Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Foto's van huis tips?

Hoi,

eindelijk gaat het dan gebeuren, ons huis gaat in de verkoop. De papieren zijn ingevuld en morgen komt de fotograaf. Nu denk ik zelf dat het qua inrichting allemaal prima is, geen overbodige prutteltjes en zooi in de huiskamer, maar ik zoek toch nog wat last minute tips. Bijv. wat doe ik met ons bed, we hebben allebei een eigen dekbed, maar hoe leg je dat nu zo mooi mogelijk neer? Is het zinvol om die witte dekbedovertrekken nog te strijken of ga ik dan weer veel te ver?
Ik krijg reacties uit mijn omgeving dat we veel te veel doen voor het verkoopklaar maken van het huis, volgens velen hebben we het zo verkocht, maar daar ga ik zelf totaal niet vanuit.
Het is overigens een starterswoning met paneeldeuren en glas in lood ramen ed. Nouja, mocht iemand nog tips hebben? ik hoor ze graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

19-10-2010 om 11:29

Bed

Hoi Margreet,
Spannend, die huizenverkoop! Over je bed: twee dekbedden is geen probleem, dat kan er heel netjes uitzien. Eventueel een mooie sprei/grand foulard eroverheen en goed glad trekken. Ik kijk heel veel huizenprogramma's op tv en het valt me vaak op dat dan een heel huis keurig is maar het bed niet of slecht opgemaakt.
Succes!
Niny

Duit in zakje

"Bijv. wat doe ik met ons bed, we hebben allebei een eigen dekbed, maar hoe leg je dat nu zo mooi mogelijk neer? "
Weghalen en vervangen door één dekbed met bijpassende kussenslopen. In feite is dat ook de tip voor het hele huis, niet alleen voor op de foto, maar ook voor op de kijkdagen.
Zorg dat alle prive-omstandigheden er zoveel mogelijk uit zijn. Geen tandenborstels in het zicht, geen kindertekeningen, geen persoonlijke slaapvoorkeuren, kruidenmengsels, lievelingspannetjes, etc. Als een hotel. Zo neutraal dus onpersoonlijk mogelijk.
Voor de foto betekent dat trouwens niet dat je meteen alles moet verbouwen. Doe alle persoonlijke kenmerken in een bak. Haal dat weg voor dat de fotograaf op het knopje drukt en zet het daarna weer terug.
Heb je al een vraagprijs bepaald? De meeste mensen vragen nog steeds teveel.
Groet,
Miriam Lavell

m@rgreet

m@rgreet

19-10-2010 om 11:46 Topicstarter

Ik denkzelf dat het huis goed is nu, inderdaad alle persoonlijke dingen zijn weg, het is opgeruimd en netjes, maar niet te leeg. Met foto's maken moeten hier en daar even wat spullen aan de kant, die inderdaad ook met de bezichtingen ook weg moeten. Bijv. de schilderspullen en ezel van mijn man in de huiskamer.
Dat bed moet ik nog even over nadenken, op de foto's op Funda zie ik inderdaad veel kreukelige bedden, maar wel met 1 dekbed. Die heb ik dus niet, niet 1 groot dekbed met ook nog bijpassende hoes Ook geen grand foulard.
De vraagprijs is bepaald, scherp maar wel met onderhandelingsruimte. In de wijk waar we wonen staat maar 1 huis in dezelfde prijsklasse, waarbij onze tuin groter en gunstiger is. De rest van de huizen ligt onder de 160.000 euro en boven de 200.000. Wie weet scheelt dat.
Het is inderdaad spannend, de tekst ed is klaar, alleen nog de foto's en dan staat ie wsl. volgende week op Funda.

Afhalen

Je kunt het bed ook afhalen en de twee dekbedden opgevouwen op het bed leggen (over eventuele vlekken in het matras heen).
Mocht dat geen gezicht zijn bedenk je dan dat een investering in een overtrek (ga even naar de Hema oid) een kleinigheidje is in relatie tot het bedrag dat je voor je huis wilt hebben. En echt, het helpt.
Leg de twee dekbedden naast elkaar op het bed. Leg er een tweepersoons overtrek over en stop het in. Doe de kussens in de bijbehorende hoezen.
En omdat die overtrek net uit de verpakking is: strijk met de strijkbout op het bed de vouwen eruit.
Groet,
Miriam Lavell

m@rgreet

m@rgreet

19-10-2010 om 12:05 Topicstarter

Ah!

Goed idee, ik neem gewoon bij mijn moeder vanavond een tweepersoons overtrek mee en doe onze dekbedden erin. Ik zou ook de eenpersoons dekbedden kunnen instoppen aan de ene kant in het bed en in het midden netjes omslaan oid. Sjonge, wat je kunt bedenken met een bed en dekbedden.
Ga ik weer verder met ramen schoonmaken ed.

Tell a friend

Vergeet vooral niet al je vrienden, bekenden en wie er ook ooit maar bij jullie thuis is geweest op de hoogte te brengen van het te koop staan van je huis.
Zij kennen het huis, vinden er iets van en weten iets over de omgeving. Zij hebben ook weer vrienden. Het zijn je beste ambassadeurs. Zij zijn betere verkopers dan je makelaar.
Dus mail zodra je de foto's hebt. Nodig ze van harte uit om jou en het huis nog eens te komen zien.
Je hoeft niet met ze in onderhandeling over de prijs. Verwijs ze beleefd naar je makelaar.
Groet,
Miriam Lavell

Yta Chalne

Yta Chalne

19-10-2010 om 12:47

Ikea

Even langs Ikea; daar hebben ze voor 5 of 6 euro een tweepersoons dekbed. Die kun je dan met hoes en al opbergen als de kijkers weer weg zijn en zó er weer opgooien.

Yta Chalne

Yta Chalne

19-10-2010 om 12:50

Hoed?

Eh..hoes natuurlijk

m@rgreet

m@rgreet

20-10-2010 om 10:53 Topicstarter

Haha

Yta, leuke tip, ware het niet dat Ikea minstens 40 minuten rijden is vanaf ons huis. Ik ben vanmorgen toch maar naar de Hema gesjeesd en een 2 persoons hoes gehaald, gewoon gebroken wit. Die zit nu in de droger en dan doe ik onze zomerdekbedden erin met veiligheidsspelden aan elkaar.
Ik heb nu alle kamers opgeruimd en eerlijk gezegd vind ik het maar een kale bende. Zeker de kamer van mijn dochter, daar staat toch maar wel een kleine maxicosy met een popje erin, extra zeg maar. Nu moet ik alleen nog de ladder uitschuiven en onze ramen aan de buitenkant soppen. Met een zonnetje erop ziet het er wel erg goor uit.
Wat zie je opeens allerlei 'missers' als je zo krititsch op je huis zit te kijken trouwens....

Niks kale bende

Niks kale bende, ruimte wil je hebben. Dat is wat je verkoopt, en hoe ruimer het oogt op de foto, hoe beter. Als de fotograaf het te kaal vindt kan je er altijd nog wat bijplaatsen.

Ik zie ons nog slepen, anderhalf jaar terug, telkens de doos-met-losse-troepjes net buiten beeld sleuren...

Maar de foto's werden prachtig.

groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.