Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Astrid

Astrid

03-05-2009 om 14:44

Gaatjes in kleding door riem

Ben ik de enige, of krijgen jullie ook gaatjes in je shirtjes door je riem. Gaat om shirtjes/ tuniekjes die over de broek gaan. Wat voor riem ik ook aan trek, ze blijven komen. Heb zelfs al een riem afgeplakt, maar ook dat helpt niet. Het gebeurt volgens mij als ik sta af te wassen. Sta dan precies op riem hoogte tegen de aanrecht. Ik baal echt, want soms heb ik na een uur in een nieuw shirt al kleine gaatjes. Sommige shirtjes zitten inmiddels helemaal vol. Het zijn vooral H&M en Hema shirtjes, dus het zal ook wel aan de kwaliteit van het tricot liggen.

Herkent iemand dit? En is er wat aan te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

03-05-2009 om 16:24

Ja, echt balen

Heb ik dus ook. En bij heel veel shirts. Ook zonder riem trouwens, lijkt wel of het gewoon door schuren van de broek tegen het shirt al gaatjes geeft. Dure en goedkope shirts in mijn geval. Maar een steviger stof geeft minder snel gaatjes, of een dubbellaags stof. Ik draag nu bewust shirts boven mijn broekrand, of bij de broek in. Of een mooi shirt op een rok, dan gebeurt het niet.
Sinds kort heb ik reparatiedoek ontdekt; te koop op de markt in alle kleuren. Je strijkt dat tegen de binnenkant van je shirt op de plek van de gaatjes. Ik 'repareer' soms ook al preventief. groetjes, Rieke.

Sjillie

Sjillie

03-05-2009 om 17:20

Hier nog een lotgenoot

Ook in vrijwel alle truitjes en t-shirts gaatjes. Ontdtaan inderdaad met en zonder riem.
Heb dat instrijkdoek ook al ontdekt, repareer het ook.
blijf anders aan het kopen.

Snap ook niet helemaal wat er mis gaat....

Gr Sjillie

Rafelkap

Rafelkap

03-05-2009 om 19:20

En ik maar

denken dat het motten waren. Dus klerenkast schoongemaakt, mottenvallen, lavendelkussens erin. Maar helaas, toch iets door het dragen. Zonde he

Ook last van

gebruik ook geen riemen, misschien komt het door de rits, dat het lipje omhoog staat?
krulleke

Herkenning

Ja, helemaal herkenning... Waar-de-loos.

Ik had een nieuwe riem gekocht, en naderhand bleek dat ik in allerlei shirts kleine gaatjes had. Balen.
Maar ik ontdekte ook dat de riem, het steeltje zeg maar, aan de punt erg scherp was waardoor dat gemakkelijk kon gebeuren.

Heb er bij aanschaf van een andere riem specifiek op gelet, dat dat een plat of in ieder geval niet scherp gespje was. Probleem opgelost.

Raar

wat een vervelend probleem, maar wel gek want ik heb dat nog nooit meegemaakt! Ik draag ook altijd mijn shirts over mijn broek en meestal ook een riem. Ik heb geen idee waar je dan gaatjes van zou moeten krijgen. Zitten ze echt alleen aan de voorkant van de shirts?

-Wendy-

-Wendy-

03-05-2009 om 22:34

En nog een lotgenoot

Ook in mijn shirts verschijnen gaatjes, soms al na een dag. Een paar dagen geleden ben ik er eindelijk achtergekomen dat het door het aanrecht komt, in combinatie met mijn riem. Ik schuur langs het aanrecht. Een gewoonte die ik zo snel mogelijk moet zien af te leren.

Astrid, kan je met afwassen geen schort dragen? Ik las op het forum van Vara Kassa dat dat helpt. Jammer genoeg gebeurt het bij mij ook als ik maar even iets doe in de keuken en dus geen schort draag. Minstens de helft van mijn shirts hebben daardoor gaatjes

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2009 om 23:02

Hier ook

Ik draag het shirt met gaatjes nog wel. Doordat ik er een zwart topje onder draag valt het niet op volgens mij. Hoop ik...
Bijmij moet het overigens van mijn broek gekomen zijn. De puntjes van de boord, of hoe noem je dat, bij de knoopsgaten zijn de boosdoeners.

Mamba

Mamba

03-05-2009 om 23:35

Je kan ook dikker worden

Sinds ik een (stuk) zwaarder ben, heb ik er geen last meer van.

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2009 om 08:56

Mamba

Nu ik erover nadenk, het komt sinds mijn nieuwe riem. Dus dank maar dikker worden anders zakt m'n broek af
(echt een vrouwenprobleem hoor, dat aan het aanrecht haha)

Bij mij zijn mijn kasten tenminste schoon

Jolijt

Jolijt

04-05-2009 om 12:51

Komt niet door riem...

wij hebben het ook al gehad met nieuwe gatloze shirts op een wielrenbroek. Er zijn al vele draadjes over geweest met als verdachten : aanrecht, riem, rits, wasmachine....
Helaas is er nog niemand veroordeeld.

