voortuin moet hij zijn meegenomen. Hij stond voor het raam op slot, dus iemand is eerst onze voortuintje ingelopen, fiets opgetild en is ermee weg gelopen, dan ben je toch niet normaal !!? Dat slot krijg je niet zomaar even open nanmelijk (toch ??).

misschien en junk ofzo die dat risico wil nemen ?

er zit ook een tracersticker op, en ik heb alle codes, ik kan alleen niet vinden waar ik wat ermee moet doen. Ik bel morgen de politie wel eventjes.

Maxime.M

Maxime.M

07-10-2009 om 23:15

Bij mij ook gebeurd

Hoi,

Ik woon in een klein dorp en bij ons is ook een keer mijn fiets uit de voortuin gestolen. Hij stond tegen de gevel aan, voor het grote raam met mijn andere fiets ervoor. Beide fietsen stonden niet op slot (ze waren niet echt nieuw en ik dacht dat dat heus niet gestolen zou worden, dan moeten ze helemaal die is toch nog zo'n 8 meter diep) maar ja hoor in de ochtend zie ik ineens mijn ene fiets verplaatst, die stond tegen de boom aan en de achterste (die zag er het mooiste uit maar fietste waardeloos) was meegenomen. Heb het ding nooit meer teruggezien (was al derde hands maar een half jaar daarvoor opgeknapt en opnieuw gespoten door mijn pa) alleen kwam ik er daarna achter dat dat ding waardeloos fietste (heel zwaar, remmen liepen o.a. aan) en ik hoop dus dat de dief er GEEN plezier van heeft gehad

Maxime

Manda Rijn

Manda Rijn

07-10-2009 om 23:29 Topicstarter

Hij was zo goed als nieuw

een gazelle orange limited edition, rijdt heel erg fijn, geen enkel roestplekje aan te bekennen.

Ik baal zo, ik heb namelijk nog nooit eerder zo'n mooie fiets gehad en nu is hij weg terwijl ik hem nog maar net had en hij keurig op slot in de voortuin tegen het raam (!) stond.

boehoeeeeeee

Margot

Margot

07-10-2009 om 23:51

Exact hetzelfde gehad

Hoi Manda,
Bij mij is ook mijn mooie gazelle (ook een orange limited edition) gestolen. Ik ben er weken echt goed van slag door geweest. Het enige wat ik je kan aanraden, doe aangifte bij de politie (dat heb je al gedaan) en check marktplaats. Maar kijk ook goed in je eigen buurt rond of je 'm tegenkomt (neem je reservesleutel altijd mee!). Hopelijk doet de politie dan wat! Ik zag mijn fiets (althans hij leek er op) een paar dagen na de diefstal, met een type erop die een ongewone combi vormde met zo'n damesfiets, ik ben erachteraan gegaan om te kijken waar ie woonde, maar de politie deed helaas niets!! Ze moeten duidelijke bewijzen hebben voor ze een huiszoeking doen. Nu heb ik de hoop dat ik de fiets nog terugzie opgegeven, ik heb maar weer een tweedehandsje gekocht...
Sterkte, misschien vind je 'm nog...
groet,
Margot

Zoeken!

