Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Filevrije dag donderdag 9 oktober

Het schijnt dat er morgen heel veel mensen gaan proberen om van 9 oktober een filevrije dag te maken.
Ik ga in elk geval op de fiets naar het werk.
Doen er nog meer mensen van OOL mee?

Damajo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

08-10-2008 om 16:02

echt, ik zie niet hoe ik 49 km op de fiets kan afleggen, 8 uur kan werken, en dan terug fietsen. Openbaar vervoer? reistijd 2.20 uur.

Sancy

Sancy

08-10-2008 om 16:02

En dat

is dan enkele reis....

Nasha the first

Nasha the first

08-10-2008 om 16:48

Als het waar is

dat iedereeen meedoet heb ik mazzel morgen.... Geen file als ik naar mijn werk ga....maar ik vrees dat het een illusie is

MargotL

MargotL

08-10-2008 om 17:45

Ja leuk

Er staan morgen geen files, kan ik lekker vroeg met mijn auto naar de stad om te gaan shoppen!!!!

Margot

Ja hoor,

ik ga morgen op de fiets. Maar ja, eigenlijk doe ik dat altijd, geen auto, geen rijbewijs en 7 minuten fietsen.
Hoop dat er geen fiets-file staat bij de brug waar ik overheen moet... Het is nogal een lange klim en veel ongetrainde fietsers zouden voor een blokkade kunnen zorgen.

Damajo@

Damajo@

08-10-2008 om 20:09 Topicstarter

Meestal fietsen

Ik ga doorgaans op de fiets naar mijn werk maar soms is het op de fiets/met OV niet te doen.Ik probeer dan altijd wel thuis de mails en telefoontjes af te werken, waardoor ik een uur later van huis ga en daardoor minder in de file sta.Ook probeer ik ervoor te zorgen dat mijn laatste afspraken niet te ver van mijn huis zijn, zodat ik ook op de terugweg het fileleed beperk.
Ik denk dat dat veel meer zou moeten gebeuren in sectoren waar het mogelijk is gedeeltelijk thuis te werken.Zou veel files schelen.

Damajo

reina

reina

09-10-2008 om 07:03

Ben benieuwd

Ik stap zo, net als elke werkdag, in de bus, benieuwd of het drukker in de bus is en of ik de file die ik gewoonlijk zie staan, vandaag wel of niet zie...

Damajo@

Damajo@

09-10-2008 om 09:21 Topicstarter

Wel minder files!

Ik hoor net dat er beduidend minder files zijn.Veel mensen zijn vroeger vertrokken of met het OV of de fiets gegaan.
Ik ga het laatste jaar veel meer op de fiets naar het werk. Nu ben ik al 5 kg afgevallen en we hebben veel geld bespaard aan benzine, daar gaan we straks lekker een weekje van weg ! ( met de trein )

Damajo

Vreemd damajo

Ik hoorde op het nieuws dat er niet echt minder filelengte was dan normaal...

Merla

Merla

09-10-2008 om 17:22

Totaal minstens 250km file

Krijg ik net door van Merlaman die ergens in Brabant in een file staat.

Sancy

Sancy

09-10-2008 om 18:08

Kijk maar

naar deze link Merla, dan kun je het precies zien:
http://www.traphic.nl/

reina

reina

09-10-2008 om 20:37

Apart

Vanmorgen op mijn werk was het diverse mensen opgevallen dat ze zo snel door konden rijden, het was op de A6 veel minder druk dan normaal. Op het werk hoorden ze pas van de filevrije dag, waar ze helemaal niet bij stil gestaan hadden. In de bus was het ook drukker dan normaal. ws heeft het in sommige regio's dus wel gescheeld in drukte op de weg.

Margriet*

Margriet*

09-10-2008 om 22:03

Ik voelde me schuldig.

Ik ga bijna altijd met de fiets, maar drie keer per maand moet ik voor mijn werk naar een plek die echt zeer slecht met openbaar vervoer te bereiken is. Vandaag dus ook! Dus ik zat in de auto. Was het ook nog eens heerlijk weer. Geef mij dan maar de fiets.

Ardnax

Ardnax

10-10-2008 om 11:30

Haha, en ik , als notoire autogebruiker

heb gisteren alles op de fiets gedaan !
Kinderen naar Opa en Oma op de fiets (ééntje voorop, eentje achterop), naar een vergadering, naar de winkels.
Man, ik had gisteravond gewoon een zere kont. Ik heb meer gefietst op 1 dag, dan anders in een jaar tijd
En dat allemaal voor de filevrije dag.
(of zou het komen omdat manlief de auto mee had en ik gewoon niet anders kon )
Grtz.
Ardnax

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2008 om 19:52

Tja

Dat is gewoon je straf. Moet je die man zijn naam maar goed schrijven.

Tarzi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.