Wat ik trouwens ook heb... dan heb je een shirt met 5 gaatjes en dan blijf ik het in huis gewoon maar dragen (dan blijft de rest tenminste heel) maar het is dan niet zo dat er na tien weken 50 gaatjes in zitten...

Dus wie heeft het niet?

Ik heb nooit gaatjes in m'n shirts en draag ook h/m shirtsjes/hema-shirtjes etc. net als jullie (dus daar ligt het niet aan...).
draag ze ook over de broek (spijkerbroek meestal) en zelfs ook nog mét riem. (verschillende scherpe en niet scherpe).
Ik sta ook tegen het aanrecht met het afwassen...
zo komen we al verder hé?
misschien de waspoeder?
groeten albana

Astrid

Astrid

04-05-2009 om 16:40

Niet het wasmiddel

Niet het wasmiddel, want dan zouden mijn dochters het ook moeten hebben.
Ik denk toch het materiaal (wat dunner) en combinatie riem + aanrecht. Soms als ik perse een nieuw shirt aan wil, dan was ik 'm niet eerst. Toch heb ik dan ook na en paar uur gaatjes op riem hoogte. De gaatjes zitten bij elk shirt ook precies op dezelfde plaats. Ik heb vandaag een shirtje in de broek en die is van het zelfde materiaal en heeft (nog) geen gaatjes. Het is een beetje bloezend shirtje en hij is ook heel leuk over de broek. Per ongeluk had ik 'm vanmiddag even zo gedaan en had gezellig een paar kopjes afgewassen. Ik schrok me meteen rot. Gelukkig geen gaatjes, maar het maakt me echt panisch. Alles gaat kapot! Dat hij geen gaatjes had kwam volgens mij doordat hij wat geplooid zat op buikhoogte.

Ik hoop voor je dat dit het niet is

Maar ik heb niet zo lang geleden nog een oorzaak van onverklaarde gaatjes gevonden. Als het heel heel heel spannend is op TV gaat er wel eens een kind bijten op zijn (allermooiste, allernieuwste) T-shirt. En daar zitten dan na 1x dragen gaatjes in... die je pas ziet als het uit de was komt, natuurlijk.

Ik snap er niks van.

Vroeger had ik NOOIT last van dit soort irritante gaatjes. Echt nooit. Maar sinds een jaar of 2 wel. Ik ben niet dikker of dunner geworden, ik koop geen ander type kleren volgens mij, heb geen andere keuken gescoord, en kook nog net zo vaak als vroeger.

Ik heb recentelijk 1 spijkerbroek (die ik een jaar of 2 heb, maar erg lekker zit) bij de schoenmaker laten voorzien van een andere knoop. Had het idee dat die knoop wel eens de boosdoener kon zijn. Met een beetje een lullig scherp randje.

Maar zou het echt alleen die ene broek kunnen zijn?? Hoe kan het anders dat ik er vroeger nooit last van had, en nu ineens wel...Grrr.

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

04-05-2009 om 18:40

Rits jas?

Komt het niet tussen een rits van iets wat je er overheen draagt?
Ik heb het nooit. Ik hou het dan ook maar op rotkwaliteit. Wat zou het anders moeten zijn?

Tirza

Nee hoor tirza,

Het zijn zeker geen shirtjes van 'rotkwaliteit'. Het gaat ook niet perse om dikke danwel dunne stof. Hoewel het wel altijd tricot is, als het misgaat.

Ik heb hier een paar prachtige gaatjes in oa shirts van Tommy Hilfiger (een hele dikke) of Replay (dunne) of andere veel te dure merken. Maar ook een paar hele goedkope shirts van het genre '2 voor 20 euro' (zowel in dikkere als in mega flodderige kwaliteit) die ongeschonden uit de strijd komen.

-Wendy-

-Wendy-

04-05-2009 om 22:30

Zeker het aanrecht

Bij mij is zeker weten het aanrecht de boosdoener. In combinatie met mijn riem.

Van de week voelde ik dat ik langs het aanrecht schuurde, heb meteen gekeken en ja hoor, een piepklein gaatje. Ik weet heel zeker dat het er vlak ervoor nog niet zat. Nu is het wel zo dat ik pas weer sinds een kort een riem draag (ben wat afgevallen, toch maar weer aankomen?) en sindsdien zijn er alweer vele gaatjes verschenen. In zowel goedkope als duurdere shirts. Allemaal rechts van het midden, daar waar de gesp boven ligt zeg maar.

Rafelkap

Rafelkap

05-05-2009 om 13:52

Niet de kwaliteit

Nee, het is niet de kwaliteit en niet door ritsen in de was (want altijd op zelfde plek) en ook niet het wasmiddel.

Ik ga op zoek naar een andere riem. Dat is goedkoper dan een nieuw shirt.

