Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lente

Lente

26-09-2019 om 17:37

Flossapparaat doorspoelen met wat?

Ik heb mijn flossapparaat meegenomen op vakantie. Sindsdien zit er een raar smaakje aan het water. Dat water gaat er dagelijks vers in. Maar ik vermoed dat er iets van schimmel of zo in zit, misschien door de warmte. Het was erg warm tijdens de vakantie en de airco was overdag uit (als wij de deur uit waren). Of het water uit de kraan was niet schoon genoeg (het was geen drinkwater).

Waarmee zou ik het apparaat kunnen doorspoelen? Ik wil niet dat van binnen iets beschadigt. En ik wil het nog veilig kunnen gebruiken. Zou sterilon of iets dergelijks werken?

Jo

Jo

26-09-2019 om 17:51

heb je

het opzetstukje al vervangen?

Jo

Jo

26-09-2019 om 17:57

Listerine gebruiken i.p.v. water

"Zonder twee geniale marketeers hadden we het misschien wel nooit gedaan: onze mond spoelen met een middel dat ooit een ontsmettingsmiddel voor chirurgen was. Listerine, een goedje dat vroeger in gedestilleerde vorm werd verkocht als vloerreiniger en als medicijn tegen gonorroe, zoals Stephen Levitt en Stephen Dubner schrijven in hun bestseller Freakonomics."

https://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/15/hoe-listerine-een-ziekte-verzon-om-mondwater-te-verkopen-a1500908

Lente

Lente

26-09-2019 om 18:18

Dat ik daar niet aan gedacht heb!

Ik heb maar 1x zoiets gebruikt en dat was na een heftig bezoek aan de kaakchirurg. Dit ter vervanging van tanden poetsen enkele dagen. Dat moest toen wel een speciaal mondwater zijn, nou ja met een speciaal 'agressief' ingrediënt. Ik weet niet meer welk stofje erin moest zitten. Zou dat Listerine geweest zijn? Weet jij welk type het zou moeten zijn?

Opzetstukje heb ik niet vervangen. Ook niet aan gedacht 😉. Ik was ervan overtuigd dat het probleem binnen in het apparaat zat. Dat is makkelijk te testen met een nieuw opzegstukje.

Gelukkig heb ik wel aan dit forum gedacht.....

Vogel

Vogel

26-09-2019 om 20:52

Chloorhexidine

Kreeg ik bij een ontsteking na het trekken van een kies. Zonder recept als ik me goed herinner, bij de apotheek. Dat is nogal bacteriedodend.
En kan er heet water door/in zo’n apparaat? Of misschien staat er iets in de handleiding, over hoe grondig te reinigen?

juf Ank

juf Ank

26-09-2019 om 21:03

wat ik doe

Azijn erin en dan even sproeien zodat het in de slang staat. Dan de volgende dag uitsproeien en naspoelen met water.
Kan ook met mondspoelmiddel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.