Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MK

MK

24-10-2016 om 13:18

Foundation

Ik ben op zoek naar een goede foundation. Dit is eigenlijk iets wat ik normaal gesproken niet gebruik, maar nu toch wil gaan doen om mijn gezicht een egalere teint te geven. Ik zoek een product dat een subtiele look geeft, geen lagen plamuur of poeder gezicht.

Ik ben een newbee op dit gebied en wil graag wat tips. Wat gebruiken jullie en kunnen jullie aanraden? Waarmee brengen jullie het aan? Ik heb een combinatiehuid (droog/vet).

Ik ook

Nog nooit gebruikt maar ik krijg zo'n ouwe rimpelkop dat het, geloof ik, tijd wordt. Ik heb juist een droge vochtarme huid en wil ook alleen een subtiel effect.
Wat ik me ook afvraag, wat is de volgorde? Eerst de dagcrème en dan de foundation lijkt mij een logische?
Voor MK, wat ik wel vaak gebruik is die getinte dagcrème van de Oil of Olaz. Geeft ook een redelijk effect maar camoufleert niks

Juno

Juno

24-10-2016 om 15:48

Wat ik doe

Dagcrème, zonnebrandcrème, foundation. Momenteel breng ik het aan met een beautyblender, vind ik een mooi effect maar het kan ook prima met een kwast of je vingers zo lang je maar heel weinig gebruikt.
Laat je adviseren in de drogisterij of parfumerie voor de juiste tint. Als je het op je kaaklijn smeert en je ziet het niet, heb je de goede te pakken. Ik neem nooit een dekkende omdat ik sproeten heb en er dan erg raar uitzie. Enigszins transparant is wel mooi. Bourjois en Maybelline hebben, vind ik, mooie foundations.

Dagcrème met tintje.

Toch zou ik daar mee beginnen als je nu niets gebruikt. In de winkel wat op de adertjes bovenop je hand smeren en kijken wat de mooiste kleur voor jou is. Zeker niet te donker nemen.
Ik gebruik een dagcrème mèt tintje. Iets bronzing powder erover en ik vind het dekkend genoeg.

Foundation zou ik me laten adviseren, wordt vaak erg lelijk aangebracht.

angel3

angel3

24-10-2016 om 16:31

BB creme

BB creme van bv L oreal is fijn om mee te beginnen. Die kleurt een beetje mee zo lijkt het zodat je inderdaad niet zo'n laag op je gezicht hebt. Staat natuurlijker.

Juno

Juno

24-10-2016 om 17:02

Bronzer

Oe, geen bronzer gebruiken over je hele gezicht hoor. Tenzij je op Rachel Hazes wil lijken . Ik zou echt op je kaaklijn wat smeren, je hand heeft een andere kleur dan je gezicht.

Paasei

Paasei

24-10-2016 om 19:06

CC creme

Je huid egaliseren, schrijf je. Last van adertjes/rode kleur en/of grove porieen? Dan heb je net zo'n huid als ik. Heb ooit eens zo'n workshop gedaan en kreeg toen CC creme aangeraden (ipv BB creme). Dat schijnt wat meer te dekken, maar weer minder 'pannekoek' te zijn als concealer+foundation.
Weet nog niet of t werkt.. zit zelf nog steeds aan de Creme Puff van Max Factor. Vind ik dekkend genoeg en je ziet t niet zo van dichtbij.

Poeder

Ik gebruik hiervoor n poeder foundation van every day minerals voor. Los poeder wat ook doorschijnend is. Heel mooi vind ik. En anti allergeen. Niet dik en met meer laagjes erop kwasten steeds dekkender.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-10-2016 om 19:20

Mineral powder

Volgens mij heb ik hetzelfde merk als Dorry. Bevalt prima en ziet er echt niet geplamuurd uit terwijl het wel goed dekt.

40er

40er

24-10-2016 om 20:48

Garnier

Bb crème van garnier, speciaal voor gemengde huid. Skin perfection ofzo. Fijne crème voor mijn gemengde huid. Soms poeder ik nog af met een bb poeder, maar da's meer met een feestje.

