Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-04-2017 om 17:52
Wij hebben een paar maanden geleden een nieuwe verwamingsketel gekregen omdat de oude opeens kapot was. Door een bedrijf in de buurt geregeld. Niet over onderhoud gehad en ik weet (nog) niet precies hoe het met de garantie zit, maar neem aan dat er op onze nieuwe Nefitketel prima garantie zit.
Het oude onderhoudsabonnement (bij Eneco geloof ik) hebben we gestopt.
Nu de vraag: hoe hebben jullie dat gedaan met het onderhoudsabonnement in verband met de bestaande garantie?
Het heeft toch weinig zin een onderhoudsabonnement te nemen zolang je garantie op je ketel hebt (dan vallen de kosten immers onder de garantie)?
En mag ik vragen wat jullie voor je onderhoudsabonnement (ik neem aan per jaar) betalen? Even om een idee te hebben. Als je een Nefit ketel hebt, wil je dat evt. erbij vertellen (voor zover dat relevant zou zijn)?
29-04-2017 om 23:46
Onderhoud versus garantie
2 verschillende zaken..... je ketel moet jaarlijks gecontroleerd, afgesteld, evt bijgevuld en schoongemaskt worden. Noodzakelijk voor de veiligheid, levensduur, werkzaamheid en levensduur. Dit onderhoud kan uiteraard ook gewoon bij een plaatselijk cv onderhoudsbedrijf. Hooguit kunnen de garantievoorwaarden inhouden dat de ketel jaarlijks onderhouden moet worden. Maar dat kan door elk erkend bedrijf. Hier zijn de jaarlijkse kosten ca 65 euro.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.