Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiets herkenbaar maken.

Volgende week gaat middelste zoon beginnen aan zijn studie. Nou ja, de introductieweek dan. Kamer geregeld, op de campus, bijna ingericht. 2e hands fietsje gescoord, en die daar gisteren ook alvast gedropt. Ik had hem in t fietsenrek naast het studentenhuis geparkeerd terwijl zoon binnen was, en zelfs tussen die 10-15 andere fietsen die er tussen stonden herkende hij zijn eigen aankoop niet. Ik zei tegen zoon dat dat helemaal wel eens lastig zou kunnen worden bij de hoofd-tent op de campus, waar dan straks in t donker honderden van dat soort onopvallende 2e handsjes door elkaar heen staan. Had ie nog niet bij nagedacht. Maar iets herkenbaars aan zijn fiets zou wel handig zijn. Zadeldekjes worden te snel gejat ( zei oudste, inmiddels ervaren in een andere studentenstad), dus we broeden even op iets anders. Iemand hier een praktisch idee?

Ingrid

Triva

Triva

16-08-2018 om 14:38

Verf

En dan liefst glow in the dark voor 's nachts.
https://nederlandersfietsen.nl/10-tips-om-jouw-fiets-uniek-te-maken/

Slinger

Je kunt een kleurige slinger aan het stuur maken voor de herkenning. Of veelkleurige fietstassen.

https://www.pimpjefiets.nl/fietsaccessoires/fietsslingers

Nou zijn deze nogal bloemig, maar zelf heb ik een effen. Van Kruidvat of Lidl gekocht ooit.

gekleurd touwtje

Lekker simpel: felgekleurd touwtje aan bagagedrager of zadel binden.
Of, zoals ik zelf heb: knalrode fietstassen, en een extra kettingslot met een rode hoes

iets met een opvallende kleur, iig!

margaretha

margaretha

16-08-2018 om 15:18

tape

2 kleuren electriciteitstape oid om het stuur en/of frame

IngridT

IngridT

16-08-2018 om 15:26 Topicstarter

Slingers of fietstassen

Daar wordt ie niet zo blij van denk ik. T is wel een echte jongen zeg maar. Tape of verf lijkt me beter. Maar fiets staat al daar, dus al te veel werk en gedoe moet t niet zijn. Zou electriciteitstape een beetje blijven zitten in weer en wind?

Dank voir alle snelle ideeen...

Ingrid

IngridT

IngridT

16-08-2018 om 15:27 Topicstarter

En het kettingslot is grijs.

Niet bij nagedacht......

Ingrid

nico

nico

16-08-2018 om 15:33

action

Bij de action gekleurde tape of gekleurde duckt tape halen en daarmee op cruciale plaatsen op de fiets een teken aanbrengen (kettingkast, achterspatbord, stuur etc)..

Triva

Triva

16-08-2018 om 16:43

Ingridt

Ik zou dat idd met dat tape proberen, werkt heel snel, is goedkoop bij de gamma en beetje aantrekken of gewoon een spuitbus?

rekje achterop

Wat echt waanzinnig goed werkt - ik spreek uit vroegere ervaring - is een bagagedragerverbreder. Zo'n rekje achterop zodat je je dikke schooltas rechtop op je bagagedrager kunt zetten. Die had ik vroeger, die had (en heeft) bijna niemand, en je kan altijd je fiets van verre herkennen in een overvol fietsenrek. Bovendien zitten die dingen bij het inparkeren niet zo in de weg als kratjes/rekjes aan de voorkant van de fiets.

Ook mogelijk: een kinderzitje. Vrij ongebruikelijk bij studentenfietsen

Spuiten met goedkope felgekleurde verf is ook nog een idee. Goud, of fluo-oranje ofzo. En anders inderdaad gewoon tape. En dan zou ik me concentreren op de achterkant, want dat spot het makkelijkst in de fietsenrekken bij campus of station.

Zelf heb ik nu overigens de combinatie van een foeilelijk kussentje achterop (voor dochter) en fietstassen, dat werkt ook best goed

Groeten,

Temet

Half a twin

Half a twin

16-08-2018 om 17:42

Rondkijken wat er al is

Laat hem vooral even rondkijken watvoor fietsen er al zijn, bij de club, bij de studie, op het station.
Hier bij de supermarkt en op het station staan 3 hele "unieke" gouden fietsen. Nu je fiets goud spuiten is dus niet zo'n slim plan. Neongroen is dan handiger om op te vallen.

Groot en opvallend

Een bruin zadel valt op afstand eerder op dan een groen stukje tape.
Ik heb een groene fiets en een lichtgrijs mandje, twee totaal verschillende kleuren.
Ik zie mijn fiets al van verre staan.

Je kan ook voor een grote en opvallende fietsbel gaan of bruine handvatten of handvatten met reflectieplaatjes.
Of wat te denken van verschillende kleur fietsbanden; donker voor en witte band achter.
Val je ook sneller op in het verkeer.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-08-2018 om 19:12

Niet te moeilijk doen

Gewoon een plastic tas over het zadel of onder de snelbinder doen. Snelbinders in een contrasterende kleur. Of een paar postelastieken om het stuur

Kaori

Kaori

16-08-2018 om 19:24

Roze

Spuitbus roze verf doet wonderen en hij wordt ook niet zo snel gejat.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-08-2018 om 07:54

Bike finder

Bij een auto doe je dat met een druk op de afstandsbediening waardoor hij even toetert.

Bestaat ook voor een fiets:

https://www.amazon.com/certified-rechargeable-wireless-electric-control/dp/B074GCKS3Y

van alle problemen

die je tegen kunt komen bij op kamers gaan in vreemde stad, nieuwe studie beginnen en voor eerst van huis gaan, klinkt dit wel als het eenvoudigst op te lossen. Ik begin me een beetje zorgen te maken dat hij hiervoor al zijn moeder nodig heeft. (Tenzij hij verder álles volledig op de rit heeft, in dat geval om met Aretha te spreken: respect)

tape

Bij de action heb je van die loodgieterstape: 5 kleuren (rood,blauw,groen etc) in een pakje. aantal keer om de bagagedrager draaien zodat de tape aan zichzelf hecht. Is rekbaar dus makkelijk er om heen te draaien.

IngridT

IngridT

17-08-2018 om 12:41 Topicstarter

Nee joh silone

Hij heeft alles volstrekt onder controle. Geen zelfstandiger kind dan mijn middelste. Regelt echt ALLES zelf. T is puur dat ik me slap stond te lachen bij de fietsenstalling dat hij zijn 2 uur eerder aangeschafte fiets niet herkende, wat natuurlijk op zich best logisch is......en dat ik het daarom maar als mijn miniprojectje heb opgepikt om daar even iets mee te doen. Ik heb hem nu een rol tape in de hand gedrukt. Utterly unimportant misschien, maar alle echte belangrijke zaken heeft ie zelf allang geregeld.......

Ingrid

IngridT

IngridT

17-08-2018 om 12:45 Topicstarter

Cool ding trouwens ad.

Zou mijn zoon bijZonder aanspreken denk ik. Hij is nogal van de gadgets. Ook leuk als je fiets gestolen is...

Ingrid

middelste kind

syndroom? Dat überzelfstandige? Wij hebben d'r ook zo één. Heeft overal een oplossing voor (hoewel vaak ietwat onconventioneel) en redt zich altijd overal. Dus maar eens gevraagd hoe hij zijn fiets herkende bij het station. Antwoord: het laatste half jaar door de lekke achterband. Werkt enorm diefstalpreventief, enig nadeeltje: moet je alsnog met de bus naar school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.