Ik zie dat je al gisteren gepost hebt....en misschien heb je cobi's raad opgevolgd....
Maar zoeken moet je altijd doen. Zeker bij een nieuwe fiets. Wij hebben een half jaartje terug man's (ook gazelle orange, 1 jaar oud, ook axa-slot) fiets teruggevonden! Ik had ook nog nooit van deze tactiek gehoord, om een fiets te jatten en dan ergens te verstoppen/weg te zetten op rustige plek en dan later in het donker 'm met een aanhangertje op te halen....
Maar puberdochter ging zoeken.....Die was ervan overtuigd dat ie nog ergens in de buurt moest zijn. Een fiets met zo'n goed slot maken ze namelijk niet zomaar los....Die moeten ze dus optillen of anders in een aanhangwagen/bestelbus zetten. Dat valt op, zeker bij daglicht. Dus daarvoor komen ze in het donker/schemer terug. In ons geval was het bij een bijeenkomst, alwaar 100-en voornamelijk goede fietsen buiten stonden (veelal van ouders uit kleine plaats, weinig fietsendiefstal dus). Bij die bijeenkomst stonden ook nog 2 vrijwilligers buiten die een oogje in het zeil hielden en de toeganskaartjes controleerden. En die hadden dus niks gezien.....dat kon op zich wel...want man's fiets stond voor hen enigzins uit het zicht, maar als ze 'm hadden meegenomen hadden ze het zéker moeten zien. Dochter ging zoeken, wij ook (niet helemaal gelovend in dochter, maar ja , je weet maar nooit). En nadat we alle bosjes achter en opzij van het gebouw doorgelopen hadden en ook de straten rondom hadden gehad. Vondt dochter 'm terug, hij was écht de bosjes ingeduwd. Diep, compleet uit het zicht, als je er niet tussen in liep zou je 'm nooit zien. Wel bij de achterkant van het gebouw,de straat erachter, alwaar een auto op 2 meter afstand zou kunnen stoppen.
Na wat overgeven aan elkaar daar in die bosjes kregen we de fiets uiteindelijk weer aan de ingang-kant en konden we naar huis. Ook anderen die hielpen zoeken (de vrijwiligers, wat mensen die het meekregen) waren stomverbaasd......
En het is dat puber zó overtuigd was...anders waren we er w.s. niet eens aan begonnen. Maar puber wist het zéker. En zo liepen we achter haar aan en vonden we 'm dus.
Ik hoop dat je cobi's bericht hebt gelezen en 'm teruggevonden hebt! En anders uitviegelieren hoe dat zit met die chip en als je aangifte hebt gedaan....Hier mag je dan elke keer komen kijken op de fietsenkijkdag van de politie en als een fiets na 1 jaar (ofzo) nog niet opgehaald is mag je 'm als aangever eventueel kopen. Daar heb ik voor dochter een mooiere 2de hands gekocht dan ze zelf had gehad en die écht gejat was.Voor maar 25 euro.
groeten albana

Manda

Geen goeie tips hier, helaas, maar ik wens je sterkte. Het is om uit je vel te springen, zoiets. Ik hoop dat je m nog vindt.

Groeten,

Temet

Weten jullie dit wel?

Er zijn al een jaar of wat zogenaamde moedersleutels in de omloop van het type axaslot SL9. Er zijn vorige week al 2 collegas van me die dit hebben gemerkt, hun fiets was weg. Dat type slot zat in ieder geval heel lang standaard op de Gazellefietsen. Daardoor is je fiets -als je dit slot hebt- heeeeel gemakkelijk te stelen, iemand die zo'n sleutel heeft hoeft het slot alleen maar open te doen en weg te fietsen. Axa heeft een slot omruilaktie via de landelijk media gehad, die natuurlijk veels te kort was. Ik kwam er i.e.g. te laat achter (ik lees wel een landelijk dagblad). Ik vind dit wel heel vervelend want al die tijd -een jaar ofzo-was mijn fiets dus heel gemakkelijk mee te nemen!!

In ieder geval; iedereen die een iets oudere merkfiets heeft, kijk of je axaslot typenr SL9 hebt; je fiets kan dan zo meegenomen worden. Het slot geeft geen enkele bescherming.

margje van dijk

margje van dijk

08-10-2009 om 09:28

Aaaargh manda, wij ook

De fiets van mijn zoon, zie mijn draadje bij Ouders en School.

(Alleen in ons geval waren twee dagen eerder eerst de sleutels gestolen).

Erg he? Ik voel me ook zooooo rottig. Meer door het leed wat mijn zoon nu doormaakt dan vanwege de fiets. Hoewel de fiets me ook zeer aan het hart gaat. (Nieuwe fiets, volop verzekerd, tegen diefstal en tegen schade, maar nu natuurlijk niet want we zijn de sleutel ook kwijt).

Zelf heb ik ooit gehad dat mijn tas gestolen werd, als student. Verschrikkelijk, puur vanwege het feit dat mensen met hun fikken aan je spullen zitten.

Sterkte, ik hoop dat je'm nog terugvindt.

Margje

Broertje

Jááááren terug is de fiets van mijn broer gejat uit de fietsenstalling van de middelbare school. Hij is een week lang alle rekken langs gegaan. En een week later stond de fiets er weer met een nieuw slot. Hij heeft de dief opgewacht.
Broer had fiets terug. Dader moest de sleutels van het nieuwe slot overgeven en werd een week geschorst van school.

