Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Foam laptophoes strijken?

In het kader: lekker belangrijk maar toch lastig:
Voor de verjaardag van mijn vriend heb ik een foam laptophoes laten bedrukken met zijn bedrijfslogo. Zojuist kreeg ik de hoes binnen. Ziet er prachtig uit, maar om de hoes te versturen hebben ze hem dubbelgevouwen, waardoor er een lelijke vouw is ontstaan. Heeft iemand ervaring hoe ik die vouw eruit krijg? Stomen? Strijken? 


Ik zou hem niet zomaar strijken, wat als het materiaal smelt?
Misschien kun je de producent/verkoper even bellen voor advies?

Terugsturen en een onbeschadigde hoes vragen. 

Dymo

Dymo

14-07-2022 om 16:11 Topicstarter

Ik heb inmiddels een klacht in gediend, met foto's erbij. Maar mijn vriend is dit weekend jarig, dus het lukt niet meer om een nieuwe te krijgen voor die tijd. Vandaar dat ik hoopte dat ik de hoes nog in vorm zou kunnen krijgen. 

oei, die zou ik ook niet zomaar strijken! Inderdaad een nieuwe vragen maar daar heb je natuurlijk nu niks aan. Ook apart dat ze de hoes dubbel hebben gevouwen zeg! 
Ik zou misschien proberen te stomen

kan je hem niet onder iets zwaars leggen? Stapel boeken ofzo, zodat de vouw er misschien uitgaat?

Dymo schreef op 14-07-2022 om 16:11:

Ik heb inmiddels een klacht in gediend, met foto's erbij. Maar mijn vriend is dit weekend jarig, dus het lukt niet meer om een nieuwe te krijgen voor die tijd. Vandaar dat ik hoopte dat ik de hoes nog in vorm zou kunnen krijgen.

dan geef je hem een foto van de hoes en zegt dat de goede hoes later komt. hij kan toch wel even op zijn cadeau wachten? 

Bijtje82

Bijtje82

14-07-2022 om 22:14

Nadeel van foam verwarmen met een strijkijzer is dat het hard kan worden en uiteindelijk gaat verkruimelen. Wat je kunt proberen, als de foto het toe laat. Is hem onderdompelen in net iets warmer dan handwarm water met evt een heel klein scheutje wasverzachter om hem soepel te houden. Daarna plat laten drogen met een doek er in en er op, en iets vlak houden met iets van gewicht. Ook weer niet te zwaar anders wordt het foam heel plat. 

Dymo

Dymo

15-07-2022 om 09:25 Topicstarter

Ik kreeg zojuist al reactie op mijn klacht en ze sturen me een nieuwe hoes. Hopelijk zijn ze nu wel zo slim om hem niet dubbel te vouwen voor verzending, anders heb ik volgende week weer hetzelfde. Mijn vriend krijgt dit weekend de beschadigde hoes (die ik niet hoef terug te sturen) met de opmerking dat hij binnenkort een nieuwe krijgt.

goed opgelost!

Nu je toch een nieuwe krijgt, kun je altijd proberen om het ding te wassen. Ik heb laatst zo'n laptopsleeve op de gok in de wasmachine gegooid (30 graden) en die is er schoon en ongeschonden uit gekomen. Of dat ook lukt met een hoes waar een foto op staat, weet je natuurlijk niet. Maar dat kun je nu gokken. 

Dymo

Dymo

15-07-2022 om 11:34 Topicstarter

Ik wacht er heel even mee tot na de verjaardag van mijn vriend. Nu zit er alleen een lelijke vouw, straks kan hij misschien niet eens zien wat hij krijgt

Als je hem gaat wassen, probeer hem binnenste buiten te keren om de print niet door wrijving te beschadigen. 
Als je met deze oefent dan weet je wat je moet doen als de nette hoes vanwege een omgevallen latte moet wassen. 

Dymo

Dymo

15-07-2022 om 16:18 Topicstarter

Slim!

Ik vind het wel een interessante vraag: kun je 'foam' strijken? Ooit, bij het wisselen van de hoes van mijn strijkplank, constateerde ik dat beide hoezen - zowel de oude als de nieuwe! - een onderlaag van 'foam' hadden.
Betrof/ betreft het hier een speciaal hittebestendig 'foam'? Of kan 'foam' in het algemeen eigenlijk best wel tegen wat hitte?
En nu we er toch wat nader bij stilstaan? Zou het proces van het aanbrengen van beeldmateriaal op de laptophoes niet óók met de nodige verhitting gepaard gaan?
Het geeft te denken!

Bijtje82

Bijtje82

16-07-2022 om 16:26

RodeKrullenbol schreef op 16-07-2022 om 11:21:

Ik vind het wel een interessante vraag: kun je 'foam' strijken? Ooit, bij het wisselen van de hoes van mijn strijkplank, constateerde ik dat beide hoezen - zowel de oude als de nieuwe! - een onderlaag van 'foam' hadden.
Betrof/ betreft het hier een speciaal hittebestendig 'foam'? Of kan 'foam' in het algemeen eigenlijk best wel tegen wat hitte?
En nu we er toch wat nader bij stilstaan? Zou het proces van het aanbrengen van beeldmateriaal op de laptophoes niet óók met de nodige verhitting gepaard gaan?
Het geeft te denken!

Ja klopt, maar er zit meestal nog een Extra laag stof tussen je strijkplank en het ijzer. Het kan best iets hebben hoor, maar niet te lang en zeker niet te heet. Ook strijkhoezen gaan na verloop van tijd een beetje kruimelen. Het kan ook best zijn dat die foto erop geprint is. Geen idee hoe ze het doen. 

Denk dat het misschien ook nog aan de kwaliteit foam ligt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.