Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zebra

zebra

08-02-2014 om 14:24

filters afzuigkap reinigen

hoe kan ik het best de filters van de afzuigkap reinigen? Het zijn filters van, volgens mij, rvs. Ze zouden in de vaatwasser mogen maar schijnen dan na verloop van tijd grauw te worden en dat wil ik liever niet.

Marie

Marie

08-02-2014 om 15:13

in vaatwasser

Ik doe die filters gewoon in de vaatwasser, maar dat zijn filters van 15 jaar oud ofzo (zaten al in keuken toen wij hier kwamen wonen). Vind het overigens echt ideaal! Vond het altijd maar een gedoe om filters op maat te moeten knippen.

Brianna F

Brianna F

08-02-2014 om 15:56

ook

Gewoon in de vaatwasser, ik doe dit al 15 jaar en de filter van RVS ziet er nog steeds blinkend uit.

Vera*

Vera*

08-02-2014 om 16:08

saai

Hier gaan ze ook gewoon in de vaatwasser (al 14 jaar).

zebra

zebra

08-02-2014 om 18:22

toch

in de vaatwasser dus. Ik zal het morgen eens proberen want de vaatwasser draait momenteel al.

Ze zijn best vies na zo'n 7 maanden intensief gebruik (nieuwe keuken).

Ilva

Ilva

08-02-2014 om 20:39

ook vaatwasser

Ik doe ze ook in de vaatwasser. Er werd mij ook verteld dat ze kunnen verkleuren maar de man zei ook: maar mevrouw, u ziet ze toch niet dus wat maakt het uit. Ik heb ze nu al regelmatig gewassen en ze zijn nog steeds niet verkleurd, maar mocht het wel gebeuren, je ziet ze toch niet. (Bij mij in iedergeval niet).

Puck

Puck

10-02-2014 om 11:24

het wordt eentoning

Ook hier gaan ze in de vaatwasser. Geen kleurverschil te bekennen.

Katniss

Katniss

10-02-2014 om 11:38

Speciaal voor gekocht

Ik heb in mijn nieuwe keuken bewust gekozen voor filters die in de vaatwasser mochten. Ze zijn nu een keer geweest (in 8 maanden, volgens mij mag dat wel wat vaker) en zien er nog prima uit. In mijn oude keuken moest in de afzuigkap nog zo'n matje wat je op maat moest knippen. Dat werd pas echt goor na een paar maanden.

elke maand in de vaatwasser

Hier gaan ze elke maand in de vaatwasser, zien er prima uit. de keuken is 1 1/2 jaar oud. Op de gebruiksaanwijzing stond dat ze ook in de vaatwasser moeten.

Hoe doe je dat zonder vaatwasser?

Ook ik zit met een vies filter, maar heb geen vaatwasser... Nog tips om zo'n filter schoon te maken zonder vaatwasser? Ik gebruik nu afwasmiddel en een oude afwaskwast, maar mijn hele keuken zit onder de spetters en het filter is niet schoon.
Sanneke*

Druif

Druif

13-02-2014 om 11:01

Zonder afwasmachine

Soms staat de vaatwasser net aan en dan doe ik de filters in de gootsteenbak. Met heel heet (kokend) water en allesreiniger met citroen. Ik laat het even weken en borstel het dan af met de afwasborstel.

Ik maak het filter vaak schoon, omdat ik het heel vies vind, als ik 's morgens nog etensgeuren ruik. Vooral uitgebakken spek en zo, die lucht blijft in het filter hangen.

Brianna F

Brianna F

13-02-2014 om 11:09

maandelijks

Ik heb een afwijkende filter die alleen schuin omhoog in de vaatwasser past, dus ik moet het bovenste rek eruit halen.
Ik doe ze maandelijks. Als je geen vaatwasser hebt kan het ook in bad, met warm water en sopje en dan maar weken. Als je ook geen bad hebt, dan toch maar in de gootsteenbak.

Druif

Druif

13-02-2014 om 11:14

maat

Het heeft natuurlijk ook met de maat van de filters te maken, bedenk ik nu. Hier zijn het drie kleintjes, die passen dus makkelijk in de gootsteen.

Als je een groot filter hebt, is het misschien een idee om ze in een diepere ovenplaat te weken? Dan kun je ze ook in heet sop weken.

En verder helpt het misschien ook als je het schoonmaakmiddel in een spuitfles doet en erop spuit, zodat het goed in alle gaatjes terecht komt?

Sowieso erg handig, een spuitfles met verdunde allesreiniger, die gebruik ik dagelijks.

Bianca

Bianca

13-02-2014 om 14:58

Ook zonder afwasmachine

En ik gebruik op advies van de keukenboer een vaatwastablet met kokendheet water.
En ze zijn zo klein dat ze in de gootsteen passen.

Ik doe dan meteen ok de gasfornuis delen mee die eraf kunnen. Zijn ook klein.

Jessica O

Jessica O

13-02-2014 om 19:39

wibra spray

Daar spray ik hem mee in, in laten trekken (ondertussen maak ik de rest van de wasemkap schoon) en daarna met heel heet water afspoelen. Soms nog even met een borstel na.

Aha, tips

Ik ga de tip van de vaatwastablet in kokend water in de gootsteen proberen, volgens mij pas hij er precies in. Bedankt!
Sanneke*

lennest

lennest

20-02-2014 om 11:05

in bad met soda

Ik heb een kookplaat van 90 cm breed en een dito afzuigkap, twee enorme filters van 90 cm en die passen niet in de vaatwasser. Ik leg ze in bad, heet water met soda, half uurtje laten liggen, afspoelen, als het dan nog niet schoon is, nog een keer met soda. En daarna het bad poetsen!

Charis

Charis

20-02-2014 om 11:13

Dasty

Ik spuit ze ook in met Dasty (wibra-spray). Alle vet verdwijnt als sneeuw voor de zon.

ik heb t toevallig net gedaan

filter in de wasbak, kokend water erover heen gieten en dat weg laten lopen. Dat was t meeste vuil al. Daarna nog een keer kokend water erover heen en een vaatwastablet erbij.

kaatje43

kaatje43

21-02-2014 om 22:05

zebra

Zijn het filters die je ziet? Want dan zou ik ze niet in de afwasmachine doen maar gewoon in een sopje. Als je ze niet ziet kan het wel. Ik heb mijn filters altijd in de machine gedaan. Nu heb ik een afzuigkap waar je tegen de filters aan zit te kijken en durf ik het niet,omdat dat inderdaad afgeraden werd. Heeft iemand hier wel goede ervaringen mee?

zebra

zebra

22-02-2014 om 14:01

weer schoon

heb vanochtend een combinatie gedaan van eerst inspuiten met dasty en wat afschuren met een afwasborstel. Daarna op spoelprogramma in de vaatwasser. Ze zien er nu een stuk schoner uit.

Je kunt de filters wel zien als je staat te koken, vandaar dat ik wat huiverig was om ze in de vaatwasser te stoppen maar op deze manier gaat het dus prima.

inderdaad zichtbare filters

Hier zichtbare filters die elke maand in de vaatwasser gaan, maar bij ons stond het dus in de gebruiksaanwijzing dat het kon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.