Hillary

Hillary

08-10-2009 om 10:37

Willekeur politie (iets ot)

Ik sta echt verbaasd van de reactie van de politie. Mijn inmiddels ex-zwager kwam eens uit zijn werk met zijn splinternieuwe fiets. Hij kwam een steegje uitlopen en wilde net opstappen toen hij werd aangehouden. Hij en fiets moesten mee naar bureua, want hij had een gestolen fiets. Na enkele uren op het bureau mocht hij gaan, de politie had zich vergist. Dus aan echt gestolen fietsen doen ze niks en iemand die te goeder trouw met zijn zelfgekochte splinternieuwe fiets uit zijn werk komt wordt opgepakt?

amk

amk

08-10-2009 om 10:44

Tip

laat een reserve sleutel maken bij de sleutelboer, en houd de originele 2 sleutels bij elkaar thuis.

Manda Rijn

Manda Rijn

08-10-2009 om 12:19 Topicstarter

Bedankt

Oh margje dat is zo balen, dan heb je hem ook nog verzekerd etc, ahhhh grrrr.

vanochtend heeft vriend nog in de directe omgeving gezocht, maar niets gezien. Ik ga straks nog even kijken bij de bosjes hier in de buurt. Het is niet een straat waar je lekker met een fiets op slot rond gaat lopen, dat zou direct op vallen en er wonen hier veel kinderen die constant in elke hoek in de buurt aan het spelen zijn.

Oh balen en ik heb het geld momenteel niet om weer zo'n fiets te kopen.

Manda

Ik leef met je mee, wat ontzettend balen zeg. Ik ben zelf ook al verschillende fietsen kwijtgeraakt. Een paar geleden toen ik zwanger was van mijn eerste had ik mijn eerste echte goede nieuwe fiets (Batavus) na jaren van studentenbrikken op slot gezet bij zwangerschapsgym. En ja hoor, toen ik naar buiten kwam was hij dus gejat. Die fiets was dus niet verzekerd.

Die machteloze woede die je dan voelt...
Ik heb destijds toch maar aangifte gedaan en de dief is zowaar een tijd later opgepakt omdat hij een aantal fietsen waaronder die van mij op internet te koop had aangeboden. Ik heb er bijna vier jaar op moeten wachten en had er totaal niet meer op gerekend, maar ik heb toch nog 600 euro schadevergoeding gekregen.

Je hebt hier nu helemaal niets aan, maar ik zou zeggen, doe in ieder geval aangifte, je weet maar nooit.

Chris

Manlief ook fiets kwijt

En gewoon voor de deur. Stond voor het raam en in een flits weg. Terwijl je gewoon thuis bent!
Grrrrr....

De politie doet er geen bal aan, binnen een paar dagen krijg je een automatisch antwoord via de mail dat ze geen aanknopingspunten hebben.

Daar kun je dus helemaal niets mee. Inmiddels zijn we alweer afgekoeld (het was begin juli) maar als ik dit zo lees kan weer pissig worden.
Iedereen moet gewoon met zijn poten van andermans eigendommen afblijven. Uch, ik heb gesproken. Grr...

Rosy

Rosy

08-10-2009 om 20:28

Aanvulling op amk

Het schijnt dat je tegenwoordig 2 originele sleutels moet kunnen overhandigen, waarvan er 1 gebruikssporen heeft.

Dus je moet 1 sleutel wel een tijdje gebruiken.

Rosy

Rosy

08-10-2009 om 20:30

Manda

wat ontzettend balen! Ik heb geen verdere tips. Er zijn al veel goede tips gegeven. Ik hoop dat je hem nog terugziet.

Margriet*

Margriet*

08-10-2009 om 21:56

Nog een tip

voor als je een nieuwe fiets hebt, altijd vast zetten.
Mijn zoon zijn fiets was een paar weken geleden op school gestolen. Zo irritant, als je heel veel op de fiets doet.

Balen zeg

Ik zou voortaan een extra kettingslot kopen en mijn fiets altijd aan iets vast zetten - dan moeten ze het slot al stuk maken om de fiets mee te nemen.