Holiday

Holiday

05-05-2009 om 18:34

Heel raar

Ik snap er niets van. Ik draag practisch elke dag een spijkerbroek met riem en een shirtje erop. Shirtje komt meestal net op of over de riem. Nooit een gaatje gezien. Hoe kan dit??

Hoeveel tijd brengen jullie eigenlijk aan het aanrecht door Nee dat kan het niet zijn, ik hoor hier mensen zeggen dat ze alleen maar even langs het aanrecht schuren en het is al mis. Hoe kan dit...ik ben echt perplex. Waarom heb ik dit dan niet?

Rafelkap

Rafelkap

05-05-2009 om 18:50

Holiday

Achter het aanrecht: heel weinig hoor
Het zal te maken hebben met de riem en/of soms de knoop.

Astrid

Astrid

05-05-2009 om 19:54

Maakt natuurlijk uit hoe lang je bent

Ik ben slechts 1.60 en heb gewoon een standaard hoogte aanrecht. Ik zit echt exact met riem hoogte tegen de hoogste 5 cm. Ben je 1,70 dan zit je riem volgens mij boven het aanrecht. Volgens mij maakt dat het verschil. Ik sta ook echt tegen het aanrecht heb ik gemerkt.

Ik breng zo min mogelijk tijd achter het aanrecht door. Ik was wel de hele dag door af, want ik houd van een leeg aanrecht. Maar goed, het gaat dus om 5 min. per keer. Een schort aantrekken zou wel een optie zijn, maar daar komt het (helaas) niet van.

En combi van waspoeder/schoonmaakmiddel?

Ik zie dat net als ik holiday het ook niet heeft en ik ben 170 en heb net even geprobeerd...ons aanrecht is iets hoger en ook ik sta met de riem tegen de wat dikkere rand van het aanrecht.
Zou het de combinatie van waspoeder met schoonmaakmiddel zijn? combinaties van middelen die op zich onschuldig zijn kunnen echt héle rare chemische reacties geven. Bij mij op het werk heeft iemand brandwonden opgelopen bij een reactie van een w.c. reiniger met allesreiniger. (en die w.c. reiniger was geen bleek!), die gingen samen bruisen en bruisden zo de w.c. pot uit....tegen mijn collega's armen dus aan.
Waarmee maken jullie het aanrecht schoon dan? of welk wasmiddel gebruiken jullie?
Hier waspoeder van de aldi en aanrecht met afwasmiddel/allesreiniger en zo 1 keer per week schuur ik 'm met jif (of variant van jif). groeten albana

-Wendy-

-Wendy-

07-05-2009 om 12:25

Nee, echt niet

Het komt echt alleen door het aanrecht en mijn riem. Het heeft veel tijd gekost om hier achter te komen, maar inmiddels ben ik echt overtuigd.

Als ik jou stukje lees ben ik geloof ik maar een viespeuk, hier wordt het aanrecht afgenomen met water of afwasmiddel. Wasmiddel gebruik van AH of Lidl.

Rafelkap

Rafelkap

07-05-2009 om 13:33

Idd niet

Niet door waspoeder (ben niet merkvast wat dat betreft) en puur door riem en/of broek. en ik sta ook niet met mijn buik achter het aanrecht, en maak daar trouwens geen overuren
Het is een vreemd probleem, niet eerder bij de hand gehad.

Vic

Vic

08-05-2009 om 11:48

Nooit gehad

Ik heb nooit gaatjes in shirts. Ik heb soms een riem om, soms niet, en mijn shirts zijn allemaal nauwsluitend. Dus als het aan de riem zou liggen, zou ik er zeker last van moeten hebben. Volgens mij sta ik nooit tegen het aanrecht aan omdat ik dan vlekken op mijn shirts krijg (die heb ik eerder dan gaten).

Dineke69

Dineke69

08-05-2009 om 13:45

Autogordel

Ik ben helaas ook een gaatjesslachtoffer, en mij viel het op dat de gaatjes vooral op buikhoogte ontstaan, en dan meer rechts en nooit helemaal links eigenlijk. Ik zit vaak naast de bestuurder, en de gordel over de buik zeg maar die drukt m'n shirt tegen riem/knoop.
Nu las ik ergens over de autogordel als boosdoener, en dat zou het bij mij wel eens kunnen zijn, misschien in combi met het aanrecht. In wintershirts heb ik veel minder gaatjes, die zijn natuurlijk dikker maar dan heb ik ook vaker een jas aan in de auto.
Het is een rotprobleem, want je voelt je slonzig en durft bijna niks nieuws te kopen.
Ik heb ook een kast vol shirtjes voor "thuis" .

Wilma

Wilma

11-05-2009 om 14:35

Niet alleen vrouwen trouwens

want mijn man heeft 't ook. Ikzelf dan weer niet. Wij piekeren ons ook suf. Manlief is een merkenfreak, dus 't gaat in zijn geval ook niet om flutshirtjes.
Wel alleen in tricot of poloshirtstof, niet in overhemden.

Groetjes,

Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.