MK

MK

24-10-2016 om 21:05

gebruik

BB creme is een creme toch? Dus gebruik je dan geen dagceme meer? Die van Garnier kost een tientje zag ik, is het dan ook wat? Mijn normale dagcrime kost rond de 40-50 euro maar doe ik wel een jaar mee.

Poeder wil ik echt niet, zie ik bij anderen altijd zo zitten en vind ik niet mooi.

Ik zie ook liquid foundations online, is dat weer anders dan BB crème?

Waarmee brengen jullie het aan?

Juno

Juno

25-10-2016 om 01:03

Dagcrème

Altijd en eeuwig éérst je dagcrème, dan een zonnebrandcrème en daarna gaan bedenken of je nog iets wil van makeup. Jetske Ultee heeft een fijne website waar veel informatie op staat, zowel welke crème goed is voor je huid als welke foundation.
BB en CC is prima, maar doet te weinig voor verzorging dus gebruik dat als makeup. Als je een drupje foundation door je dagcrème doet heb je hetzelfde effect. Niet doen hoor, want bij twee keer crème opbrengen heb je kans dat de crème op je gezicht gaat rullen. Chanel heeft ook mooie foundations, de lijn van les beiges vind ik persoonlijk erg mooi. Je kan er ook een primer onder doen, dat is spul op siliconenbasis waardoor je er wat minder verfrommeld uitziet. Etos eigen merk is een hele goede. L'oreal had een tube met een basis die lichtdeeltjes weerkaatste of zo, witte tube met een paarse dop. Ook mooi om dit onder je foundation te dragen. Je hoeft ook niet je hele gezicht in de foundation te zetten, je kan het alleen daar gebruiken waar het nodig is.

Laura Mercier heeft prachtige poeder, die zie je echt niet zitten. Ik fixeer mijn blush daar mee. Als ik nu foundation gebruik, gebruik ik de beautyblender. Dat is een roze ei-vormig sponsje dat vochtig gemaakt moet worden en dan stempel je de foundation op je huid. Heel mooi en natuurlijk effect. Na gebruik was ik het meteen uit en leg ik het te drogen. Het kan ook met een foundationkwast of met je vingers. Andere techniek, ook mooi. Bij mij wordt het met zo'n kwast nooit heel mooi maar dat kan ook komen omdat ik niet een hele goede kwast heb. Het voordeel van met vingers werken is dat je die altijd bij je hebt.

Bedenk welk budget je hebt, ga naar de drogisterij of parfumerie en vraag advies! De Etos in mijn dorp is met makeupadvies erg goed dus ik ga voor foundation echt niet meer naar de parfumerie die er tegenover zit. Voor je iets gaat kopen, is he zomerbruin er al af? Anders moet je straks voor een andere tint en dat zou zonde zijn.

MK

MK

26-10-2016 om 10:18

Dank

Jij hebt er verstand van. Crème op crème lijkt mij zo raar, vandaar mijn vraag. Ook had ik bij de dermatoloog lang geleden gehoord dat de 2e laag crème dan niet goed werkt vandaar. Maar dat ging om heel iets anders: lanette crème en hormoonzalf voor mijn kind.

Mijn dagcreme heeft al een UV factor dus die zonnebrand laat ik achterwege, maar dan wordt het dagcrime + foundation. Ik ga deze week wel even naar Douglas voor advies. Als ik dan iets heb gevonden wat bevalt kan ik daarna altijd naar Etos voor een goedkopere variant. Laura Mercier ken ik niet, maar zal ik naar gaan kijken.

Juno

Juno

27-10-2016 om 17:31

Zonnebrandcreme

Je smeert te weinig dagcreme om lol te hebben van de UV-bescherming. Ik zou minimaal van maart tot oktober zonnebrandcreme gebruiken, speciaal voor het gezicht. Die is nl minder vet dan een reguliere zonnebrandcreme. Niets zo goed tegen rimpels als zonnebrandcreme.