Geld en fiets

Mijn dochters brakke 6-de-hands fiets was ook gestolen (ong. 1,5 jaar geleden), maar zo'n grote ramp was dat niet want ze heeft er een 'goede' naast. Het was dus haar reserevefiets. Toch maar aangifte gedaan, van je weet maar nooit....'t was wel een gazelle tenslotte en wel brak, maar de banden, lampen etc. waren nog prima.
Dus on-line aangifte gedaan, waarbij je je e-mail moest opgeven. Tot mijn verbazing kregen we daarna zo om de 6 weken een uitnodiging om te komen kijken op de fietsenkijkdag. De eerste keer ben ik nog mee geweest, erna is dochter een aantal keren alleen 'wezen kijken'. Tot er na een jaartje niet alleen een fietenkijkdag, maar ook een fietsenverkoopdag was. Aldaar mogen alle aangevers van een gestolen fiets een eventueel vervangend exemplaar kopen voor de administratieve kosten (25 euro bleek later). Ze verkopen aldaar alleen de fietsen die er al 1 jaar zijn en ook alleen aangevers die al 1 jaar hun fiets kwijt zijn mogen er 1 kopen (omdat de kans dat je je eigen nog terug krijgt dan nihiel is?). Dus dochter kwam thuis met een beter exemplaar dan ze had.. Er was keuze zat....en je zou denken dat ze er met zo'n fietskijkdag met de benen zouden uithangen, zóveel fietsen dat er gestolen wordt, maar het tegendeel is het geval. Er kwamen elke keer zo'n 3 á 4 mensen, waarbij dochter dus 'vaste klant' was....na een half jaartje kenden ze haar zelfs van naam en kreeg ze een kopje chocolademelk als ze lang moest wachten tot ze naar de opslag werd gebracht door een agent. En de keer dat ik mee was stonden er ook prachtige exemplaren bij....hoewel die later volgens dochter 'weg' waren (opgehaald dus w.s.).
Dus de moeite waard om aangifte te doen, wie weet hebben ze zo'n regeling ook bij jullie. Je krijgt er overigens een keurig mapje bij waarin staat dat je die rechtmatig hebt gekocht bij de politie en dat ie nu jouw bezit is en ze zeiden dochter dat mócht ooit iemand haar fiets 'herkennen' (als zijnde zijn gestolen exemplaar) dat ze mét die persoon naar het bureau moest komen en dan zouden ze dat regelen.Het is in ieder geval geen fiets waar ooit aangifte van is gedaan...dat zoeken ze eerst uit voordat ze ze verkopen. Zo begreep ik het van dochter.
groeten albana

Manda Rijn

Manda Rijn

09-10-2009 om 12:47 Topicstarter

Baal nog steeds

en ik heb het ook nog niet geaccepteerd want ik heb nog de vurige hoop dat er zometeen iemand belt die hem heeft gevonden...

en de aangifte heb ik natuurlijk direct gedaan, dat stond in mijn openingsmail. De politie kan er verder niets mee natuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Op marktplaats heb ik hem nog niet voorbij zien komen.

Manda

kan me zó goed voorstellen dat je baalt .
ik heb heel mijn leven op tweedehands fietsen gereden.
ik kreeg mijn eerste nieuwe fiets drie jaar terug van mijn man,helemaal op maat voor mij( extra hoog frame),in mijn lievelingskleur rood,een prachtige gazelle punto.
binnen een week was hij gestolen,ik heb er alles aan gedaan om hem terug te vinden,zelfs nu nog,als ik in de stad loop kijk ik nóg wel eens rond of ik mijn fiets zie,helaas,hij is echt weg.
ik kan er nog steeds boos om worden,wie heeft het lef om aan mijn spullen te zitten?
overigens was dit de 5e fiets die gestolen is in ons gezin,maar dit was de eerste nieuwe die gepikt is.
volgens de politie worden vooral nieuwe fietsen in een busje geladen en linea recta naar oostblok landen vervoerd,waar ze verkocht worden.

tonny

tonny

09-10-2009 om 14:02

Het is gewoon zó waardeloos!

Ik kan me je gevoel 100% voorstellen.

Verder geen tips.

Sterkte!!!

tonny

Manda Rijn

Manda Rijn

09-10-2009 om 16:25 Topicstarter

Susanne

ah dat is echt waardeloos zeg, 5 keer !

