Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

29-10-2008 om 15:51

Files naar den bosch/maastricht

Vrijdag rij ik vanuit Utrecht naar Maastricht. Hoe laat beginnen 's middags de files, oftewel, hoe vroeg moet ik weg bij Utrecht om daar (normaalgesproken) geen last van te hebben?

Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

29-10-2008 om 16:06

Ehh nu

tenminste vlak voor Maastricht, maar moet je in Maastricht zijn? Hier is het vanaf 4 uur/half vijf echt druk. Tenminste Limburgs druk Weet niet of dat te vergelijken is met Utrechts druk

Tinus_p

Tinus_p

29-10-2008 om 16:13

Sja

De vrijdagspits begint vroeg, vaak al rond 3 uur. Ik zou overigens overwegen om via Nijmegen-Venlo te rijden.

Amarins

Amarins

29-10-2008 om 18:22

Ook sja

De hele A2 is vanaf een uur of half drie drama, met bottlenecks bij alle steden waar je langskomt. Als je met de auto moet, dan zou ik rond het middaguur vertrekken, met een beetje geluk kost het je dan "slechts" ruim een uur of twee. Maar vrijdag is sowieso niet fijn. Succes ermee. Geen idee of Nijmegen-Venlo echt soelaas biedt.

Mijd eindhoven

Ik zou de tip van Tinus volgen, want de randweg van Eindhoven is momenteel een ramp in de spits. Spitsiger dan spits.

cecile_s

cecile_s

30-10-2008 om 09:07

Dus...

Dank voor alle snelle reakties.
Als we nou om half 1 a 1 uur vertrekken, gaan we het dan wel redden (m.n. rond Eindhoven - dan is het daar toch nog geen spitsige spits..)? Volgens mij is nl. Nijmegen-Venlo erg om (en heb ik een keer gedaan met Pasen en was een RAMP), dus lijkt mij minder.

Geen idee of je op tijd bent

Want je schrijft nergens hoe laat je er moet zijn...
Bij Eindhoven moet je hoe dan ook rekenen met vertraging, want zo ongeveer de hele randweg verkeert in enorme staat van verbouwing. Al jaren Maar het eind schijnt in zicht te komen. Bij Den Bosch zijn ook behoorlijke wegwerkzaamheden gaande, maar de impact daarvan is wat minder groot.

De a2 op de vrijdagmiddag is inderdaad een ramp, beide kanten. Je komt langs Den Bosch (weg), Eindhoven (heel veel weg), bij Roosteren/Echt staat het ook nog wel eens vast (weg/A73) en tussen het vliegveld of Meerssen en de verkeerslichten Maastricht kan het ook een tijdje duren. En als je pech hebt is er een aanrijding geweest of een gekantelde vrachtwagen en dan kan het heel erg lang gaan duren.
Ik pak de A2 niet meer op de vrijdagmiddag, maar de trein. Is dat geen optie?

Saartje

Saartje

30-10-2008 om 13:01

Vroeg

Hoi cecile

Ik woon bij Culemborg. De files beginnen zo rond 13.00 uur op vrijdagmiddag.

Bij de anwb routeplanner kan je tegenwoordig ook kijken naar reistijd met gemiddelde files.

Ik zou met de trein gaan of via a15/a73. De tunnels zijn normaal gesproken alleen in het weekeinde dicht.

Volg in ieder geval de files in de auto om nog te kunnen veranderen van route.

succes

Saar

Tinus_p

Tinus_p

30-10-2008 om 17:34

Mijden

cecile_s:
"Volgens mij is nl. Nijmegen-Venlo erg om (en heb ik een keer gedaan met Pasen en was een RAMP), dus lijkt mij minder."
Kijk maar eens op een routeplanner; het is 40 km om. Maar ik ben een paar keer die kant opgereden de afgelopen tijd, en ik zou zowel Everdingen-Deil (werkzaamheden), Ring Den Bosch (werkzaamheden), als Rind Eindhoven (werkzaamheden) kostte wat het kost mijden. Het rijdt vervelend en hier en daar zelfs gevaarlijk, en het is er altijd druk.
Ik heb Roermond-Nijmegen 1 keer gereden en t reed heerlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.