Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tineke

Tineke

13-11-2020 om 15:18

Fietskar

We zijn op zoek naar een fietskar voor een baby en een peuter. Liefst niet te zwaar en snel om te bouwen naar wandelwagen. Alleen voor tijdelijk 2x per week naar en van het kdv, dus hoeft geen onverwoestbare kwaliteit te zijn.
Thule schijnt goed te zijn, maar wat ik zie moet daar voor een baby een hangmatje in het midden en dan kan er geen peuter meer naast.

Heeft iemand ervaring met een goed merk/model?

Marie

Marie

13-11-2020 om 18:23

Peuter achterop

Waarom de peuter niet gewoon achterop de fiets?
Mijn eigen ervaring is dat het voor jezelf lichter fietst (ervaring met 2 kleuters).

Tineke

Tineke

13-11-2020 om 18:37

Omdat

Een kind van 3 mnd lastig samen met een peuter op de fiets kan. En omdat moeder heenfietst, kar afkoppelt bij kdv, doorfietst naar werk en oma lopend met de kar ophaalt.

Onverwoestbaar

Ik dacht ook dat onze Burley fietskar tijdelijk dienst zou doen, maar inmiddels 22 jaar verder en de fietskar komt nog echt een paar keer per jaar uit de schuur. Een paar maanden geleden nog bij een verhuizing binnen de stad, er kan veel in! Maar wij hebben dan ook geen auto.

Emmawee

Emmawee

13-11-2020 om 21:24

Charriot

Je zoekt een Chariot CTS. Maar zo'n Thule of Burley is vast ook prima. Als ie niet onverwoestbaar hoeft te zijn, dan kun je een tweedehands exemplaar kopen. Die van ons had een kunststof bak en kunststof wielen. Geweldige aankoop.

Het was zo'n beetje onze eerste en eigenlijk enige echt grote nieuwe aanschaf voor de kinderen en we hebben er geen moment spijt van gehad. Pas 4 jaar geleden hebben we hem weggegeven en héél soms missen we hem nog voor het vervoer van spullen (hebben ook geen eigen auto). Hij was toen 13 jaar oud en eigenlijk nog niks mis mee.

Maar even over de babyschelp, deze kan in het midden. Handig als je alleen met de baby rijdt, maar je kunt hem ook aan één kant bevestigen, zodat de peuter ernaast kan zitten. Tenminste, bij de onze kon dat.

Heel veel plezier ermee. Ik had niet zonder gewild.

Tineke

Tineke

14-11-2020 om 17:28

Mooi

De levensduur zal wel goedzitten dus. Emma, volgens mij is chariot van thule, en zit daar een hangmatje is en geen schelp. Ik moet nog maar eens uitzoeken of dat ook aan de zijkant kan.
Moedermop, bij de burley’s zit het buggywiel aan de fietsstang en niet direct onder de kar. Ver naar voren dus. Loopt dat een beetje? Of hebben jullie hem alleen achter de fiets gebruikt?

Emmawee

Emmawee

14-11-2020 om 17:58

Tineke

Chariot CTS (Child Transport System) was vroeger (2003) echt een apart merk(www.chariotcarriers.com), maar als ik er nu op zoek kom ik uit bij Thule. En inderdaad, daar zat een hangmatje in voor de allerjongsten, waar ze heerlijk in sliepen (ik word er nostalgisch van) en geen schelp.

Voorwiel Burley

Het loopt op zich wel goed met dat voorwiel, mits je de ruimte hebt. In een volle winkel of een drukke straat had ik het gevoel dat ik iemand mee kon beetje-lichten. Dat is nooit gebeurd overigens. Ik heb wel een keer ruzie met iemand gehad die vond dat ik associaal was dat ik er in winkel mee binnen ging. Dat heb ik dan ook niet veel gedaan.
En je moet 'm niet te vol laden, dan gaat de kar "steigeren". Maar dan ook echt vol. Twee grotere kinderen met bagage bijvoorbeeld.
Het fijne van een fietskar vond ik ook dat de fietskar blijft staan als je zelf omver kukkelt als je fietst. Eén keer meegemaakt op een ongelijk fietspad, zoon die toen in de fietskar zat, was stomverbaasd wat ik nu weer deed.

Dees

Dees

15-11-2020 om 11:11

Achterop

Wat dacht je van peuter voorop en baby in O'n speciale babydrager achterop (waar je de maxi cose op bevestigd). En dan zorgen dat oma de kinderwagen al thuis heeft staan en die dus meeneemt naar het kdv

Tineke

Tineke

16-11-2020 om 18:39

Gelukt

We hebben de input hier meegenomen en hebben er een naar ons zin gevonden op MP. Wordt binnenkort uitgeprobeerd!

Veel plezier ermee!

Ook leuk om fietstochtjes mee te maken als het weer lekker weer is. Langs speeltuintjes fietsen, (zeker als ze wat groter zijn) was hier altijd een hit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.