Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maarlen

Maarlen

23-03-2013 om 23:37

Gasmeter defect? (gasverbruik 350 m3/jaar)

Iemand ervaring met een zgn digitale gasmeter (meterstanden worden bij de energieleverancier uitgelezen) die mogelijk te weinig verbruik aangeeft? Wij (2 volw, 3 kids 10-8-6 j) wonen in een nieuwbouwwoning (2010 opgeleverd), hebben vloerverwarming beneden. Boven staat de verwarming bijna nooit aan, de kids douchen 2 a 3 keer per week, wijzelf ongeveer elke dag (kort). Warm water beneden gaat via de quooker en we koken op inductie. Nu is ons stroomverbruik hoger dan gemiddeld (3200 kwH hoog tarief en 2700 kwH laag tarief) maar ons gasverbruik veel lager dan gemiddeld (350 m3/jaar). Kan dit?? En mocht er toch een defect in de gasmeter zitten waardoor wij al drie jaar te weinig betalen voor gas, wie is daar verantwoordelijk voor? Kan er geclaimd worden dat wij met terugkerende kracht het geschatte verschil bij moeten betalen? Of is de leverancier of netbeheerder dan verantwoordelijk? Of maak ik me druk om niks en is dit wel een reëel gasverbruik? De energieleverancier (eneco) doet voorlopig nergens moeilijk over maar we vragen ons gewoon af of de meter het wel correct registreert allemaal ...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annelies B.

Annelies B.

25-03-2013 om 11:24

Nog lager ...

Hoi Maarlen,

Ons gasverbruik is nog lager, nl 184 M3 de laatste keer. Wij koken alleen op gas. De verwarming is stadsverwarming. Nog nooit de vraag gehad waarom ons gasverbruik laag is.
Jullie vloerverwarming gaat wel op gas of is deze elektrisch?
Blijkbaar ziet Eneco geen enkel probleem bij jullie. En ik op dit moment ook niet. Maar als je echt blijft twijfelen, vraag eens na bij de buren en wat verder in de straat.

Groet, Annelies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.