Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wendelmoed

Wendelmoed

07-11-2020 om 19:54

Gek Huishouden in corona tijden


Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2020 om 20:53

De route van de CV-man

Voordeur, trap naar boven, langs de slaapkamers en badkamer, trap naar zolder. Ik stofzuig niet zo vaak boven en de overloop is verzamelplek van alle spullen die beneden uit het zicht weg moeten. Op zolder staat een kattenbak. De katten zijn niet heel voorzichtige gravers dus grit ligt overal. Dat ligt mij normaal niet in de weg, maar ik vind het wel wat gênant als die man daar dan aan het werk moet.

Pirata

Pirata

11-11-2020 om 20:59

Haha

Nu snap ik het een beetje, Phryne!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-11-2020 om 21:03

de huisdieren, Amsterdamse

die vergeet je in je overzicht. Al die haren en het gemors bij het eten/de kattenbak, dat gaat dag in dag uit door, en het kan heel veel zijn. Wie schreef dat net - al dat werk dat huisdieren opleveren is voor haar de reden ze niet te willen hebben.

En je bent heel lief voor de CV-man Phryne. Dat maakt hij vast niet overal mee. (ik snap niet zo dat kattenbakken op zolder staan, maar dat zal aan mij liggen. Je moet zo'n ding ergens parkeren en het is heel attent van je dat je de katten binnen houdt)

Amsterdamse

Amsterdamse

11-11-2020 om 21:04

Dank

Hahaha, dank voor de kleine rondleiding!

En dat even schoonmaken van bepaalde plekken als de gelegenheid daar is, ken ik wel. En doe ik ook. De enige keer dat ik achter de wasmachine iets doe, is als de wasmachine lekt of kapot is of iets dergelijks en het ding van zijn plek moet.

Als Amsterdamse met twee etages (rijkdom) heb ik helaas geen zolder. Lijkt me heerlijk.

Amsterdamse

Amsterdamse

11-11-2020 om 21:13

Kat

O ja, wij hebben ook een kat. Twee keer per jaar vliegen de bollen met haren door het huis als ze in de rui is, en dan stofzuigen we wat vaker en rapen die vlokken tussentijds op. De kattenbak staat op het balkon, met kattenluikje. Grint ligt ook naast de bak, maar we nemen het balkon altijd mee met stofzuigen
Drinken doet ze netjes en ze krijgt alleen brokjes, en dat doet ze ook netjes. Ze heeft haar eigen kussentje tegen de verwarming, en die stofzuigen we ook mee. Slaapkamerdeuren houden we meestal dicht, daar mag ze niet komen. En ze heeft de hele tuin tot haar beschikking om te spelen.

En echt, het is hier gewoon schoon hoor. Denk ik.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2020 om 21:31

Wilgenkatje

Daar zit wel een verhaal aan. Ik heb twee kattenbakken. Eentje staat in de keuken, wat veel mensen heel smerig vinden. Dat is een Peewee-bak dus die ruik je niet (wij niet althans). Een van de katten is nogal gespannen. Als er een raar geluid is of de andere kat is hem aan het klieren wil hij niet op de bak beneden. Nu kan hij lekker rustig op zolder gaan zitten, maar anders kruipt hij achter de wasmachine of in de douchebak om ongestoord zijn behoefte te kunnen doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2020 om 21:34

Binnenkatten

Oh en dat we binnenkatten hebben is een egoïstische keuze. Er is er 7 jaar geleden een doodgereden en daar waren we zo kapot van dat we dat niet meer willen meemaken. De helft van de buitenkatten komt vroegtijdig aan zijn eind, dus dan het maar zo goed mogelijk voor ze maken binnen. Mijn tuin is helaas niet geschikt om helemaal af te sluiten voor ze.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-11-2020 om 23:15

Dieren hebben karakter

Dat zie je maar weer in de ervaringen van Phryne. Je kunt er druk mee zijn en daarnaast zijn ze fijn gezelschap. Net als andere gezinsleden, maar we dwalen af.

Heb je al wat nuttige tips TS?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-11-2020 om 07:46

Amsterdamse

Onze route naar de cv is zo’n beetje hetzelfde als bij Phryne Fisher, alleen heb ik niet het excuus van een kattenbak😁
Ik heb wel altijd de deuren van de slaapkamers dicht in deze situaties, maar al onderweg op de trap kom je bij ons van alles tegen. Dingen die daar zijn neergelegd om mee te nemen naar boven en wat dan nooit gebeurt.
Op de voorzolder waar de cv is staat ook mijn wasmachine wat het nodige stof veroorzaakt. Buiten de dingen die op de zolder weg worden gemoffeld slingeren er ook verweesde sokken rond en kledingstukken met gaten die eigenlijk naar de textielbak zouden moeten.
Het is er duidelijk een rommeltje, ik ben niet zo’n propere huisvrouw.

Tamar

Tamar

12-11-2020 om 09:44

Amsterdamse

Mooi schema! Ik ga dat ook maar zo doen, denk ik. De hulp gaat stoppen en met 5 volwassenen in huis vind ik dat we het prima zelf kunnen.

Tango

Tango

13-11-2020 om 11:04

5 minuten

In 5 minuten de woonkamer stofzuigen vind ik echt heel knap. Dan heb je of een heel kleine woonkamer of eentje waar niets in staat. Hier is de woonkamer vrij vol met ook nog banken en kasten waar onder gezogen moet worden. Dit gebeurt meestal niet als ik het uitbesteed trouwens. Dan gaat man of kind er gewoon snel even doorheen.

Verder heb ik dus een vreselijke hekel aan trappen stofzuigen. Dat vind ik echt een onhandig klusje. Ik doe dat dus meestal met een kruimeldief. En bij voorkeur draag ik dat dan ook nog aan zoon op. Die vindt het wel een aardig klusje.
Of man doet het met de grote stofzuiger. Die heeft er geen hekel aan.

Amsterdamse

Amsterdamse

13-11-2020 om 15:01

heel knap?

Hoezo is het 'heel knap' als ik in 5 minuten de kamer stofzuig? Hier geen volgepropt huis, maar zeker geen kamer waar 'niets' staat. Er staan een paar hele mooie designstukken. De bank staat op pootjes waar je gewoon onder kan met de stofzuiger. En ook geen hele kleine woonkamer. Houten vloer dus makkelijk stofzuigen.

Trappen stofzuigen? Dan heb je waarschijnlijk vloerbedekking of zoiets op de trap? Ik heb houten trappen en ga daar een keer in de twee weken (bij de grote beurt) met een natte doek overheen.

Ik vermoed dat ik een erg 'schoonmaakhandig' huis en interieur heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.