Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fietskar: infant sling of babyschaal?

Hallo,
Wij zijn sinds kort in het bezit van een fietskar van Chariot.
Omdat we daar binnenkort ook onze baby in gaan vervoeren vroeg ik me af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Wie gebruikt er een Infant Sling en wie een babyschaal?
Graag jullie voors en tegens en jullie ervaringen met het vervoeren van een baby in een fietskar.

Ik hoor het graag!

Mamaite

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

03-05-2009 om 09:38

Babyschaal

Daarin ligt je kind veilig en comfortabel.
In de sling ligt baby natuurlijk ook heel comfortabel, maar een stuk minder veilig. Als jij bv. valt met de fiets is kindlief zwaar de pineut. Stel je bv. ook een noodstop voor waarbij je half voorover van je fiets springt en kind knel komt te zitten tussen jou en het stuur.

Mamaite

Mamaite

03-05-2009 om 12:28 Topicstarter

Even wat duidelijker

Hoi,

Even voor de duidelijkheid:
Dit is de fietskar:
http://www.tweeplustwee.nl/cts_overzicht.html
(Die links boven)

En hier staan de sling en het schaaltje:
http://www.tweeplustwee.nl/accessoires.html

Groetjes Mamaite

Mamaite

Mamaite

03-05-2009 om 20:55 Topicstarter

Pelle

Hoi,
Ik heb inmiddels al even verder gegoogled op dat peuterzitje, maar dat is weer vanaf 10 maanden.
Het ziet er wel een stuk comfortabeler uit als die sling of dat schaaltje. Als ze dat model van het peuterzitje nou ook als babymodel hadden uitgebracht, dan was het appeltje eitje!
Bedankt in iedergeval voor je reactie!

Groetjes Mamaite

Anneja

Anneja

06-05-2009 om 15:57

Maxicosi

wij hadden ze tot ongeveer 1 jaar gewoon in de maxicosi in de kar, maxicosi met een sjorband vast in de kar op een manier die heel eenvoudig is maar niet makkelijk alleen in woorden uit te leggen . Door de sjorband veerde het geheel nog extra, was wel fijn voor baby denk ik.
Als er nog een kind naast moet zou je eventueel een oude maxicosi plus kunnen kopen (kringloop), die zijn niet zo breed; en daar dan de beugel afzagen, dat paste bij onze kar (Burley d'lite) ook (net) met een driejarige ernaast.

anne

Mamaite

Mamaite

06-05-2009 om 22:17 Topicstarter

Anneja

Ik ga eens kijken of dat een optie is voor onze kar.
Zal inderdaad met de breedte niet meevallen, omdat er ook nog een 4 jarige naast moet.
Even kijken of dat niet klem komt te zitten.
Met een sling of een schaaltje zou er wel genoeg ruimte over blijven.

Bedankt voor je tip!

Groetjes Mamaite

Emmawee

Emmawee

07-05-2009 om 22:59

Hangmatje

Wij hebben dat hangmatje gebruikt voor beide jongens. Daarna konden ze zitten, maar ze zaten allebei wel al vrij jong heel stevig, dus dat scheelde.
Het voordeel van het hangmatje vond ik dat het veel minder "klappen" opvangt, dan een stoeltje of maxi cosy in de kar. Ik vond dat een prettig idee, want je rijdt wel eens door een kuil ofzo en dan keek ik altijd direct verschrikt om. Lagen ze lekker te slapen...
Succes ermee!
Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.