Ik heb net een stuk gewandeld en dan kan je het inderdaad niet laten om rond te kijken, op een gegeven moment denk je dat elke fiets met een mandje voorop die van jou is.

Snif, en nu ben ik maar op marktplaats op zoek naar een goedkope fiets want ik heb er echt eentje nodig, bah bah bah rij ik weer op een flutfiets terwijl deze zo heeeerlijk reed. Eikels zijn het, echt eikels !

Nou zijn er natuurlijk veel ergere dingen, maar toch. Hopelijk betalen ze er daar in het oostblok er niet te veel voor en rijdt er straks een oostblokmevrouw er nog jaren op, daar troost ik mezelf dan maar mee.

Hee manda geen tip helaas...

...behalve het al hierboven gemelde.
Veel rond blijven kijken, kopietje laten maken van sleutels en 2 originele thuis houden etc.

Maar ik wil je wel melden dat het ons ook 2 keer is overkomen, 1 keer met mijn (relatief nieuwe) Gazelle fiets. En een keer met paar maanden oude, nieuw gekocht voor de middelbare school, fiets van oudste dochter. Zo ongelofelijk balen.
En, zeker ook, heel erg boos! Blijf met je jatten ... etc. Een behoorlijke uitgave, veel tijd in gestoken qua vergelijking en welk merk etc. En dan komt er gewoon iemand die zo 'makkelijk' dat even steelt. Grrr...

Wel van geleerd; de volgende die naar de middelbare ging kreeg een vrij oude, 2e hands, oma-fiets waar oudste inmiddels niet meer op fietste ivm aanschaf scooter. Oud, roestig.... we hopen dat dit wat steelbestendiger is, en anders is het iig niet zo zuur als bij die mooie nieuwe.

Enorm balen dus voor je, ik hoop enorm dat hij nog teruggevonden wordt maar anders iig mooi dat je nog kunt denken dat een oostblokmevrouw er veilig op rondfietst

Mare

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2009 om 13:03

Sini

Ik kan me voorstellen dat dat vooroordeel jullie pijnlijk treft, maar wat als het waar is? Zo'n agent weet neem ik aan door ervaring uit welke hoek de wind waait.
Vroegere kennissen van ons hadden ook last van dit soort vooroordelen, maar dan door de kleur. Zonder gezin kwam mevrouw-kennis zo door de douane, met man-kennis erbij moesten alle tassen leeg. Dat voelt heel onrechtvaardig, dat is zo.

Manda Rijn

Manda Rijn

10-10-2009 om 13:05 Topicstarter

Sini

ik snap even niet waarom je gekwetst reageert als Susanne stelt dat die fietsen naar het oostblok gaan aangezien zij dit weer overneemt van een uitspraak van de politie.

De stigmatisering waar jij je aan stoort is mi niet van toepassing op deze stelling, het is ook niet gezegd dat de fietsen gestolen worden door 'oostblokkers' en ook is er niet gezegd dat 'oostblokkers' ze naar het oostblok brengen.

Enige wat ik wel dan hoop is dat ALS het dan al zo is (idd kan alles kan) ik hoop dat de mevrouw in kwestie er niet te veel voor betaald en er nog wel veel plezier van heeft.

Manda Rijn

Manda Rijn

10-10-2009 om 14:32 Topicstarter

Ot. sini

dat is ook vervelend want zo lijkt het net alsof oostblok alleen maar voor louche praktijken staat.

Ik denk dat NL in het algemeen veel racistischer en intoleranter is geworden naar alles wat niet 100% Nederlands is, daarnaast zijn mensen veel minder voorzichtig met benamingen van groepen, er worden mensen op allerlei hopen gegooid.

Kan er nog we bij zeggen: het is gelukkig niet aan jullie te zien dat jullie niet 100% nederlandse van origine zijn. Hoe moet een vrouw met een hoofddoek zich wel niet voelen.

Pivo

Pivo

10-10-2009 om 18:01

Sini

Kennissen van mij uit "jullie" contreien zeggen dan (in vloeiend Nederlands): Hoezo Oost-blok? Ik kom uit MIDDEN-Europa! En zo is het
Heel vervelend, dat soort vooroordelen en discriminatie.

Sini

ik heb absoluut geen vooroordelen,en heb zeker niemand willen kwetsen.

Deze uitspraak kwam van de politie toen ik aangifte ging doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.