Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Galajurk

Hallo dames,

Ik heb even een modevraagje waar jullie waarschijnlijk beter antwoord op weten dan ik.

Ik heb binnenkort een galafeest van mijn man z'n werk. Ik heb een jurk die dunne schouderbandjes heeft en achter kruisen.

Ik zit nu een beetje met de BH. Ik ben eerlijk gezegd erg huiverig voor een strapless BH gezien mijn forse cup.

Herkent iemand dit? Voor welke oplossing ben jij toen gegaan?

Alvast erg bedankt!

Ingrid

Ingrid

15-11-2017 om 22:41

Wat draag je normaal onder die jurk dan?

Of is ie nieuw?

Persoonlijk vind ik zichtbare bh bandjes onder chique feestjurk niet zo mooi. Dus als de bandjes van de jurk zo dun en gekruist zijn lijkt strapless me de enige optie. Of naar een goede lingeriezaak voor advies. Jurk mee. Kun je gelijk zien of en hoe t staat. En of ze evt creatieve andere ideeen hebben.

Ingrid

Anke

Anke

16-11-2017 om 06:57

andere jurk

Eens met Ingrid. Geen zichtbare bandjes eronder dragen. Als je geen strapless wilt/kunt dragen is dan misschien een bh met plastic doorzichtige bandjes nog een optie? (ook niet mooi vind ik maar al minder storend dan gekleurde bandjes)
Je hebt ook plakbh ondersteuning, maar dat lijkt me nog minder steun geven dan een strapless bh (geen ervaring).

En anders een andere jurk!

Je moet vanzelfsprekend altijd een jurk kopen die past bij je figuur, incl. bh-problematiek.

Of wil je per se deze jurk aan en zo ja, waarom dan (lees: waarom maak je het jezelf zo moeilijk)?

40er

40er

16-11-2017 om 07:08

Hier

Ook een forse cup, 85E of F (ligt aan het model) maar de strapless bh van hunkemüller zit super goed hoor. Heeft zo'n anti afzak rand, stukje balein,die gaat echt nergens heen.
Ik ben het met de voorgaande schrijfsters eens dat het geen gezicht is om daar bandjes onder te hebben, ook geen transparante!

Dochter

Heeft ook een forse cup en had ook een strapless. Wel na een tip Van iemand anders met fysiotherapie-tape vast geplakt aan de huid. Zat als een huis, we hebben er wel om moeten lachen toen we t plakten maar t gaf wel rust. T zou niet afzakken. Een keer van te voren uitgeprobeerd hoe t het beste ging. Zwart tape hadden ze bij de action.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-11-2017 om 08:54

Torselet

Onder bruidsjurken wordt vaak een torselet gedragen. Dat ondersteunt goed en zit zo vast als een huis. Met een gewone strapless bh zou ik ook bang zijn voor afzakken (zeker bij dames van een zekere leeftijd).

Half a twin

Half a twin

16-11-2017 om 13:16

beha die 40er noemt

Daar heb ik er ook een paar van, blijven geweldig zitten. Pas was er een verwisselbaar bandje los gegaan wat ik pas 's avonds ontdekte. Ik moet wel zeggen dat ik maar net aan cup B heb. De bandjes over de schouder hoeven niet heel veel omhoog te houden en zitten derhalve niet knellend strak.

Li

Li

16-11-2017 om 13:30

jasje

Er zijn al leuke zwarte jasjes/bolero's in de winkels voor kerst. Lijkt me ook wel lekker warm in dit jaargetijde.

minke

minke

19-11-2017 om 12:19 Topicstarter

Dank voor de reacties!

Om even antwoord te geven op de vragen:

De jurk is oorspronkelijk van mijn zus. Ik vond het zonde om een nieuwe, dure jurk te kopen voor een paar uurtjes.

Ik heb gelukkig ook een mooi jasje, maar ik zou het wel prettig vinden als ik die binnen ook uit kan doen.

Mijn zus droeg er een bh met transparante bandjes onder. Als ik het zo lees, is dat eigenlijk nogal not done op een gala?

Anke

Anke

19-11-2017 om 14:12

strapless bh of nieuwe jurk

Nee, doorzichtige bandjes zie je toch dus zou ik echt niet doen.

Kijk, je kunt alles doen wat je wilt, maar als je er mooi en stijlvol uit wilt zien dan dus gewoon een goede strapless bh.

Maar misschien kan je wel een goedkopere nieuwe galajurk kopen (op internet genoeg te vinden) die je met een gewone bh kunt dragen dan als je een goede strapless bh moet kopen!

En de jurk kan je misschien ook weer makkelijker via Marktplaats verkopen dan zo'n strapless bh.

rode krullenbol

rode krullenbol

19-11-2017 om 17:55

Tips

Op YouTube staan talloze tips voor jouw probleem. Zie bijvoorbeeld:


https://youtu.be/1Vnbpl8thoY

Succes ermee en een heel fijn galafeest toegewenst!

Tihama

Tihama

19-11-2017 om 22:42

Slechte ervaringen

Ik heb een galajurk zonder schouderbandjes. Volgens de verkoper zou alles prima op zijn plaats blijven, dankzij de rijglinten op mijn rug waarmee ik alles kon aantrekken. In de paskamer leek dat nog te werken, maar op het feest zelf ben ik minstens elk half uur naar het toilet gegaan zodat ik alles weer kon herstellen.
Mijn decolleté werd met de minuut spannender.

Ik heb daarna nog 2 galajurken gekocht en me niet meer laten misleiden. Nee, mevrouw, bij 80F blijft het niet gewoon op zijn plek, ook al wilt u me dat wijsmaken. Ik wil schouderbandjes bij mijn galajurk zodat ik er een bh onder kan dragen.

Voor die ene galajurk zonder bandjes heb ik overigens al jaren een oplossing in mijn hoofd: van de stof van de bijhorende sjaal een paar mooie bandjes laten maken die mijn bh-bandjes omlijsten, ook de onderband, want die zie je ook. Maar ik kan totaal niet naaien, dus voorlopig hangt die jurk in de kast.

Kaori

Kaori

19-11-2017 om 23:05

Tihama

je zegt het zelf al: laten maken.

Jurk en sjaal uit de kast en op naar de kleermaker die wel kan naaien en jou galajurk kan laten stralen. Zo zonde om een mooie jurk alleen in de kast te laten hangen.

Tihama

Tihama

20-11-2017 om 09:09

i knoooow

Het staat op mijn to do list

Nu is die list wel erg lang....

minke

minke

26-11-2017 om 11:54 Topicstarter

Tihama

Och, wat een nare ervaring! Voor dat soort dingen ben ik dus ook zo bang.

Had je bij de jurk die afzakte er wel nog een bh onder? Zo nee, dan snap ik dat het nog ongemakkelijker wordt...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.