Het is niet zo dat je het advies van de Douglas één op één kunt overzetten naar een drogisterijproduct. Douglas en aanverwanten adviseren over de merken die ze verkopen. Je hebt dan advies over Dior, Chanel, Estee Lauder enz. met het bijbehorende prijskaartje. Als je dat wil en kan uitgeven is dat natuurlijk prima.

Als je huid erg mooi is (geen ouderdomsvlekjes, rode plekjes, gesprongen haarvaatjes) is een foundation helemaal niet nodig en kom je echt wel weg met andere producten. Er zijn hele mooie highlighters en als je die goed opbrengt zie je er wat frisser en fruitiger uit. Ik heb er eentje van het eigen merk van IciParis. Kostte geen drol en is prachtig. Voor een pipse dag gebruik ik bronzer, een hele subtiele van Dior. Breng ik aan in de vorm van een 3 van slaap naar jukbeen naar kaak. Je ziet het niet, het is hooguit dat ik er wat beter uitzie.
Let bij de foundation ook op dat het niet te dik is. Dan gaat het in de lijntjes zitten en krijg je zo'n eng Rotterdams hoofd (te blond, te beuin, te goud, te veel makeup).

Beetje concealer bij je traanbuisje en je neusvleugels, kan je ook enorm van opknappen. Ik gebruik hier touche eclat voor, meer een highlighter dan een concealer maar wel geschikt hiervoor.

Goed gereedschap is ook het halve werk, als je zeker weet dat je dit blijft doen zou ik eens investeren in mooie kwasten. Ik heb twee oogschaduwkwasten en een blushkwast van Mac en een kabuki van Chanel. Die gebruik ik veel en was ik zeer regelmatig uit. O ja, en die beautyblender heb ik dan sinds kort. De andere kwasten die ik heb is eigen merk Douglas of IciParis en waarschijnlijk zit er ook nog wel Hema-spul tussen. Die gebruik ik zo weinig dat ik het niet het geld waard vind om daar een dure kwast voor te kopen. Lippenkwastje en zo, gebruik ik dus nauwelijks.

Nu klinkt het alsof ik zwaar in de makeup zit maar dat is echt niet zo . Mijn dagelijkse makeup is niet meer dan wenkbrauwpotlood, mascara, heel dun streepje bruine oogschaduw, blush en een naturelle lippenstift. Soms doe ik wel meer maar dit beetje vind ik wel voldoende.

Naturel

Naturel

27-10-2016 om 22:35

Het begrip 'zwaar in de make-up' is voor iedereen anders

Ik zie deze reacties en kan me niet voorstellen dat ik zoveel nodig heb.
In ben voor mijn dagelijkse make-up klaar met mascara. En dat is dan alleen omdat mijn oogharen anders niet te zien zijn, anders zou ik het niet gebruiken. En in de wintermaanden (verwarming aan) komt daar op enkele dagen nog een dagcrème bij.

Ik vind het beetje van Juno helemaal geen beetje.
Dat gebruik ik 1x per jaar voor iets gala-achtigs.

Juno

Juno

27-10-2016 om 23:03

Naturel

Als ik het allemaal op heb, en dan bedoel ik het dagelijkse spul, niet de foundation enz, zie ik er uit als een wat wakkerder versie van mezelf. Alles is in natuurlijke tinten, het lijkt of ik alleen mascara op heb.
Wenkbrauwen, mascara, blush en lippenstift vind ik echt niet veel. Mijn wimpers zijn niet meer zo vol als dertig jaar geleden, met een heel dun zacht kwastje trek ik daar een bruin lijntje zodat het lijkt of mijn wimpers wat dikker zijn. Het is echt schaduw, je ziet geen lijn. De mascara is donkerbruin. De lippenstift heeft bijna dezelfde kleur als mijn lippen, een beetje alsof je lippenbalsem op hebt.
Dagcrème gebruik ik altijd.
Af en toe pak ik flink uit, met oogschaduw en waanzinnige lippenstiften. Daar heb ik echt bèrgen van, bijna niets is zo leuk als lippenstift.
Ik denk dat jij gewoon een stuk mooier bent dan ik , ik vind dat ik dat beetje makeup echt nodig heb.

Ahhh Juno!! Beetje o.t.

Kom naar de meeting in januari en last het eens zien aan make up nitwits zoals ik...

Het klinkt prachtig maar ik zie me het nog niet succesvol uitvoeren op mijn gezicht.

Moeder

Moeder

28-10-2016 om 05:58

Dagcreme

Ik kom net een test tegen van de Belgische consumentbond. Een van de goedkoopste crèmes blijkt ook de beste https://www.test-aankoop.be/gezondheid/lichaamsverzorging/test/dagcremes
Je moet tenslotte ook wat onder die foundation

Juno

Juno

28-10-2016 om 08:26

Nou

Die crèmes zou ik niet zo graag op mijn huid smeren. Ik heb er even naar gekeken, de meeste zitten in een potje. Wanneer crème in een potje zit worden de werkzame ingrediënten te veel blootgesteld aan zuurstof en gaat de werkzaamheid hollend achteruit. Officieel moet je om hygienisch te werk te gaan de crème met een spatel uit het potje halen maar ik ken werkelijk niemand die dit ook doet. Iedereen zit er met zijn vingers in en de bacteriën hebben hun eigen feestje in dat potje . Potjes zijn voor de glasbak!

Verder staat bij de beste uit de test alcohol denat zeer hoog op de ingredientenlijst, dit is een uitdrogende alcohol die je niet in je crème zou moeten willen hebben.
Er zitten geurstoffen in als limonene, citronellol en geraniol en die zijn behoorlijk irriterend. De eerste tube die er bij staat heeft ook alcohol denat en parfum.

Ik vind de site van Jetske Ultee erg fijn, hier staat veel info. Ze maakt en verkoopt sinds een aantal jaar ook zelf crèmes maar heeft ook crèmes ed onderzocht die in de reguliere winkels te koop zijn. Zowel goedkoper als duur. Ik koop mijn spullen bij de Etos en The Bodyshop en ben echt niet veel geld hieraan kwijt maar ik hou me wel aan haar adviezen.

http://www.dr-jetskeultee.nl/hulp-bij-de-keuze-van-je-moisturizer/obj7777444
http://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies/obj7777314

Morgaine

Morgaine

28-10-2016 om 08:28

Moeder

Ik denk dat wat de beste crème is, sterk persoonsafhankelijk is. Ik heb zelf heel snel puisten en pukkeltjes. Ik heb een tijdje reinigingsmelk en -lotion, en dag- en nachtcrème van het Kruidvat gebruikt, omdat dat inderdaad als goed en goedkoop uit testen komt. Maar ik bleef dan puisten krijgen. Nu ben ik overgestapt op Nivea en de puisten zijn weg! Nivea is wel duurder, maar heel vaak in de aanbieding bij Kruidvat.

Juno

Same here. Kost nog best wat tijd en moeite om er uit te zien alsof je niks op je gezicht hebt terwijl je 8 producten gebruikt ;0)

skik

Moeder

Moeder

28-10-2016 om 16:29

Morgaine

Dat staat ook zo in de tekst van het artikel.

Morgaine

Morgaine

30-10-2016 om 07:05

Moeder

Maar niet in jouw berichtje!

Ik zou je aanraden om en foundation te gebruiken die de huid niet uitdroogt of een BB creme proberen. Ik gebruiken liefst natuurlijke en hypoallergeen make-up. Beige BB creme Biobey of de lifting foundation met hyaluronzuur gebruik ik graag. Verder gebruik ik enkel oogpotlood en een mascara voor gevoelige ogen als make-up.

Laila_23 schreef op 24-02-2024 om 00:57:

Ik zou je aanraden om en foundation te gebruiken die de huid niet uitdroogt of een BB creme proberen. Ik gebruiken liefst natuurlijke en hypoallergeen make-up. Beige BB creme Biobey of de lifting foundation met hyaluronzuur gebruik ik graag. Verder gebruik ik enkel oogpotlood en een mascara voor gevoelige ogen als make-up.

Topic is 8 jaar oud, denk niet dat ze het nog leest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.